speedfile Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Er det mulig, uten veldig mye mikk makk, å sette inn en senator 3.0 E 12v motor i en ascona b? Har en senator med motor, men den er i veldig dårlig stand når det gjelder karosseri, og jeg har tenkt litt på ascona prosjekt. noen som har gjort dette før? Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 folk stapper dem jo nedi kadetter, så det går nok! men mener det skal vere en del arbeid. Har tenkt på akkurat det samme i den ene kadetten min, men vet ikke om jeg gidde begynne pga vektfordelinga blir "litt" skeiv! Men, det går nok godt å stappe oppi 6eren i asconaen ja! det er nok for det meste motorfestene så må forandres, og så må du kansje lage litt bedre plass ved å flytte radiatoren!?! nye fjører foran kansje pga vekta. girkassen fra senatoren går nok gyyd. mvh magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Det har vært gjort. Og det skal fungere bra. På grunn av vektfordelinga burde motoren flyttes så langt bakover som mulig. Det blir sikkert krevet av BT at du må fremlegge dokumentasjon på at det du har gjort er forsvarlig, og om du da kan henvise til tidligre godkjente bygg er det bra. Dette burde du fikse i samme slengen. Nye foringer i forstillinga. Gjerne powerflex ol. Da de tåler mye, og er stive og gode. Stivere fjører framme, Store bremser framme (ventilerte er et myst) og anantageligvis skiver bak for å klare å henge med. Blir nok flott prosjekt... :afro Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 tøft....har sett 3,0 e i en ascona a men aldri i en ascona b....den jeg så med3e gikk i bilcross da...den gikk stygg jævlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 hadde vært moro prosjekt dette ja, er en 12v den motoren her da. ikke 24v som i de bilene der. Hva ligger det på for ei grei og rustfri(godkjent) ascona b da? noen som har en til overs kanskje Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 rundt 7000kr og oppover. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 autodb.no Kjenner eieren. pen og rå bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg