Rekord 2,2i Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 har no planer om å anskaffe meg en kadett 1200 fra 1977, og so har eg en 2,4i motor fra omega som eg vil ha nedi, er dette mye styr å tilpasse, og ka mer må eg gjøre enn å sjifte bremser for å få dette godkjent.? og ka bil passer det best å ta bremsene fra og slikt Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Kanskje flytte denne til Opel tråden... hehe.. Neida... Ang bremser, 2,2 skiver og 2,2 kalipere framme, og bytte til 1600 aksel bak, Dette er standard oppskriften. 230mm tromler bak. Det har pleid å holde til 2,2 i kadett. Om du ikke får tak i 2,2 kalippere, så kan du ta fra Omega A. De passer. Skivene får du på "feiltema" for 350kr stk... Med et slikt oppsett av bremser burde det holde til 120-150hk... BT er dumme og naive, så om du sliper bort nr på blokka, og skriver 2,0E så går det jo... Du kan få komplett motor nr. av meg. hehe... aneglsmili Om du velger å godkjenne med 2,4 så oppgi 125hk. (ikke 136hk) Om dem sjekker så står det det i papirene dems se... (er jo katalysator som stjel litt power) Kan jo også bruke volvo bakakel og 4-link. Evt commodore bakaksel, den tåler det jo. (1200 akselen tåler ikke så mye juling før den ryker) Blir jo klipp og lim på mellomakselen uansett, så du burde nok få tak i ei god getrag kasse med det samme... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Må ikke glemme 1600 Forstilling da.... Hva slags bakaksling du har bryr de seg ikke no om... Bare du har bremser og forstilling som er godkjent... Og med Volvo Aksling så har du jo skivebrems da... Og de bremsene er godkjente opp til 220hk. Så med de bremsene bak, 1600 Forstilling og noen 296mm bremser foran, så har du bil som er godkjent med 300hk kanskje. De TûV godkjente bremsesettene har jo 296mm foran og 270mm bak, om jeg ikke tar feil, de er jo godkjent til 420hk...PLuss att du har en bakaksling som tåler godt over 220hk.... Så da er det bare å bygge videre...;) Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 hm, kan bli gøy dette, har billi 2,4 i motor å bremser på handa so blir vell det, men ka volvo bakaksling passer? Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Kjøp 1031, den tåler mest, størst diff på denne. Er 30mm breiere en org aksling... Må henges opp i Four-link. Men det er det folk som skaffer/gjør for en billig penge... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Kjøp 1031, den tåler mest, størst diff på denne. Er 30mm breiere en org aksling... Må henges opp i Four-link. Men det er det folk som skaffer/gjør for en billig penge... 4 link sett koster 2900kr på http://www.kollevold.no tror jeg. Hvis ikke så har de her og http://www.opelragger.com. Lykke til!! 1600 Forstilling og noen 296mm bremser foran, så har du bil som er godkjent med 300hk kanskje. De TûV godkjente bremsesettene har jo 296mm foran og 270mm bak, om jeg ikke tar feil, de er jo godkjent til 420hk...PLuss att du har en bakaksling som tåler godt over 220hk.... Så da er det bare å bygge videre...;) Mener du pink 420 settet? Svindyrt. Men har forskjellige sett her: http://www.blitzpower.no/pro-pink.shtml http://www.engelund-racing.com selger også noe. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Engelund Racing har bare borra om Omega 3000 skivene og forfalska TUV papirer... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Engelund Racing har bare borra om Omega 3000 skivene og forfalska TUV papirer... Faen, viste at'n var litt sleip. men det tar kaka... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Engelund Racing har bare borra om Omega 3000 skivene og forfalska TUV papirer... Vet det. Men det vet ikke bt. ;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 korleis passer motoren overens med motor festa da? Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Du må få tak i 1600 kadett c fester, og du trenger egentlig kun 1600 krengestag forran av 1600 forstillingen.. resten kan du bruke fra 1200. Og det er ikke lett å få godkjent volvo aksling som henger i 4 link heller pga all svesing og kapping som blir gjort.. Åsså tror jeg det er snakk om at innsuget kommer for høyt slik at panseret ikke går igjen, må kanskje kappe noen avstivninger i panseret.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 oki, so det er like greit at eg bare skaffer en orginal 1600 da, blir mye mindre arbeid av det, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 jaja, det er vel ikke såå lett å skaffe en 1600 ;o) men, det går nok! viss du hadde fått tak i det, er det myye mindre arbeid :) magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega_mv6 Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Du må få tak i 1600 kadett c fester, og du trenger egentlig kun 1600 krengestag forran av 1600 forstillingen.. resten kan du bruke fra 1200. Og det er ikke lett å få godkjent volvo aksling som henger i 4 link heller pga all svesing og kapping som blir gjort.. Åsså tror jeg det er snakk om at innsuget kommer for høyt slik at panseret ikke går igjen, må kanskje kappe noen avstivninger i panseret.. 2.2i innsug passer.. men taper så vidt noe bunndrag. Ellers bør du bruke veldig STIVE motorfester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 2,2innsuget stjeler gamp, alt for snevert. Sikkert brukbart om du har standard motor, men den går du fort lei av.. Flaskehals nr1 om du skal ha kvassere kam. Lite hull i panseret for 2,4ens skrå innsug er jo bare sjarmerende. Alternativt ta innsug fra rekkeseks (monza/senator) 3,0, kappe av traktene til de to bakerste sylindrene og sveise igjen. Er ikke sikker på hvor høyt dette er men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.