Marq_ Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 noen som veit hvor jeg kan få komplett sett med nedre øver osv stabstag til einser jetta/golfen min. har lett uten særlig hell en stund nå? helst i norge seff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan306 Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 mellom dempertårn mener du? Sparco og omp har vel stag til golf 1. sjekk http://www.kollevold.no tror de har øvre og nedre stag til den. Skal handle det selv etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Bak bør du ikke velge den varianten som OMP lager. Dette staget festes i stempelstanga på demperne bak, og det er en meget effektiv måte å bøye disse på. Ikke kan det stive opp all verden heller, ettersom stempelstanga føres gjennom foringer i fjærtårnet. Skikkelig stag bak lages bl.a. av Wiechers og Heigo. Disse festes mellom hjulkassene bak og stiver opp karosseriet (som er det vi ønsker at skal stives opp). Dessverre veit jeg ikke om noen forhandlere for dette her i geitostlandet (ettersom jeg ikke kjøper noe her). Wiechers får du bl.a. hos http://www.in-tuning.de. Heigo får du hos http://www.reineke-shop.de. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Ikke kjøp Sparco sitt toppstag i stål. Det passer ikke i det hele tatt. Kjøp heller et litt dyrere stag. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Bak bør du ikke velge den varianten som OMP lager. Dette staget festes i stempelstanga på demperne bak, og det er en meget effektiv måte å bøye disse på. Ikke kan det stive opp all verden heller, ettersom stempelstanga føres gjennom foringer i fjærtårnet. Skikkelig stag bak lages bl.a. av Wiechers og Heigo. Disse festes mellom hjulkassene bak og stiver opp karosseriet (som er det vi ønsker at skal stives opp). Dessverre veit jeg ikke om noen forhandlere for dette her i geitostlandet (ettersom jeg ikke kjøper noe her). Wiechers får du bl.a. hos http://www.in-tuning.de. Heigo får du hos http://www.reineke-shop.de. fant ikke noe stabstag til jettaen/golf på in tuning. fant det på den andre men ser ut som om de bare semder til tyskland only Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 fant ikke noe stabstag til jettaen/golf på in tuning. fant det på den andre men ser ut som om de bare semder til tyskland only http://www.wiechers-sport.de sender til norge ;) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 I toergolfen min har jeg øvre fremre stag fra OMP i stål. Det funker knall, og koster ikke stort. Selges på Kollevold. klikk for bilde edit: OMA1538 Fjærbeinsstag, VW Golf , øvre fr, OMP NOK 580.00 Tipper dette er til einser. Ring og hør. :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 fant ikke noe stabstag til jettaen/golf på in tuning. fant det på den andre men ser ut som om de bare semder til tyskland only IN har ikke en sååå bra utbygd nettside m.t.p. slike ting. Men selv om de ikke har det på nettsida betyr det ikke at de ikke har det. Siden jeg har vært i den sjappa et "par ganger" veit jeg at han har fjærbeinsstag og bur fra Wiechers. I noen tilfeller er man nødt til å gå til det "drastiske" skritt å skrive en mail, og rett som det er kanskje til og med ringe....;). Reineke sender til Norge han også. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 trenger nedre bakre stabstag. eller ett kitt. noen som har peilpå om det er tykkelse forskjell på bakre nedre stagg på vanlig einser jetta og jetta gt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 eg har lagt begge mine forran selv, og de kostet ikke noe :) nede ble i syrefast, bygd slik at det tar "støyten" før bunnpanna. øvre laget jeg i alu. (polert) bare et tips! Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 trenger nedre bakre stabstag. eller ett kitt. noen som har peilpå om det er tykkelse forskjell på bakre nedre stagg på vanlig einser jetta og jetta gt? Dersom du mener krengningshemmeren bak (nedre stabstag) så er det en tykkelsesforskjell på original Jetta og Golf GTI/Jetta GLI. Førstnevnte har diameter på 18mm, mens sistnevnte har 20,5mm. Det er utrolig forvirrende at folk bruker betegnelsen stabstag for det som egentlig heter fjærbeinsstag (hhv. øvre og nedre). Med ordet stabstag har man normalt alltid henvist til krengningshemmere. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 helt riktig. og til deg som har lagd egne stag. håper du veit at det er fjær stål de er lagd av org. dvs at de kan vri og vende på seg og fortsatt vende tilbake til org stilling. takk for svar fra onkelm'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 helt riktig. og til deg som har lagd egne stag. håper du veit at det er fjær stål de er lagd av org. dvs at de kan vri og vende på seg og fortsatt vende tilbake til org stilling.takk for svar fra onkelm'm at krengningshemmerene er laget er laget i fjærstål, er eg enig i ettersom disse skal gi seg! mens fjærbeinsstagene som eg har lagt selv, sitter mellom lenke armene nede, og dempertårna oppe. merket utrolig forskjell på styre respons etter at eg kun monterte det nedre. dette er laget i rustfritt ettersom eg absolutt ikkje vil at bilen skal gi seg her :) det samme gjelder jo dempertårna oppe, men der ble det i alu.. anngående bak: er det jo greitt med cab ettersom de har plassert en "gedigen" bjelke mellom brønnene her orginalt.. beklager om eg brukte feil ord for div understells komponeneter :) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg