Gå til innhold

Kjøpshjelp på '98 A3

Ranger emnet

Sonus

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om det er noen som kan gi meg en kort gjennomgang over hva som bør sjekkes på en A3 ved kjøp? Skal se på en 1.nyttårsdag på Dombås, men kjenner ikke disse bilene i heletatt (dama som skal kjøpe). Noen som bor på dombås og vet om det er noen steder det går ann å få sett under bilen på 1.nyttårsdag?

Bilen er en 98 modell registrert sent 97. 107000km og 1.8 liter 5ventileren. 30mm senket (orginalt tror jeg?) til 115.000kr

All hjelp mottas med takk

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel ikke være mye problemer med den, fikk beskjed på møller når jeg hadde min at det var den bilen audi kom med som hadde minst feil! Jeg hadde aldri noe store problemer med min! Rust er det jo ikke.. Eneste jeg har hørt er bremser kan være litt dårlige så der kan du jo ta en titt.. Sjekk om regreim og vannpumpe er byttet.. den byttes jo som regel rundt den kilometern der! Søk litt rundt på forumer så finner du raskt svar! ;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - tror vel ikke det skal være noe problemer egentlig, men man vet jo aldri. Har du hørt om noen tilbake kaldelser fra Audio på A3? leste en engelsk side der de påsto at det var gjort hele ni tilbake kaldelser fra AUDI på denne modellen, men det var ikke spesifisert hva de var?

prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord deling? Er mer vant med å skrive engelsk og der er det ingen ord som er sammensatt slik som på norsk, men men......

Bilen er kjøpt. Orginalt kjøpt og gått på Lillehammer, altså ikke på saltet vei :). Var under og tittet og må si jeg ble overrasket - så jo ut som om det var nybil :)

Sjekket dørene, men kunne ikke se noe from for bobbler ved/under listene på dørene.

Tror det var et ålreit kjøp - 98 modell med 107750km 1.8 med -30mm Eibach fjærer ellers helt original.

Her er annonsen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6783763&sid=6aiv4d578919742&pos=9&tot=31

prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jeg er også på utkikk etter en a3, gjerne av de første modellene. Det frydet meg å høre at det var lite feil på disse bilene, med tanke på at det er min første bil, og jeg ikke kan skru no særlig selv.

Er det noen som har en anelse om hvor lenge motorene holder det gående? så en grei en som var gått 229 tusen..

99` Lupo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på utkikk etter en a3, gjerne av de første modellene. Det frydet meg å høre at det var lite feil på disse bilene, med tanke på at det er min første bil, og jeg ikke kan skru no særlig selv.

Er det noen som har en anelse om hvor lenge motorene holder det gående? så en grei en som var gått 229 tusen..

Min 99 mod. har gått 118000 km, 80000 av dem med chip, og har ikke hatt de helt store problemene. Det røk en LM og to coiler rett etter chip. Jeg vet at det ligger en feilmelding inne på LM nå også, men den har lagt der de siste to årene, uten at jeg har brydd meg om det. Er fornøyd med bilen, har hatt bilen i snart 5 år nå, og håper at den går 118000 km til! :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider