Zetec Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Specs: Bil: Fiat Panda Motor: 903ccm Hestekrefter: 45hk (elleville) Vekt før bygging: 670kg dB-drag klasse: Street A Sponsorer: Pioneer Norge og BoomCar Budsjett: hehe, ja den som visste det, her tar vi det som det kommer... Tenker vi begynner på bilen i løpet av søndagen, og fortsetter fremover i ukene som kommer. Bilen skal bygges og brukes til dB-drag. Men siden vi deltar i Street A kommer vi ikke til å modifisere bilen i større grad innvendig. Men utvendig skal nok finne på noe moro ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Da er det på tide med litt oppdatering hvertfall :) Dette skjedde i dag hvertfall, kontrakten ble underskrevet og jeg fikk med meg hjem dette :) Mangler foreløpig spilleren da, men den kommer nok i løpet av kort tid. Har også kjøpt meg dB-måler Term-LAB med to sensorer slik at jeg alltid er beredt :) Begynner å pusse ned bilen i løpet av februar.. Hvor mye neste års sesong kommer til å koste meg er jeg litt usikker på, men om noen ønsker å vite av ren nyskjerrighet skal jeg vel alltids hoste opp noen tall, hehe... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Noe av MDF'en er også på plass Fronten på kassa vil være minimum 57mm tykk mens resten av kassa vil være 38mm tykk. Kassen skal limes og skrus, hva mer jeg gjør med den blir hemmelig :) Batteriet som skal brukes er ett Stinger MAX SP2150 Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Noe av MDF'en er også på plass Første feil...... :) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Første feil...... :) du vil vel at jeg skal bygge i spon du, hehe..... (skal prøves det også, bare sånn at du vet det :) Om det ikke var noe annet du tenkte på da? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 blir skikkelig bra dette!! er det 0 kroner du skal ut med siden du virker så hemmelig og lur?? ;) avtale med pioneer norge, eller boomcar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 du hadde en gammal tråd? som jeg skreiv i.... hvorfor ikke bumpe den? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Hvorfor være så vrang å vrien? Gå å spis en potet.. Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 du vil vel at jeg skal bygge i spon du, hehe.....(skal prøves det også, bare sånn at du vet det :) Om det ikke var noe annet du tenkte på da? Spon suger jo fett..... Værstings gutta bruker "vannfast finner" sånn som koster en formue per plate..... For mye "tap" i MDF.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Spon suger jo fett..... Værstings gutta bruker "vannfast finner" sånn som koster en formue per plate..... For mye "tap" i MDF.... hmmms, kanskje prøve det også da, har jo ett relativt greit budsjett i år, så kan vel alltids koste på noen vannfaste finer plater yodude Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 blir skikkelig bra dette!! er det 0 kroner du skal ut med siden du virker så hemmelig og lur?? ;) avtale med pioneer norge, eller boomcar? Er sponset når det angår utstyr fra Pioneer ja, og avtalen er med både BoomCar og Pioneer Norge, men det er jo ingen hemmelighet.. Men trekkbil, biltransporter, db-måler, byggematriell, deltaker avgift osv må jeg betale selv... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 blir jo noen kroner det også ja! kunne ikke blitt sponset av ditt eget firma?? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 blir jo noen kroner det også ja! kunne ikke blitt sponset av ditt eget firma?? ;) Jeg er det også, hehe.. Men firmaet skal avvikles nå på nyåret grunnet satsningen på dB-drag, og at han ene jeg driver med begynner i ny jobb og ikke har mulighet til å drive lenger. Hvorvidt jeg starter opp igjen alene er uvisst, men jeg blir hvertfall i bilstereobransjen uansett :) Og har vel fått en og annen kommentar fra heimen om at jeg kanskje bør sette en grense for pengebruken nå kiddie (Og det tror jeg skulle gå, har noen kroner til å gå på enda, og har det meste i hus så...) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 det som setter de fleste stopperene ;) masse andre ting å bruke penger på også ;) ser frem til å se bilen din når ferdig! stilig vito også forresten ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Værstings gutta bruker "vannfast finner" .... Aha, det er derfor "finnene" gjør det så bra altså!? :crazysant Fra spøk til kanoner, vannfast finèr er ett relativt begrep. Merantifinèr er vannfast, men er av elendig kvalitet. Tipper det er snakk om bjerk-x-finèr i vannfast kvalitet, det koster litt, men er ikke veldig dyrt. X-finer er stivere enn MDF i ellers lik tykkelse, men bruker man tykk MDF tror jeg ikke det utgjør så mange millidecibelene forskjell på de materialtypene. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg