Gå til innhold

Hvilken Volvo 240 bør jeg kjøpe meg?

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk lappen den 21.desember i år og er på utskikk etter en god Volvo 240 til en max pris på 25000kr. Har sett litt på finn.no, autodb, zett.no og motorborsen.no. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for. Var en del jeg hadde lyst på for 1-2 mnd siden, men da hadde jeg ikke penger, de gikk til lappen.

Den bør være pen å se på, være minimalt med rust helst ingenting, da jeg har null peiling på å sveie rust og har verken garasje og utstyr for det. Trenger ikke å være TIC og bør helst ikke være hvit farget, da jeg ikke liker den fargen helt. Hadde vært kjekt med en me el.innsprut og om det er DL, GL, GLE eller GLT spiller forsåvidt ingen rolle for min del. Årsmodell spiller heller ingen rolle, men km stand bør helst være så lav som mulig da.

Kommer til å kjøpe en 240 løpet av de to neste mnd. Så bare kom med innspill etter hvert som dere finner noe som kan være brukbart. Bør også ikke være så lang unna Sør-Trøndelag fylk, da jeg bor i Trondheim og har ikke all verden med tid til å reise halv norge for å hente en bil. Men kan gjøre unntak om du/dere finner en.

Kan ha glemt noe så spør om det er noe du/dere lurer på.

Mvh Kenneth

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en med LH2.4 sprut som ikke har gått så langt så har du bil lenge..

240 kom vel med lh2.4 i 89 eller 90. Litt senere kom de også med galvanisert understell? Men må ut med noen kroner for en sånn i bra stand og med lavt miltall.

Lykke til med letinga!

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

let opp noen du syns virker aktuelt for deg og spør hva folk syns om den med tanke på pris, årsmodell, km ol. er så mange modeller med forskjellige motorer, girkasser, akslinger at en går helt i surr!

men er vel kanskje noen spesielle motorer du bør unngå, men det kan guruene fortelle deg mer om...

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det er ikek "all verden" du får for 25 lapper.

men en bra 240 som ser grei ut, skal du vel klare å få tak i..

hold deg unna 86', med mindre du trippelsjekker den for rust.. dårlig stål i 86', som er fæl til å ruste. som sagt ovenfor: hold deg unna forgasser :p livet er så mye enklere uten!

se etter rust, etc. samt km-stand (men volvoer kan kjøre langt, om de blir tatt litt godt vare på). sjekk også elektriske, bremser, etc. som er enkelt å sjekke.

når du har funnet bilen du vil ha, så snakker du med selgeren.

ps. husk å sjekk heftelser i http://www.brreg.no (den ser ikke på ubetalte årsavgifter, o.l.!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på 1988 Volvo 240 GLE

1987 Volvo 240 GL

1984 Volvo 240

1983 Volvo 240

1985 Volvo 240 dl

1991 Volvo 245 GLT

Synes for tiden det er litt labbert med gode 240`er som er til slags som det var for 1-2 mnd siden. Da var det en god del som jeg hadde lyst på men, som øknonomien ikke tillot meg å kjøpe. Er lærling,begynner på 2.halvåret og har ikke den beste lønna for å si den sånn.

Hva tror dere om disse?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ganske mye volvo 240 for 25lapper.

Jeg kjører en volvo 245GLT fra 1989 med B230E motor uten katalysator.

Et er gjort et eller annet med insprøytningen og kammen tror jeg.

Den går som bare faan.

Gå for en med B230E motor og fjern katalysatoren så har du 140hk. med en gang.

Min har gått 360.000 mil nå,men ikke antydning til hverken rådebank eller ventiltikking,enda jeg kjører rimelig hardt.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om du får prutet den stasjonsvognen ned..

ville ikke kjøpt den vinrøde 85'en..

sant nok 15k, men.. så er den ureg! koster lett 5k+ å regge en bil.. årsavgift, skilter, eu kontroll, etc.

den røde var fin egnetlig, men jeg liker ikke slike lykter (smak og behag ja:P)..

sølvfargede var grei også..

om du vil ha stv, ville jeg prøvd å prute ned 91' stv'en.. nye felger på stv'en, vekk med tusenmeterene (evnt hiv de bak grillen) og litt behandling av plasten, så er den grombil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider