Gå til innhold

Endelig bil: 98’ BMW E36 316i sedan

Ranger emnet

superman

Anbefalte innlegg

Blinklys, girkule og nye matter ble montert i går. Blinklysene er bare midlertidig til jeg får nye frontlykter. Tåkelyktene blir sendt i morgen, og fikk da bestillt med sideblinklys ettersom jeg glemte å bestille dette ved første ordre.

Girstangen er forresten fra en M3, må bare få kjøpt nye foringer så alt blir tight og fint. Kan vel kjøpe dette hos BMW?

Bør jeg behandle eksosen med noe før jeg monterer den på? Eventuelt hva?

Og hvordan får jeg av knappen på håndbrekket? Er det bare å dra den av? Satt litt fast...

Edit:Girkulen

girkule.jpg

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 months later...

Er visst en stund siden jeg har oppdatert nå, var litt laber interesse for tråden min. Men har nå skjedd litt med bilen siden den gang:

Nye sideblink kom på plass.

Monterte på diffuseren etter å ha kuttet litt slik at hullet hadde plass til to enderør.

Fikk montert Simons eksosanlegg rett etter jeg sluttet å oppdatere, og det passet greit inn i diffuseren. Fin brummelyd, men ikke for mye. Med vinduene igjen er ikke lyden så mye høyere enn originalt. Merket faktisk også litt effektøkning (bilder lenger nede).

Nye sidelister og gulvmatter:

matte.jpg

Luftfilter. Lager lite ekstra lyd under 3000 omdreininger, men over det kommer det en fin mørk lyd som går over til snerring litt lenger opp på turtelleren. (Vet det er skittent i motorrommet, men med 4syl. blir det stor plass mellom viften og motoren. Her kommer det mye støv opp.)

P1011031.jpg

Så fikk jeg rotet litt i ledningsnettet og montert tåkelys. Har desverre ingen bilder fra monteringen.

Til slutt fikk jeg montert 60/40 senkesett fra FK. Trodde det skulle bli problemer med bakkeklaring, men kommer faktisk greit over ganske store fartsdumper. Det er ca 10cm klaring til frontfangeren, men den er jo ikke særlig lav da. Kan nok ikke ha fronten så mye lavere, men skal nå få dyttet noe under der med tiden:)

Photo-006.jpg

Photo-002.jpg

t%e5kelys+park.jpg

Photo-005.jpg

Før senking:

f%f8r_senking.jpg

Edit: fikset linkene til to av bildene.

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, blir bra dette.

Men ble litt =\ med stål felga=)

Noen planer framover?

Stå på..

Ser etter felger, håper å få nye i løpet av de to neste ukene. Har lyst på TSW Hockenheim, men de produseres ikke lenger. Noen som vet om felger som ligner? Går fint å ha 17" med de felgene, så blir det ikke så dyrt.

Ellers har jeg fortsatt ikke fått montert M3-girstangen og foringene. Har også et par øyenskygger liggende, men er ikke sikker på om jeg skal ha de på. Innstegslister har jeg også, men mangler til den ene siden foran fordi jeg bestilte feil. Clutch stop og adapter til bakhøytalerne (til 6x9) har jeg og, men tar nok litt tid før jeg prioriterer høytalere.

Lurer også på Alpinafronten (under originalfronten). Tror ikke den går så veldig langt ned, og er noe ikke "alle andre" har.

Edit: Hadde forresten Inpro krom hovedlykter i hus, men sendte de i retur fordi de ikke kunne brukes med H7-pærer slik det skulle gå ann. Ringene skal visst også lyse dårlig i dagslys. Nå er jeg litt usikker på hva jeg gjør med hovedlyktene, om jeg går for krom eller svart. Blir uansett høyst sannsynlig FK sine lykter.

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen begynner virkelig å bli pen :) Er interesse for tråden din så det er bare å fortsette og oppdatere :) Men nye felger kommer den til å få et skikkelig fint og cleant utseende :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen begynner virkelig å bli pen :) Er interesse for tråden din så det er bare å fortsette og oppdatere :) Men nye felger kommer den til å få et skikkelig fint og cleant utseende :)

Takktakk :)

Siden det er eksamenstid nå blir det lite tid til bil, men prøvde iallefall clutch-stop'en på i dag. Den var litt for lang, så hadde maks én cm dødgang i clutchpedalen. Deilig følelse, men kan være greit å ha litt mer i tilfelle man bommer litt på synkroniseringen mellom clutch og gir. Bare å kappe av litt da. Tar det kanskje senere i dag.

clutchstop6ss.jpg

Den oroginale stopperen er balansert på toppen av matten.

clutchstop20fk.jpg

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen ut den kjerra di jah!

snuser på slike naklykter selv, men er ikke førsteprioritet kan man si:)

syns fargen din var dønn lik min jeg? diamantsvart heter min...

syns du skal kjøpe lik frontspoiler som meg ;) dess lavere dess bedre;)

er ikke lav nok før man må kjøre på skrå over fartsdumper:P

den jeg har på nå er akkuratt lav nok til at jeg kan kjøre rett over ''normale'' fartshumper...

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you :) Min er cosmossvart. Står vel i første posten.

Skal nok få gjordt noe med fronten, men er ikke akkurat "normale" alle fartshumpene inn til huset her :( Men skal prøve å få den så lav som mulig uten at det blir slitsomt å kjøre den.

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortskjemt? Neida :D folk må jo få lov å kjøre en pen bil uten å bli sett ned på! Bruker å kjøre 316 av og til selv. Svigermor har en 91 modell som er chippa og jeg synes ikke de går så ille som alle skal ha det til. Helt kurrant motor som bruker lite bensin, noe som er kjekt når man er student osv ;)

En chippa e36 316i? det er jo dømt til å gå godt! dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Voss i dag for å få godkjent senkesettet, men bilen kom ikke inn i kontrollhallen. De har ikke løftebukk, men sånn grav. Problemet var at den graven hadde høye kanter, rundt 11-12cm, så satt fast under motoren. Men fikk ny time i Bergen om ca en uke. Håper det går i orden da, bilen skulle vært EU-godkjent for en god stund siden :p (var brudd i høyre fjær bak, faktisk var 1 1/2 runde knukket helt av).

Edit: Og nå er det nesten ikke noe trykk i den venstre spylervæskedysen (heter vel noe annet). Får se på det fredag etter eksamen. Noen som har opplevd slikt før?

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens du er hos biltilsynet, bestill deg noen nye skilt. gjør seg utrolig bra med de nyere reg.skiltene =)

Hvor mye koster dette da?

Vindusspyleren funker bra igjen...uten at jeg gjorde noe. Sikkert noe rusk inni åpningen eller noe sånt, men skal si det var bra trykk fra den høyre strålen :D

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider