Leif_Håkonsen Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Har en ekstra motor liggende som jeg kan ta deler av til Gsi motoren jeg har i min Vectra A! Så har jeg fundert i å porte å høvle toppen for å få noen hest ekstra! Noen som vet hvor mye jeg bør frese av toppen! Lurer også på portinga, hvor mye jeg kan ta, før du overgår den grensen for optimalt effekt, at du ikke for så mye effekt- økning, hvis dere skjønner hva jeg mener!? :) Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Hva i all verden er det du snakker om?? Hvilken motor/bil er det du har? -Vectra GSI finnes kun i england, og da het den cavalier GSI. -GSI er til kadett og astra. Ikke vectra, da heter den vectra 2000. Og det er ikke samme antall hk på alle disse motorene. -Er det vectra GT du mener? -C20XE? -Har du byttet motor i vectra'n? Fra hvilken bil tok du motoren siden du sier GSI? Dessuten må du ikke finne på og høvle toppen selv med mindre du vet hva du driver med. Lever den til noen som vet hva de driver med, der vet de også hvor mye de kan ta av og hva som må til for og oppnå riktig effektuttak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif_Håkonsen Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Har bytta motor i Vetra`en ja med en Kadett E Gsi motor, 2.0i 8v 130hk! Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 kontakte magnus kvame (protrim) han kan hjelpe deg.. tror ikke du merker dså mye forskjell men:-) her er nr hans 90917900 Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Skjønner ikke all reklamen for protrim... som regel er de overpriset, har lang ventetid og ikke den beste kundebehandlingen. Du kan også høre med http://www.cylmo.no som regel er de mye billigere enn protrim også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 levert inn en topp til han pga olje i kjølevannet. sendte den en onsdag hadde den 10 virke dager etter. det synes jeg er ganske effektivt jeg da:-) Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif_Håkonsen Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 levert inn en topp til han pga olje i kjølevannet. sendte den en onsdag hadde den 10 virke dager etter. det synes jeg er ganske effektivt jeg da:-) Kossta det da? Var det protrim? Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 betalte 1900 for å sveise sprekka i toppen kiddie "protrim ja" han tar ca 3000 for porting av topp tror jeg . ring han da vel :spider Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Porting av topp hadde jeg ikke gjort hvorsomhelst. Enten hos en med flowbenk, eller en som har mye erfaring med akkurat den toppen. Dessuten er ikke porting porting. Mye kan gjøres feil. Blir ikke som og skifte en del til en annen du vet funker bedre. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Porting av topp hadde jeg ikke gjort hvorsomhelst. Enten hos en med flowbenk, eller en som har mye erfaring med akkurat den toppen. Dessuten er ikke porting porting. Mye kan gjøres feil. Blir ikke som og skifte en del til en annen du vet funker bedre. Går ikke ann og si det bedre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zupreme Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Ta kontakt med Autotrim i Trondheim, de kjenner veldig godt til denne motoren. Du sier ikke hvilken motor du har, om det er en C20NE eller en 20SEH eller en 16V C20XE. Vil anbefale deg å øke kompresjonen (ja det gjør du også med høvling) ved å bytte til stempler med høyere komp. Stempler fra 20SE eller 20SEH blir bra. Samtidig bør du ha justerbart kamdrev slik at register-timingen din blir riktig. Det skal være ganske mye effekt å hente på å porte denne toppen. Autotrim har trimmet C20NE til 202hk, kun sugetrim;) men det koster litt da....hehe Siter 00 Omega 2,2 16V 86 Ascona "GSi" 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mANlAC Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Kirkebakken i Oslo er konge på motortrimming! MYE erfaring,og gode referanser. Han er kjempe rask! Siter + Opel Vectra B 99mod - Full stylet!! + Opel Vectra B stv 98mod + Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil* + VW Golf 3 96mod + VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Kirkebakken i Oslo er konge på motortrimming! MYE erfaring,og gode referanser. Han er kjempe rask! Ja men det bruker å koste litt hos han vis man ikke kjenner han da, men han hentet jo ut 238hk av en 20ne motor... Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.