Gå til innhold

stabstag

Ranger emnet


Marq_

Anbefalte innlegg

Bak bør du ikke velge den varianten som OMP lager. Dette staget festes i stempelstanga på demperne bak, og det er en meget effektiv måte å bøye disse på. Ikke kan det stive opp all verden heller, ettersom stempelstanga føres gjennom foringer i fjærtårnet.

 

Skikkelig stag bak lages bl.a. av Wiechers og Heigo. Disse festes mellom hjulkassene bak og stiver opp karosseriet (som er det vi ønsker at skal stives opp). Dessverre veit jeg ikke om noen forhandlere for dette her i geitostlandet (ettersom jeg ikke kjøper noe her). Wiechers får du bl.a. hos http://www.in-tuning.de. Heigo får du hos http://www.reineke-shop.de.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak bør du ikke velge den varianten som OMP lager. Dette staget festes i stempelstanga på demperne bak, og det er en meget effektiv måte å bøye disse på. Ikke kan det stive opp all verden heller, ettersom stempelstanga føres gjennom foringer i fjærtårnet.

 

Skikkelig stag bak lages bl.a. av Wiechers og Heigo. Disse festes mellom hjulkassene bak og stiver opp karosseriet (som er det vi ønsker at skal stives opp). Dessverre veit jeg ikke om noen forhandlere for dette her i geitostlandet (ettersom jeg ikke kjøper noe her). Wiechers får du bl.a. hos http://www.in-tuning.de. Heigo får du hos http://www.reineke-shop.de.

 

fant ikke noe stabstag til jettaen/golf på in tuning. fant det på den andre men ser ut som om de bare semder til tyskland only

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I toergolfen min har jeg øvre fremre stag fra OMP i stål. Det funker knall, og koster ikke stort. Selges på Kollevold.

 

klikk for bilde

 

edit:

OMA1538 Fjærbeinsstag, VW Golf , øvre fr, OMP NOK 580.00

 

Tipper dette er til einser. Ring og hør. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke noe stabstag til jettaen/golf på in tuning. fant det på den andre men ser ut som om de bare semder til tyskland only

 

IN har ikke en sååå bra utbygd nettside m.t.p. slike ting. Men selv om de ikke har det på nettsida betyr det ikke at de ikke har det. Siden jeg har vært i den sjappa et "par ganger" veit jeg at han har fjærbeinsstag og bur fra Wiechers. I noen tilfeller er man nødt til å gå til det "drastiske" skritt å skrive en mail, og rett som det er kanskje til og med ringe....;).

 

Reineke sender til Norge han også.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

eg har lagt begge mine forran selv, og de kostet ikke noe :) nede ble i syrefast, bygd slik at det tar "støyten" før bunnpanna. øvre laget jeg i alu. (polert)

 

bare et tips!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger nedre bakre stabstag. eller ett kitt. noen som har peilpå om det er tykkelse forskjell på bakre nedre stagg på vanlig einser jetta og jetta gt?

 

Dersom du mener krengningshemmeren bak (nedre stabstag) så er det en tykkelsesforskjell på original Jetta og Golf GTI/Jetta GLI. Førstnevnte har diameter på 18mm, mens sistnevnte har 20,5mm.

 

Det er utrolig forvirrende at folk bruker betegnelsen stabstag for det som egentlig heter fjærbeinsstag (hhv. øvre og nedre). Med ordet stabstag har man normalt alltid henvist til krengningshemmere.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt riktig. og til deg som har lagd egne stag. håper du veit at det er fjær stål de er lagd av org. dvs at de kan vri og vende på seg og fortsatt vende tilbake til org stilling.

takk for svar fra onkelm'm

 

at krengningshemmerene er laget er laget i fjærstål, er eg enig i ettersom disse skal gi seg!

 

mens fjærbeinsstagene som eg har lagt selv, sitter mellom lenke armene nede, og dempertårna oppe. merket utrolig forskjell på styre respons etter at eg kun monterte det nedre. dette er laget i rustfritt ettersom eg absolutt ikkje vil at bilen skal gi seg her :) det samme gjelder jo dempertårna oppe, men der ble det i alu..

 

anngående bak: er det jo greitt med cab ettersom de har plassert en "gedigen" bjelke mellom brønnene her orginalt..

 

beklager om eg brukte feil ord for div understells komponeneter :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår