Nautiluz Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Noen som har testet dette? Snakker da om 4mm titaniumplater.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Funker sikkert det, men da har du fa** meg god råd og..! :eek: Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 4mm veier jo 18 kg på kvm2!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Nautiluz skrev: Noen som har testet dette? Snakker da om 4mm titaniumplater.. Kjapt oppsummert (basert på min erfaring med 2,13mm, riktignok): - Det er ett HELVETE å sveise. Vanskelig å få feste i annet metall med det er det jammen også. Gass-basert sveising er bare å glemme. - Det skal LITE til for å sette svingninger i materialet og selv med demping er det vanskelig å komme utenom - Det utvider og krymper seg og knaker noe horribelt selv med kun 5-10 grader temperaturforskjeller. Brukte det en gang i ett forsøk på hus til kickbass i dørene, men ideen ble forkastet ganske kjapt da ulempene var store. Knakingen var av "verste sort", hvordan dette er med 4mm aner jeg ikke, men bør jo være bedre. Alu-løsningen jeg mekket til etterpå funket forøvrig langt bedre :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 LLH skrev: 4mm veier jo 18 kg på kvm2!! Stål og alu a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 alu ca 12 kg per kvm2 stålca 26kg per kvm" men det er mange kvaliteter og velge blandt, alle med forskjellig vekt. Her: http://www.norskstaal.no/varekatalog/varekatalog.aspx?varegr=174_1# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Titan, er unødvendig sterkt matriale, og noe vansklig å sveise. 4mm gir svigninger om du skal ha det til bass. Ville valgt alu. istedet. Uansett må du ha tett porøs matriale min. 1cm, limt på innsiden alle flater, og så vanlig dempematrialer osv. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Jeg har brukt 4 mm stål i kassa mi! Lagde 11 sveisepunkter/stag inne i kassa og dempa den med 5 store ark med asfalt innvendig... Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 KennethB skrev: Jeg har brukt 4 mm stål i kassa mi! Lagde 11 sveisepunkter/stag inne i kassa og dempa den med 5 store ark med asfalt innvendig... Hvordan er stål m.t.p. gjenklang og sånn da? Du har jo et relativt greit oppsett i bilen din veit jeg yummy Kunne vært artig i en fremtidig bil å laget noe sånt... Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Ikke noe problem med det, siden jeg har staget den og lagt på asfaltmattene... Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg