Gå til innhold

Sprek konebil som ikke bruker bensin!

Ranger emnet

Michael

Anbefalte innlegg

Modern skal ha seg ny bil, eller det vil si, fadern skal kjøpe bil til modern og jeg er redd han kommer til å kjøpe en løk av en bil med 60hk og karosseri av alu-folie. Jeg har da sagt at jeg skal finne bil (Jeg kommer også til å bruke denne bilen noen ganger..) og vil da ha en bil som ser noelunde ut, og går noe OK i forhold til andre biler.

Fra før av, eller det vil si nå, kjører ho en Chrysler Stratus 2.0 med autolat. Den sluker bensin ved bykjøring, og det liker ikke min kjøre mor.

Prisklasse: 150 000 - 200 000.

Modell: 1999-

That it. Bring em on folks!

Michael

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BMW E46 3-serie

Mercedes Benz C180 sedan

Audi A3/A4

VW Golf 5

Toyota Corolla

Peugeot 307

Opel: Astra

Mazda 3/6

Mini Cooper

Det er etter mitt syn viktig å kjøpe den nyeste modellen/facelift da disse holder seg best i pris. Får selvfølgelig mange nye biler til denne prisen også, men da helst småbiler, jallamerker og bunnmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kebab var inne på: En dieselbil! Bruker garantert ikke bensin.

Nye turbodieselbilene går brukbart også. 2 liter på rundt 100kw bør jo gå greit.

Neeeei! Jeg skulle si det der med at den ikke brukte bensin! Søren heller!

Jaja... Toyota Corolla XL?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, bruker ikke bensin.. I get it.. :bump

Har fundert litt på Merce A-klasse, selv om den sikkert går ræv.. Samme med Golf IV 1.6. Husk, den skal ikke bruke DRIVSTOFF!

Sykkel er nok et bra alternativ hvis den ikke skal bruke drivstoff =)

Men igjen.. Mat>energi>pedaltråkk...

Kan nok ikke unngå det der med drivstoff =(

Ikke kjøp A-klasse da:P

Bedre med veltePetter =D

Billigere alternativ! Hihi!

Men du! sjekk ut autodb.no søk på Mazda 323 i Møre og Romsdal.. fin den svarte der da?

Edit: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=966447&username=

966447-bilde1-oktober05-2.jpg

966447-bilde2-oktober05.jpg

Edit2: Relativt tøff den der om du får hvite blinkers fremme og på sidene :D

Edit3: Er kanskje i billigste laget den.. men eieren hvar vel ikke noe i mot at du gir 150k for den :crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra før av, eller det vil si nå, kjører ho en Chrysler Stratus 2.0 med autolat. Den sluker bensin ved bykjøring, og det liker ikke min kjøre mor.

Michael

Har du problemer med lekkasje i toppen?

Der jeg jobba i arbeidsuka klaga de over at 2.0l til Stratus og Neon hadde lekkasje i toppen hele tiden..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tviler på det er lekkasje i toppen.. Bilen er ikke mer enn 5 (6 faktisk) år gammel og er gått 54 000 km. Bilen elsker bare bensin.

Anyways, den 323'en blir for gammel, da folksa ikke vil bytte den inn i noe som er eldre enn Strutsen. 2000 mod ++

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går alle rundt og snakker om at a-klasse er veltepetter?

Det er en person som har veltet den og det er samme gjøken som påsto at nye BMW 5 serie var en farlig bil på elg-testen!

Etter at han klarte å gjøre den tabben med a-klasse (før den kom i salg) så ble alle modeller senket, fikk bredere sporvidde, bredere dekk og ESP som standard.

Jaja, prøvd å herje med a-klasse før, ikke snakk om å få den ut rytme. stabil som fjell

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 4 med 150hk TDI og automat. Det tror jeg hadde vært susen.

Det så kan du sikkert få noe SEAT i samme prisklasse. Vet ikke hva Leon Cupra har havnet på nå. Men den er nok over 200 000 enda

Mitt valg hadde vært Golf 4 med 150hk TDI motor, til nød kan du ta 110/115 hk motoren. går godt de også.

edit:

denne

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=952242 yummy

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=953460

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=959249

mye fint å se :)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fortsatt for høy.

...

Og bildene av bilene der som velter er tatt før endringene.

Det merkelige er at mediene slenger seg ikke over andre mindre profilerte merker da de velter...

Den lille Honda wannabe SUV'en veltet i lavere hastigheter enn A-klasse. Det er bare noen år siden. Land-Rover freelander veltet de for noen år siden.

Ingen førstesideoppslag.

Kan dra paralleller til andre ting når det gjelder medieoppslag:

Hunder: Hvilken hunderase er det som biter flest folk, og spesielt barn og unge?

Schæfer, rottweiler og doberman er det første folk tenker på. Og det er ganske langt fra sannheten, de er de eneste hundene som kommer på førstesiden når de biter.

Statistisk sett er Golden Retriever den hunderasen som biter absolutt flest folk her i landet.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider