Gå til innhold

Lanzar Opti4000D problem

Ranger emnet


Gjest demonen

Anbefalte innlegg

tror at du Woodbeach ikke har hatt nok peiling da du koblett til dette monsteret.. men i dont care anymore, problemet er løst.. Husk at disse krever enormt med strøm, så alt må være riktig. Vet om en som koblett opp en lignende forsterker med batteri bak, men 60 amp sikring mellom batteriene. Når bilen går på tomgang, så blir det problemer som fa1 grunnet den lille flaskehalsen!! 4 kw på 14,4 Volt krever at du bruker stor nok sikring!! regn ut selv ..

 

Hva gjorde Woodbeach galt da?

 

Og om han som monterte forsterkern med 60A sikring... hva så om bilen går på tomgang? Og skal guffe greit på om sikringen ryker, forsterkern trekker ikke 4kw hele tiden.

 

Ja jeg er litt kranglete i kveld kiddie hehe...

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde Woodbeach galt da?

 

Og om han som monterte forsterkern med 60A sikring... hva så om bilen går på tomgang? Og skal guffe greit på om sikringen ryker, forsterkern trekker ikke 4kw hele tiden.

 

Ja jeg er litt kranglete i kveld kiddie hehe...

 

Mvh Tony

 

neida :) jeg kan ikke påstå noe, kan være det var feil på den fra fabrikk :)

 

en 60 Ah sikring er som en flaskehals for pulse på opp mot 250 Amp. slik skaper problemer for forsterkeren og den kan brenne. 60 A kan gi bra strøm til en 600 watts forsterker, men når du 6 dobler forbruket så blir det problemer. sikringen trenger ikke å ryke selv om pulsene kan være ganske mye høyere en 60 A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida :) jeg kan ikke påstå noe, kan være det var feil på den fra fabrikk :)

 

en 60 Ah sikring er som en flaskehals for pulse på opp mot 250 Amp. slik skaper problemer for forsterkeren og den kan brenne. 60 A kan gi bra strøm til en 600 watts forsterker, men når du 6 dobler forbruket så blir det problemer. sikringen trenger ikke å ryke selv om pulsene kan være ganske mye høyere en 60 A

øøh..hva mener du her. hvis forsterkeren trekker mer en 60 amp så går bare sikringen. en sikring fungerer ikke sånn at den bare slipper igjennom 60 amp knock

Kan jo ha 50mm hele veien og 60 amp sikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøh..hva mener du her. hvis forsterkeren trekker mer en 60 amp så går bare sikringen. en sikring fungerer ikke sånn at den bare slipper igjennom 60 amp knock

Kan jo ha 50mm hele veien og 60 amp sikring

 

50mm kabel er ganske stort for en liten 60 Amp.. hehe vel, du mener nok 50mm2 men like vel, dette er en kabel som du IKKE setter en 60 Amp sikring på (om du ikke er helt bak mål da seff).. 10mm2 og 60 Amp er mere riktig..

50mm2 bruker du 300 Amp sikringer på, ellers har du overdimma litt vel mye hehe..

 

ps. en 60 amp sikring er en flaskehals... den går om den får over 60 amp i mere en 2 sek.. men kan tåle det dobbelt når det kommer til små pulser ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrur jeg opp litt volum så begynner bassene å slå helt sinnsykt!! liksom det mangler kontroll på inngangssignalet. Line out er også ubrukelig, for den gir et støyfullt signal ut.

Bassene er umulig å tune inn, når det kommer til et vist nivå så går dem bananas! hjeeelp ..

 

 

pipelyd fra trafoer og noe med spolene. kostet meg 450,-

 

denne går til Strømmen Bilradio for god service ---> :kiss hehe

 

 

enten hørte du feil eller har de opplyst deg feil.... fordi symptomen svarer ikke helt med det som er blitt reparert... men prisen "kan" nok stemme med den virkelig feilen :crazysant

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... når demonen "er passer dum" så rasonerte han noenlunde fornuftig...men hva skal man tro om soocool som sier enda mindre fornuftig ting da? :crazysant :tannløs

 

edit: du fjernet siste svar ja.... :deng :bump

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... når demonen "er passer dum" så rasonerte han noenlunde fornuftig...men hva skal man tro om soocool som sier enda mindre fornuftig ting da? :crazysant :tannløs

 

edit: du fjernet siste svar ja.... :deng :bump

 

hehe måtte det, blir banned igjen er jeg redd for... :kiss :kiss :kiss :kiss soocoool er blitt snill :kiss på deg også matador .. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe måtte det, blir banned igjen er jeg redd for... :kiss :kiss :kiss :kiss soocoool er blitt snill :kiss på deg også matador .. hehe

 

okei, den godtar jeg vet du :kiss husk å være saklig da du vil bli tatt på alvor også...

 

"vi" er jo her for å helst hjelpe hverandre og lære av hverandre -men å kverulere uten grunnlag er ganske slitsom og særlig når man ikke vet hva man pratter om.... :well

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og særlig når man ikke vet hva man pratter om.... :well

 

akkurat den der går nok mere til de fleste av de som har svart meg, ikke til meg!! jeg vet hva jeg prater om, så den kunne du spart deg for. Jeg har tross alt produsentene med meg i de forklaringene mine.. men fremdeles velger "dere" å forbli stokk ****e !!! utrolig ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... trodde det var normal å "tenke" selv og ta sine egne konklusjoner utifra egne erfaring/kunnskap.... for alt du vet kan nok være skriveleif ang anbefalingene fra produsenten. Eller litt for optimistiske watt oppgivelse, noe som kan gjenspeile seg i nevnte "kabel" anbefaling... knock

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Opti 2000D på 2x RF 12" POWER stage1.. Fungerer utrolig godt. Har også en kompis med samme amp.. Fine greier.. min surrer på 1ohm nå da.. så dampings faktoren er kanskje litt lav :(. Men funker flott da. Bare litt synd at jeg knela alle høyttalerene i dørene :D. Men men.. neste oppgraderign blir en 4kanaler og 2 set med 6,5" saker som passer i døra (tenkt på infinity.. får de "rimelig").

 

 

EDIT: grunnen til at de knela: Brukte cdspiller POWER på de, og da ble "merkelig nok" subløsninga mi litt for voldsom, skrudde opp litt mye :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror at du Woodbeach ikke har hatt nok peiling da du koblett til dette monsteret.. men i dont care anymore, problemet er løst.. Husk at disse krever enormt med strøm, så alt må være riktig. Vet om en som koblett opp en lignende forsterker med batteri bak, men 60 amp sikring mellom batteriene. Når bilen går på tomgang, så blir det problemer som fa1 grunnet den lille flaskehalsen!! 4 kw på 14,4 Volt krever at du bruker stor nok sikring!! regn ut selv ..

 

Jeg syns du bør tenke deg to ganger om før du uttaler deg slikt om andre..

 

Kan du være vennlig å utdype hva jeg har gjort feil under testing av denne?

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skjer når man har for liten sikring er jo at den ryker. Som på min 1400D, når vi testa 2x12" VIBE SPACE, og hadde en 150amp automatsikring. Eneste som skjedde var at sikringa røyk, og måtte vente i 20 min for å slå den tilbake. Samme skjedde med min Phoenix Gold ZPA 0.5, eneste som skjer er at sikringa går. Forsterkeren skal ikke ta skade av det!(?) Og jeg vil tro Christer vet hva han driver med når han kobbler bilstereo..! knock

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår