Gå til innhold

trenger tips til godt batteri

Ranger emnet

Koffe

Anbefalte innlegg

Jeg skal delta i street A til neste år og må følgelig ha et skikkelig batteri.

Jeg har sett på modeller fra stinger, maxxima ++, men vil gjerne ha noen tips fra folk som har brukt de. Skal drive forsterkeren i signaturen med 2 ohms last.

Pris 1000-2000,-

Mange takk for hjelp :)

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ville sett på STINGER SP 1000 (44Ah), det koster 2.495 kr hos autod(er litt over det du ville bruke da men..). Har selv ett Odyssey PC1700(samme som stinger SP1700), og er sinnsykt godt fornøyd med det:)

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har maxxima exide DC og er ganske fornøyd med det. sliter litt med at det er litt slapp til kaldstarting for tiden, men det kommer vel mest av mange småturer (15 min), liten dynamo, og annlegget, vifte, varmesete og varmetråder på fult. når det er fulladet fungerer det utmerket. :) kan anbefale det batteriet i allefall. har tålt mye julig, og hard lading. har desverre ikke hatt andre batterier utenom blysyre, så kan ikke sammenligne med noen, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett på den.

Hva er forkskjellen mellom red og yellow top?

Jeg mener også å ha hørt på et eller annet forum at maxxima DC900 eller noe vissnok skulle være må mye bedre, uten at jeg kan bekrefte det. Noen som har hørt noe liknende?

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke batteriet som skal drive forsterkeren din, det er dynamoen, så du bør jo også se på om dynamoen din er kraftig nok i tillegg til å kjøpe ett nytt batteri.

Bruker selv Stinger SP2150 til to forsterkere som skal drive samme sub som du har der, Pioneer'en altså. (Dette batteriet er dog noe dyrere enn hva du er på utkikk etter)

Men du bør ikke ha noe mindre enn f.eks Excide Maxxima 900DC samt en skikkelig dynamo om du ikke har det fra før...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kjøpes hos vanlige batteri forhandlere??

Jada, så lenge de tåler strømmen.. Kommer jo an på åssen batterier du har osv, men dette kan sikkert en forhandler hjelpe deg med...

Flere bilstereoforhandlere som også har isolatorer.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider