Sunny Engineering Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Hei. Jeg sitter med en M50 2 liter i bilen min. Har lyst til på 2,5 liter. Hva må jeg bytte for å bygge om? Etter som jeg forstår blir det vel råder, stempler, veiv og stempler + borre opp blokka. Så må jeg forsterke bremsene for å få den godkjent? Takker for alle svar Siter Every engine has a potential for improvement, We're making it possible ----> *Sunny Engineering* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 *hæ?* Det mulig det er jeg som misforstår noe, eller så er det du.. Hvorfor ikke bare BYTTE motor, til 2,5L? Borring/maskinering + innmat koster MASSE... Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunny Engineering Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 hehe, kanskje litt dårlig formulering fra min side... Men jeg har tenkt å ha en fult overhalt motor Er det da fortsatt bedre å sette inn 2,5 for så å overhale den? Siter Every engine has a potential for improvement, We're making it possible ----> *Sunny Engineering* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Det koster myyyye mere å bygge om fra 2 til 2.5 liter enn å bare overhale en 2.5 liter... dessuten får du stort sett 2.5 litere i grei stand som ikke trenger så mye overhaling, og de koster ikke allverden. Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Finner greit M50B25 (2,5L) til 6-7k i meget bra stand! Å overhale betyr å skifte ut lagre, ringer og pakninger + evt annet som måtte være slitt. Det er mye billigere å sette inn en 2,5L i shabby stand, så overhale den for en billigere penge enn å borre opp en 2,0L, JA! Let etter motor på salgssidene på http://www.bmwccn.no og http://www.bimmers.no Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunny Engineering Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Da blir det sannsyligvis en M50B25 da. Må bare spare opp litt penger. takker for alle svarene;) Siter Every engine has a potential for improvement, We're making it possible ----> *Sunny Engineering* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arimanni Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Drit i å borre opp motren. Berre kjøpe ein ny ein som oddis seie. For 6 -7 k får du ein heilt grei motor, og vist du spanderer litt penger på den og overhaler den, har du ein motor som du trenge dynamitt på for å øydlegge.. vist du skal først kjøpe ein 2,5, kjøp 24v og trimm den med kvass kam, MEN bruk det gamle 2 l drevet... da får du betre aks og toppfart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 du får ikke både bedre aks og toppfart. blir akkurat som å sette på trillebår hjul det, en sa**ans aks, men ikke mye til toppfart. Siter BMWCCN Superstreet Haugesund - 98. 520iA - 88. 520i prosjekt -> 91. 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 eh blir ikke det helt på trynet da. ettersom m50b25 har vanos er ikke bare bare det vet jeg.. dessuten bør mar ikke bruke mindre drev da dette gjør av ventilene åpner tidligere å tidligere til slutt smeller ventilene nedi stempler og havarimarerittet er et faktum Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 tror jeg ville snakka med autotrim om det ihjallefall Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 har m50 vanos? m52 har vel enkel vanos og m52tu og m54 har dobbel vanos? Siter BMWCCN Superstreet Haugesund - 98. 520iA - 88. 520i prosjekt -> 91. 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Får da M50 uten VANOS også (1991-1992?). Fordelen med å eventuelt bruke den gamle blokka er sleeperfaktoren. Eksempel: Honda B16B som sleeves fra 81 til 84 mm boring og strokes fra 77.4 til 89 mm = To liters slagvolum fortsatt med 1.6-merking på blokka - hva Biltilsynet ikke vet har de ikke vondt av. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 masse glupinger som vet mye her for tiden..heh mer enn jeg var klar over... åssen får jeg mer slagvolum på diesel 2,5 blokka Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 men hva må til for å få bilen godkjent me 2,5l motoren? Siter '88 Bmw e34 520i '86 Toyota Corolla 1.3 '84 Toyota Celica Supra 2.8i (x) '86 Opel Ascona C 1.8i (x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 I hva slags slags bil? E36? Da må du isåfall ha identiske deler som det er orginalt på 325i. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.