Gå til innhold

850 motor i 240?

Ranger emnet

Evolve

Anbefalte innlegg

Vet at det har vært tråder om dette før, men jeg har ikke fått noe konkret svar i de trådene jeg har funnet. Noen som har komplett liste over hva som må gjøres for å få den til å passe i 240? Vet at du må ha egne motorfester, kortet 960 bunnpanne og snu innsuget?

Og har 850 noen turbomotor som er innenfor de grensene av det man maks får godkjent i en 240 ? Noen som har fått godkjent noe slikt hos biltilsynet før?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eneste mulighet er vel den 2,5l turboen med 193hk hvis den ikke har for mye nm.

Stemmer eller med de tingene du har nevnt.

Girkasse er enten m90 som passer rett på blokka, eller bruke et adapter fra kl-racing og ben bmw kasse.

De fleste svar burde du egentlig finne i prosjekttråden til DaButcher.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe begrensning på dreiemoment, bare effekten.. Får M90 for rundt 4-5000sek i nabolandet vårt. Så også ei annonse om en som solgte unna kasse, motorfester, bunnpanne og alt rundt innstallasjon av volvo 5er i 240.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det har vært tråder om dette før, men jeg har ikke fått noe konkret svar i de trådene jeg har funnet. Noen som har komplett liste over hva som må gjøres for å få den til å passe i 240? Vet at du må ha egne motorfester, kortet 960 bunnpanne og snu innsuget?

Og har 850 noen turbomotor som er innenfor de grensene av det man maks får godkjent i en 240 ? Noen som har fått godkjent noe slikt hos biltilsynet før?

noe av det du trenger/må modifisere er iallefall:

#960 bunnpanne inklusive rør

#960 motorfester imot blokka evt lage helt nye

#960 vannrør langs blokka/evt bygge om 850 røret.minst jobb er det nok med 960 rør

#nytype 5er innsug.en del modifiseringer kreves ang,spjeldhuset

#960 vannrør i bakant på toppen

#turboen må snues om,noe modifiseringer på rør.

ang girboks så finnes jo utallige muligheter,selv blir det 6trinns getrag på min.

legger ved noen bilder:

mb12.JPG

siide.JPG

slik er nytype 5er innsug,dette har spjeldhuset på undersiden:

mb14.JPG

innsuget jeg selv skal bruke:

DSCN1960.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe begrensning på dreiemoment, bare effekten.. Får M90 for rundt 4-5000sek i nabolandet vårt. Så også ei annonse om en som solgte unna kasse, motorfester, bunnpanne og alt rundt innstallasjon av volvo 5er i 240.

Dette er feil! 280nm (28 kpm) er max i 240, ved "standard godkjenning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider