Gå til innhold

Lanzar Opti4000D problem

Ranger emnet

Gjest demonen

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har vært borti dette problemet?

skrur jeg opp litt volum så begynner bassene å slå helt sinnsykt!! liksom det mangler kontroll på inngangssignalet. Line out er også ubrukelig, for den gir et støyfullt signal ut.

Bassene er umulig å tune inn, når det kommer til et vist nivå så går dem bananas! hjeeelp ..

og åssen gjelder garantien når de er kjøpt fra utland???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til andres informasjon er det jeg som har solgt han denne forsterkeren.

Jeg har testet den en gang på 2 stk Pioneer TSW-3004SPL eller hva de nå heter...Kobla opp i 4 ohm og spillte opp. Spillte utrolig bra! Og høyt..kontrollert...men nok om det...

Jeg tenkte jeg skulle rette på en liten ting bare. :) Forsterkeren er ikke kjøpt fra utlandet. Den er kjøpt i norge av et norskt firma som heter RA Audio i regi av Roy Andersen. På hjemmesiden til RA Audio står følgende info:

"RA Audio Consulting er eid av Andersen Holding Spc i Canada. RA Audio tar seg av alt salg og formidling av produkter i Norge.

Vårt hovedkontor er i London, Ontario, Canada med et regionalt kontor i Lillestrøm."

Som jeg nevnte på telefonen i stad kan du ringe selgeren i RA Audio, Andreas Lie Johansen, og høre med han hva du skal gjøre med saken.

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ra Audio ja...

Vel, vi har jo det som kalles "garanti".

Det er opp til importøren å sette denne garantien i samarbeid med produsenten.

Importøren er i dette tilfellet RA Audio eller Sound Preassure Distribution.

De må ta ansvar og følge opp sine kunder.

Enhver forhandler / importør utøver service mot sine forhandlere og kunder og trådstarter bør i dette tilfellet kontaktes for å få den servicen og supporten på det produktet som er anskaffet slik at dette kan monteres og tas i bruk.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for raskt svar Morel, var noe sånt jeg hadde tent det til..

og jeg fikk svar fra RA Audio med det samme på e-post :kiss slik skaffer en seg gode kunder, nå gjenstår det bare å få den fikset :) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anderas skal i militæret rett over jul, så jeg tviler på at han er lett å få tak i.

jepp, snakka med han på telefon i sta. fikk mail fra en kar fra Canada også ..

leverte den like så godt på Strømmen Bilradio kiddie hyggelige folk der, så skulle jeg få en diagnose allerede i morgen !! utrolig bra må jeg si :) de har kanskje fått en ny kunde nå, og jeg handler jo bare "litt" stereo :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 poeng til Strømmen Bilradio, de gutta der kan fiske nye kunder!! :kiss

fikk forsterkeren tilbake, det var en liten feil på den, dårlig av Lanzar å slurve på deres grommodell til 16 000,- :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som var galt på den da? Hva gjorde de og kostet deg det mye?

pipelyd fra trafoer og noe med spolene. kostet meg 450,-

denne går til Strømmen Bilradio for god service ---> :kiss hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Lanzar har en feil på de fleste OPTI forsterkerne sine. Jeg og mange andre av mine kamerater som har OPTI 1400D, har et problem. Når vi kutter signalet inn (slår av cd-spiller), slår subbene noe jævlig! Hva dette kan skyldes er jeg ikke sikker på..Min har tatt kvelden for en stund siden, så den ligger urørt her hjemme:( Ble skifta strømforsyning og utgangstransistorer i min for at den skulle yte mer, så den yter noe av det samme som 2000D, iallefall sinnsykt strømsterk!

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat har en 2000D, og den har ikke hatt problemet som Tommen beskriver her. Men i denne røk det imidlertid en kondensator for litt siden..Men dette og er jo en enkel jobb å skifte..

En annen kamerat derimot har en 1400D, og her har han og problemet som Tommen beskriver..

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror at du Woodbeach ikke har hatt nok peiling da du koblett til dette monsteret.. men i dont care anymore, problemet er løst.. Husk at disse krever enormt med strøm, så alt må være riktig. Vet om en som koblett opp en lignende forsterker med batteri bak, men 60 amp sikring mellom batteriene. Når bilen går på tomgang, så blir det problemer som fa1 grunnet den lille flaskehalsen!! 4 kw på 14,4 Volt krever at du bruker stor nok sikring!! regn ut selv ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg som NESTEN kjøpte en Opti4000D.. nei, takke seg til de "gode merkene" som ice audio og mange andre (forumbrukere/butikker) selger!

Er det virkelig så mye feil på disse? har aldri hatt en forsterker som har sviktet jeg! Har hatt Alpine, RF, Audison, Helix og Cadence..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider