Gå til innhold

flaks i uflaks

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

har Wicky fått montert nytt interiør?nei..er bilen hans fremdeles strippet inni?ja...jeg hater snø...hvorfor?vel..here goes nothing;

 

dro som skrevet tidligere til sarpsborg for å hente 94 interiør i sort stoff..visste fra før at den måtte renses noe som ikke var noe problem..ble enig med selger om 3000kr for interiør og nye forskjermer, noe jeg syntes var en god pris..da vi kom frem etter mye om og men (fant aldri frem til Skjerberg!) så stod bilen ute under masse snø og det var trangt rundt den og veldig mørkt.. Kompis av meg var intressert i fronten på bilen (94look) og ga ett bud på 2500kr for alt sammen..da sier selger..gi meg 5000kr og ta hele bilen..vi bare :bump ..Bilen var komplett ombygget til 94look og nylakkert i fin blålilla farge for ett år siden..årsavgift va betalt og bilen er eu-ok frem til mai neste år..fikk med fine 16toms 3delte bbs felger med nye piggfri vinterdekk og nyoverhalt automatkasse med kvitteringer..all karosseri arbeid,lakkering og overhaling av girkasse er gjort på Bertel O Steen med kvitteringer..bilen har nye bremser,nytt eksosanlegg,ny viskermotor og stag og masse andre slitedeler er byttet..men den var ikke kjørbar da toppen må byttes..og girkassen som stod i var noe sliten..

 

fant så ut av bakruta var knust slik at vi måtte dekke til den med søpleposer..kjørte rundt til alle bensinstasjonene i nærheten og ingen hadde gaffa/sølvteip til salgs..dro helt til jernia i fredrikstad før vi fikk kjøpt det..bilen stod på ett jorde slik at den hadde synket en del ned..vat ett helvete å få rikket på den..

 

etter mye om og men fikk vi tauet den til nærmeste bensinstasjon..og med ett begynte det å snø no sååå #¤%&/()(/&%...jah..nok om det..teipen ville ikke sitte siden bilen nå var våt..anyway..fikk igang slepinga..og etter 5meter ryker det elastiske tauet til 189kr..jippi..satte på ett vanlig tau til 80kr (best..) og fortsatte tauinga..kom 30meter så var den nye delebilen dekket totalt av is og snø og møkk..slik måtte vi fortsette med 20minutters intervaller..og selvfølgelig var det ingen bensinstasjon på veien..

 

etter litt døde all instrumentlys i min hvite merce..deilig..stoppet i veikanten og byttet sikringer så fungerte det igjen..10min etter på døde fjernlys,horn,alle el-vinduer og vindusvisker..artig når det snør som pokker og jeg kjører i 50km/t..fikler litt mer med sikringsboksen og får den til å virke igjen..

 

etterhvert snør det mindre...slik at vi ikke trenger å stoppe hele tiden..pluss vi ladet batteriet på delebilen slik at visker og slikt fungerte igjen..kom oss velberget hjem..heldigvis tenkte jeg..endelig hjemme...

 

men...min flaks tar aldri feil..eller..den tar feil og gir meg uflaks istedet..20meter fra garasjen der vi skulle parkere begge bilene skjer det...en ***** av en nerd i en Passat :deng kjører litt foran meg..han stopper opp..slipper av en passasjer..og begynner å rygge..jeg tuter som F og gir han mange blink med fjernlyset..han stopper helt opp og gir gass fremover..men siden det snør masse og veiene ikke er måkt enda så står han bare stille og spinner med forhjulene..jeg trykker lett på bremsepedalen i god tid slik at kompisen min bak skal bremse opp...men istedet så er han mer opptatt av å skrive mld slik at han deiser rett inn i bakfangern min

 

hører masse glass knuse og hvite merca blir dyttet flere meter frem(jaja..var snø og is på veien but still!!) forventer det verste..tenner en røyk..tar med colaen og går ut..ser på delebilen.. :eek: hele fronten er smadret..panseret har bøyd seg på midten..grillen er helt borte..begge lyktene er knust..radiatoren har flyttet på seg..begge blinklysene var knust.. så tenker jeg...hmmm....hvis så mye skjer med delebilen..hva har da skjedd med den hvite??forventer enda mere ødeleggelser...men gjett hva..var ikke en ripe i min engang..hehe :kiss ...eneste var at det var masse møkkete snø som satt på bakfangeren min..pluss masse snø på delebilen slik at det ikke ble noen riper..men heller ingen andre skader..litt kult..hehe...men kompisen min var deppa..var jo klart hans feil og nå får han ikke 94look på den strøkne 230CE sin heller..jaja..

