Riff Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Om jeg borrer opp b230ft blokka jeg har til 1 overdim, eller kanskje 2 overdim.. hvor mye vil det utgjøre i volum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Ikke mye gitt. Med 2. overdim så havner du på 2344,573 cc. Orginalt er 2316 cc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Ikke mye gitt. Med 2. overdim så havner du på 2344,573 cc. Orginalt er 2316 cc Så lite ja.. hehe Det var ikke mye. Hvor mye er "trygt" å borre da? Har 90 mod ft blokk som skal få ei penta veiv, h profil råder fra spm og venolia stempel. Toppen blir en 531 som skal portast maks, kam blir kg2t eller om noen peker meg i en bedre retning til en bedre kam.. hehe Turbo er ikke valgt enda, heller ikke sprutet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Så lite ja.. hehe Det var ikke mye. Hvor mye er "trygt" å borre da? Har 90 mod ft blokk som skal få ei penta veiv, h profil råder fra spm og venolia stempel. Toppen blir en 531 som skal portast maks, kam blir kg2t eller om noen peker meg i en bedre retning til en bedre kam.. hehe Turbo er ikke valgt enda, heller ikke sprutet. Volvo har jo så stor borring at du optimalt sett ikke burde borre i det hele tatt... Volvo blokkene tåler jo egentlig veldig lite... Ta mist mulig ellers så får du syltynne vegger, lettere sagt bare rett dem... Fordelen med FT er jo at den har 1mm tykkere vegger... Hadde heller ville ha tatt å tjent volum på veiva jeg men, det som blir gjort i 99% av tilfellene... Spørs hvor mye effekt du skal ha det... Du må jo kansje også betongfylle, selvom jeg ikke er noe tilhenger av det så er vel det et must hvis du overstiger 450-500 hp eller noe sånt... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Ok. Får sende den avgårde for honing og slikt da. Får nøye meg med en 2.5 liter. Tenkte jeg skulle prøve å ta ut iallfall 400 ærlige. Men vet ikke enda hvilken turbo og hvilket sprut jeg skal ha.. og om kg2t kammen er noe bra til oppsettet som jeg skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 hmmm.. hvor var det jeg så, i går, at en eller annen kis selger komplett ft blokk på 2.5 liter? mener det var i norge også :S men jeg husker ikke hvor jeg så det. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 da kan det jo hende han har stroker veiv da. parner selger jo kit til det Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Hadde jeg spart noe på det så hadde jo det vært fint. :well Men det blir vel til at jeg reiser til spm og kjøper selv. Noen som har prøvd sylinder foringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg