Gå til innhold

WRC-Escorten gjenoppstår!!!

Ranger emnet


Sandvik bros.

Anbefalte innlegg

Fullstendig offtopic, men han kjørte vel 16.XX med campingvogn og full opplasting med 'the Wiplash Camaro'?

 

Med Camaroen ja, men det er jo 20 år siden... Han har kjørt med Impalaen og, og den er temmelig mye kjappere. Det er forresten ikke SÅ sinnsykt lenge siden heller.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja... Den var verdens raskeste med campingvogn. Men den ble mindre pen etter å ha kjørt ut på Gumball 3000.

 

Er vel en MB 600 som har den rekorden?

 

Mvh

 

Edit:

 

"Fastest Caravan tow

A Mercedes Benz S600 driven by Eugene Herbert (South Africa) reached a speed of 223.881 km/h (139.113 mph) "

 

"Reyland Cosworth

0-60: 2.88 seconds, 0-100: 6.06 seconds, 100-150: 6.97 seconds, 1/4 mile:

10.66@136mph, top speed: 194.7mph, guinness book of records fastest caravan tow at 128.8 mph"

 

Imponerende tall...

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en MB 600 som har den rekorden?

 

Mvh

 

Den reyland escorten hadde den. Det er sikkert en annen som har den nå.

Men tror nok escorten til Hafsengen er noe mer rask en reyland escorten.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et lite innspill her:

 

Hvorfor gidder dem å begynne å rette på karosseriet til hafsengen?

 

-Hvorfor ikke bare finne en hvilken som helst escort, og ta alle gromdelene fra vraket og hive dem over?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et lite innspill her:

 

Hvorfor gidder dem å begynne å rette på karosseriet til hafsengen?

 

-Hvorfor ikke bare finne en hvilken som helst escort, og ta alle gromdelene fra vraket og hive dem over?

 

Det karrosseriet har jo vunnet et wrc-løp, med Carlos Saintz bak rattet, så det er jo ikke noe man bare hiver vekk akkuratt.. Også har det jo endel forsterkninger osv. som et vanlig escort cosworth karrosseri ikke har da.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fint lite igjen av de platene som har kjørt rally, det meste er vel bytta nå?

 

Men jeg skjønner argumentet, man kan bytte en bil bit for bit, og det vil ikke spille noen rolle, men ikke hele på en gang. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et lite innspill her:

 

Hvorfor gidder dem å begynne å rette på karosseriet til hafsengen?

 

-Hvorfor ikke bare finne en hvilken som helst escort, og ta alle gromdelene fra vraket og hive dem over?

Fordi en Escort WRC kun har takplata felles med en vanlig Escort kanskje

:crazysant

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi en Escort WRC kun har takplata felles med en vanlig Escort kanskje

:crazysant

 

ok, så det er såpass.., altså hvis du mener at breddnig og sånt er noe problem (altså nå vet ikke jeg om den er breddet) men så er det jo ikke det. Hvis selveste karosseri-konstruksjonen, slik som bærende karosseri, div stolper er annerledes, så skjønner jeg at dem ikke vil bytte karosseri...

 

Hvordan er drivkraften fordelt? Det ryker ikke så mye av framdekka her som det gjør av div audi'er. Det virker og som om den er lettere å legge ut en andre biler..... Noen som vet?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så det er såpass.., altså hvis du mener at breddnig og sånt er noe problem (altså nå vet ikke jeg om den er breddet) men så er det jo ikke det. Hvis selveste karosseri-konstruksjonen, slik som bærende karosseri, div stolper er annerledes, så skjønner jeg at dem ikke vil bytte karosseri...

 

Hvordan er drivkraften fordelt? Det ryker ikke så mye av framdekka her som det gjør av div audi'er. Det virker og som om den er lettere å legge ut en andre biler..... Noen som vet?

 

Mye er annerledes og kraftigere enn på et vanlig cossi karrosseri ja. Slik jeg har skjønt det kan han styre kraftfordelingen elektronisk. Hvor mye vet jeg ikke.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår