einsereier Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 passaten min gjorde et stunt i en lang bakke idag, drog på som vanlig å plutselig ga den bare halv effekt, stoppa å fikla litt med lmm å div kontakter men ingenting var løst. skrudde så av innsugslangen til turboen å kjente om turboen gikk rundt, den kjentes skikkelig treig ut ( var tung å snurre på) men "løsnet" litt etter hvert, skrudde på slangen igjen starta biln å prøvde videre opp bakken å da gikk som før igjen. er det disse skovle greiene på turboen som begynner å bli slitte? går det an å overhale turboen selv eller er det bare å få en ny (bytteturbo)? Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Høres ut som luftmassemåler spør du meg. Da hender det seg at det hjelper og skru av og på igjen tenninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 ryker lmm med en gang, eller kan den fuske over tid før den ryker? Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Kan være Katten også, hvis den er ødelagt vil turbo trykket være veldig lavt, 0.1, 0.2bar ca Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 LMM kan fuske.Det er nesten altid den som er defekt når disse bilene har det slik. Det beste er hvis en kan prøve en fra en annen bil.Enkelt å skifte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 har en kompis med samme bil , kan prøve hans å se hva som skjer. kan jo også være katten siden den også har blitt litt over tid. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Det du beskriver er akkurat det som skjer når disse skovlene til turbotrykkjusteringen sitter fast, turbon lader for høyt trykk og motoren går i nødfunksjon.... dette blir nullstilt neste gang du slår av tenningen..... Noen ganger går det å løsne skovlene, andre ganger må man bytte hele snurra! Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 på min forrige 115 tdi blei den gradvis svakere, fikk et tips hos en "gammelpeis".. Belaste bilen over litt tid, 6 gear og la den jobbe skikkelig tungt, gjerne mye bakker.. Varme er stikkordet.. Virka som skovlene løsnet etter dette.. Bilen blei som ny igjen.. -Terje- Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 nå har det seg slik at motoren gir seg når jeg belaster den. dette skjedde 4-5 ganger igår da jeg var å kjørte en tur, iritasjonen begynner å ta litt over her nå:( Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Er det 110 tdi eller 115 tdi? -Terje- Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 110 tdi skulle det ha noe å si? (rimer jo) :) Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Hmmm..Den æ hadde var en 115 tdi.. Ikke sikker på om det er samme turbo, mener å vært borti at skovlene vrir seg etter hvor mye den ladder på 115 tdi og ikke på 110 tdi.. Prøv å dra av den pluggen som står på luftmassemåleren.. Blir bilen konstant like lat som når du får feilen?? Dra evt til vw forhandler å få dem til å lese ut feilkoder.. Kan være den jævelen som fusker.. -Terje- Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Er jo veldig sjelden turbotrøbbel på disse bilene hvis de er helt orginale. Ikke tenk så vanskelig da.Sjekk vakum fra turbotrykksbryter og sjekk om klokka på trurboen ikke sitter/virker. Men som sagt er det jo LMM som er gjengangerproblemet..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Er jo veldig sjelden turbotrøbbel på disse bilene hvis de er helt orginale.Ikke tenk så vanskelig da.Sjekk vakum fra turbotrykksbryter og sjekk om klokka på trurboen ikke sitter/virker. Men som sagt er det jo LMM som er gjengangerproblemet..... Hei Jeg har en 2001 130 tdi som har gått 80 tkm nå. Problemet på min er kanskje litt ulikt, men ville ikke starte en ny tråd...(nykommer på forumet). Min bil går som et uvær fra 1600 til 1900 omdr., så "mister den pusten, så kommer den igjen kanskje ved 2100, men så dabber det av igjen (omtrent som helt uten turbo) ved kanskje 2400. Sånn holder den på 2-4 ganger oppover i turtallsregisteret. Problemet er verst på lave gear. Jeg har hatt en trimchip-fyr til å se på den fordi jeg ville chippe motoren, men han kunne ikke gjøre det hvis ikke motoren fungerte helt 100. Men han registrerte at motorstyringen gikk i "nødmodus" eller hva han sa, pga at turbotrykket ble for stort, sa han. Han hadde mer avansert testeutstyr enn Møller i Bergen, som ikke fikk noen feilmeldinger på bilen i det hele tatt. Men de tilbød meg å feilsøke på den en dag eller to...(sikkert billig...). Noen som vet hva som er galt, evt. hvordan det kan fikses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Nå er ikke jeg ekspert på TDi, men jeg kan jo synse litt :) Det høres ut som om ventilen (N75) som styrer turbotrykket ditt har tatt kvelden. Om det er denne skal du få opp en feilkode på motorstyringen din, kanskje noen i nærheten av deg har VAG-COM og kan sjekke feilkoder for deg? Uansett er ikke denne delen spesiellt dyr: http://www.dieselgeek.com/Detail.bok?no=351 Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.