 

huff...langt inlegg..men sånn går det..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke noe med at uhellene sjelden kommer alene? Hehe, stemmer her iallfall. Fint at det ikke ble en ripe i bilen din da. ;)

Åssen gikk det med forskjermene a?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar... Trenger du en klem også?

 

Hehe :bump

 

 

Jepp sånn kan det gå av og til...

 

 

Og for å irritere deg en siste gang i 2005: "Bra ingen ble skadet" :D

 

 

 

Godt nytt år a! Fest med måte...

 

var jo mental skade..så vi skal lage en forsikringssak ut av det..tror jeg pådro meg nakkesleng altså... happyhappy delebilen er registrert på meg..bosatt i Oslo..og den hvite er registrert på dama..bosatt i harstad..hoho..

 

godt nyttår til deg også paaji!hehe..feste med måte?hva er det for no a.. :cocain:

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være jævla kjedelig. Føler med deg selvom jeg syntes storien var litt morsom.

 

 

joa..var jo ganske så kjipt..men morsomt..ripefri kjøretur fra grensa til garasjen..også kræsje....kooool....NOT knock

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe med at uhellene sjelden kommer alene? Hehe, stemmer her iallfall. Fint at det ikke ble en ripe i bilen din da. ;)

Åssen gikk det med forskjermene a?

 

ulykkene kommer i ett sett for min del..skulle få utbetalt lønn på fredag da det vanligvis er tre lønninger fra Posten i desember mnd..har vært det i tusenvis av år..men iår hadde de endret dette slik at lønna ikke kommer før 12januar..og ergo gikk jeg glipp av en fet nyttårsfeiringtur til barcelona...surt å bli lurt..menmen..ja er overrasket over at fangeren på den hvite ikke kom til skade..men som sagt..kom ripe - og skadefritt ut av det siden jeg har nivåregulering på bakaksel..og da jeg ikke har noen ting igjen inne i bilen uten om forsetene så var den ganske så høy bak..pluss at delebilen var ganske å mye senket..så grillen og panser trakk bakfangeren på nedre del..menmen..forskjermene overlevde støten med noen få riper..kanskje de var der fra før?hvem vet..hihi..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo mental skade..så vi skal lage en forsikringssak ut av det..tror jeg pådro meg nakkesleng altså... happyhappy delebilen er registrert på meg..bosatt i Oslo..og den hvite er registrert på dama..bosatt i harstad..hoho..

 

godt nyttår til deg også paaji!hehe..feste med måte?hva er det for no a.. :cocain:

 

 

Det kan du gi faen i... Håper du ikke mener det seriøst, forsikringene våre er dyre nok! Og svindel fører ikke akkurat til lavere premier for oss som er ærlige! Er man dust nok til å sitte å skrive mld under sleping av bil er det bare til pass å dekke skadene selv :iconsm

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo mental skade..så vi skal lage en forsikringssak ut av det..tror jeg pådro meg nakkesleng altså... happyhappy delebilen er registrert på meg..bosatt i Oslo..og den hvite er registrert på dama..bosatt i harstad..hoho..

 

godt nyttår til deg også paaji!hehe..feste med måte?hva er det for no a.. :cocain:

 

 

tør jeg spørre hvor mye kr du har skader for??

må jo til lege og slik vil jeg tro. nakkesleng kan påvises

dum ide forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg bevist at alle hvite er dumme...ja nettop..hehe..det med forsikring var like saklig som kommentaren om hvite..jeg skal ikke drive med forsikringsskader..og finepix..eier du en mercedes?nei..da øker ikke din forsikring..uansett..skader i rygg kan ikke bevises..og vet ikke hvor store skader det er..og så lenge det IKKE ER SKILTER PÅ BILEN SOM BLE TAUET er det dermed ikke tillatt å taue den..altså..om jeg skriver skade mld så må JEG betale DAMA for en skade JEG ble utsatt for...vær vennlig og les HELE tråden før dere uttaler slike *****iske ting....

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg bevist at alle hvite er dumme...ja nettop..hehe..det med forsikring var like saklig som kommentaren om hvite..jeg skal ikke drive med forsikringsskader..og finepix..eier du en mercedes?nei..da øker ikke din forsikring..uansett..

 

Kanskje han ikke er som deg, og BARE tenker på seg selv?

 

Og... Det er bare du som snakker om rasisme her, og du er nok den største ras_isten av alle her, virker det som.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg bevist at alle hvite er dumme...ja nettop..hehe..det med forsikring var like saklig som kommentaren om hvite..

..

det burde bevise at alt jeg skrev var ironi..forsikrings svindel er bare komplett *****i..anyway..skal begynne å mekke på bilene snart..får vel legge ut bilder av skadene og slikt iløpet av snart.. :biker

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår