Gå til innhold

trenger tips til godt batteri

Ranger emnet

Koffe

Anbefalte innlegg

I street A er det ikke lov å ha på motoren. Jeg trenger kun et skikkelig 10 sekunders "burst". Men dynamo kommer senere det og :)

På konkurranser lader jeg batteriet med egen lader.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

forskjellen på red og yellow top er at yellow top er et deep cycle batteri

Forskjellen er nok litt større enn det...hvis man ser på utladningskurven på bildet nedenfor så ser man at RedTop har mer å gi. Men jeg har og hørt at YellowTop er kjappere og tåler flere utladninger (deep cycle)..

Edit:

Må kanskje få med bildet og... :biker

starter.RowPar.0005.ContentPar.0001.ColumnPar.0001.Image.0.0.gif

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen begrensninger på hvor mange batterier man kan ha i Street A?

Det er bare ett batteri ja, som skal være plassert på bilens orginale batteriplass.

Derfor jeg har valgt å bruke Stinger sitt Power2dB SP2150 som kan levere 2150A i 5 sekunder og har kortslutningsstrøm på 5000A

Samtidig som det også har lav indre motstand..

For jeg sier som min team leder, det er noe jævli dritt å tape fordi man mangler litt strøm, spesielt når man har anlegget som kan vinne.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke "Stinger"-batteriene laget av resirkulet bly? :deng

Gir ikke dette en økt indre motstand?

Mvh

Pål

Les hva jeg skriver du :)

(Når det står at batteriet har lav indre motstand, så mener jeg det, ikke at batteriet har lavere eller høyere indre motstand enn noe annet)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Når det står at batteriet har lav indre motstand, så mener jeg det, ikke at batteriet har lavere eller høyere indre motstand enn noe annet)

For allmenhetens skyld så skrev jeg dette.

Hva som er "lav" og hva som er "høy" er jo opp til hver og enkel å avgjøre.

Godt Nytt År til deg, forresten! :peace:

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du mener er at jeg kan kjøpe batteri på biltema og "mene" at det har lav indre motstand, for så å hevde det uten sammenligning med noe annet? :wonder

For du sammenligner det jo ikke, du bare syns det har lav indre motstand, stemmer?

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du mener er at jeg kan kjøpe batteri på biltema og "mene" at det har lav indre motstand, for så å hevde det uten sammenligning med noe annet? :wonder

For du sammenligner det jo ikke, du bare syns det har lav indre motstand, stemmer?

Jeg sammenligner med alle stinger batteriene.. Jeg bruker kun stinger, og da er det dette batteriet som har lavest indre motstand og størst kapasitet :)

Mange av de batteriene som brukes i dB-drag kommer fra samme produsent (Hawker) Stinger og Odyssey f.eks...

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenligner med alle stinger batteriene.. Jeg bruker kun stinger, og da er det dette batteriet som har lavest indre motstand og størst kapasitet :)

Mange av de batteriene som brukes i dB-drag kommer fra samme produsent (Hawker) Stinger og Odyssey f.eks...

Da er vi på skinner! :)

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider