Gå til innhold

kadett 1200->2400

Ranger emnet


Rekord 2,2i

Anbefalte innlegg

Kanskje flytte denne til Opel tråden...

hehe.. Neida...

 

Ang bremser, 2,2 skiver og 2,2 kalipere framme, og bytte til 1600 aksel bak, Dette er standard oppskriften. 230mm tromler bak. Det har pleid å holde til 2,2 i kadett. Om du ikke får tak i 2,2 kalippere, så kan du ta fra Omega A. De passer. Skivene får du på "feiltema" for 350kr stk... Med et slikt oppsett av bremser burde det holde til 120-150hk...

BT er dumme og naive, så om du sliper bort nr på blokka, og skriver 2,0E så går det jo... Du kan få komplett motor nr. av meg. hehe... aneglsmili

 

Om du velger å godkjenne med 2,4 så oppgi 125hk. (ikke 136hk)

Om dem sjekker så står det det i papirene dems se... (er jo katalysator som stjel litt power)

Kan jo også bruke volvo bakakel og 4-link. Evt commodore bakaksel, den tåler det jo. (1200 akselen tåler ikke så mye juling før den ryker)

 

Blir jo klipp og lim på mellomakselen uansett, så du burde nok få tak i ei god getrag kasse med det samme...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme 1600 Forstilling da.... Hva slags bakaksling du har bryr de seg ikke no om... Bare du har bremser og forstilling som er godkjent... Og med Volvo Aksling så har du jo skivebrems da... Og de bremsene er godkjente opp til 220hk. Så med de bremsene bak, 1600 Forstilling og noen 296mm bremser foran, så har du bil som er godkjent med 300hk kanskje. De TûV godkjente bremsesettene har jo 296mm foran og 270mm bak, om jeg ikke tar feil, de er jo godkjent til 420hk...PLuss att du har en bakaksling som tåler godt over 220hk.... Så da er det bare å bygge videre...;)

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 1031, den tåler mest, størst diff på denne. Er 30mm breiere en org aksling... Må henges opp i Four-link. Men det er det folk som skaffer/gjør for en billig penge...

 

4 link sett koster 2900kr på http://www.kollevold.no tror jeg. Hvis ikke så har de her og http://www.opelragger.com. Lykke til!!

 

1600 Forstilling og noen 296mm bremser foran, så har du bil som er godkjent med 300hk kanskje. De TûV godkjente bremsesettene har jo 296mm foran og 270mm bak, om jeg ikke tar feil, de er jo godkjent til 420hk...PLuss att du har en bakaksling som tåler godt over 220hk.... Så da er det bare å bygge videre...;)

 

Mener du pink 420 settet? Svindyrt. Men har forskjellige sett her: http://www.blitzpower.no/pro-pink.shtml

 

http://www.engelund-racing.com selger også noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelund Racing har bare borra om Omega 3000 skivene og forfalska TUV papirer...

 

Faen, viste at'n var litt sleip. men det tar kaka...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få tak i 1600 kadett c fester, og du trenger egentlig kun 1600 krengestag forran av 1600 forstillingen.. resten kan du bruke fra 1200.

Og det er ikke lett å få godkjent volvo aksling som henger i 4 link heller pga all svesing og kapping som blir gjort..

Åsså tror jeg det er snakk om at innsuget kommer for høyt slik at panseret ikke går igjen, må kanskje kappe noen avstivninger i panseret..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få tak i 1600 kadett c fester, og du trenger egentlig kun 1600 krengestag forran av 1600 forstillingen.. resten kan du bruke fra 1200.

Og det er ikke lett å få godkjent volvo aksling som henger i 4 link heller pga all svesing og kapping som blir gjort..

Åsså tror jeg det er snakk om at innsuget kommer for høyt slik at panseret ikke går igjen, må kanskje kappe noen avstivninger i panseret..

 

2.2i innsug passer.. men taper så vidt noe bunndrag. Ellers bør du bruke veldig STIVE motorfester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,2innsuget stjeler gamp, alt for snevert. Sikkert brukbart om du har standard motor, men den går du fort lei av.. Flaskehals nr1 om du skal ha kvassere kam. Lite hull i panseret for 2,4ens skrå innsug er jo bare sjarmerende. Alternativt ta innsug fra rekkeseks (monza/senator) 3,0, kappe av traktene til de to bakerste sylindrene og sveise igjen. Er ikke sikker på hvor høyt dette er men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår