Gå til innhold

Porting og høvling av topp!

Ranger emnet


Leif_Håkonsen

Anbefalte innlegg

Har en ekstra motor liggende som jeg kan ta deler av til Gsi motoren jeg har i min Vectra A! Så har jeg fundert i å porte å høvle toppen for å få noen hest ekstra! Noen som vet hvor mye jeg bør frese av toppen! Lurer også på portinga, hvor mye jeg kan ta, før du overgår den grensen for optimalt effekt, at du ikke for så mye effekt- økning, hvis dere skjønner hva jeg mener!? :)

Ride it like you stole it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det du snakker om?? Hvilken motor/bil er det du har?

 

-Vectra GSI finnes kun i england, og da het den cavalier GSI.

-GSI er til kadett og astra. Ikke vectra, da heter den vectra 2000. Og det er ikke samme antall hk på alle disse motorene.

-Er det vectra GT du mener?

-C20XE?

-Har du byttet motor i vectra'n? Fra hvilken bil tok du motoren siden du sier GSI?

 

Dessuten må du ikke finne på og høvle toppen selv med mindre du vet hva du driver med. Lever den til noen som vet hva de driver med, der vet de også hvor mye de kan ta av og hva som må til for og oppnå riktig effektuttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ta kontakt med Autotrim i Trondheim, de kjenner veldig godt til denne motoren.

Du sier ikke hvilken motor du har, om det er en C20NE eller en 20SEH eller en 16V C20XE.

 

Vil anbefale deg å øke kompresjonen (ja det gjør du også med høvling) ved å bytte til stempler med høyere komp. Stempler fra 20SE eller 20SEH blir bra. Samtidig bør du ha justerbart kamdrev slik at register-timingen din blir riktig.

Det skal være ganske mye effekt å hente på å porte denne toppen.

Autotrim har trimmet C20NE til 202hk, kun sugetrim;) men det koster litt da....hehe

00 Omega 2,2 16V

86 Ascona "GSi" 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Kirkebakken i Oslo er konge på motortrimming! MYE erfaring,og gode referanser. Han er kjempe rask!

 

Ja men det bruker å koste litt hos han vis man ikke kjenner han da, men han hentet jo ut 238hk av en 20ne motor...

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår