Gå til innhold

1.8TQ fra Audi A4

Ranger emnet

Vwgolfii

Anbefalte innlegg

Har en kompis som nå skal bygge sin A4 om til S4..

Om han gjennomfører dette så kjøper jeg maskinen som står i A4'n.. Chippet og mindre trimmet 1.8TQ.. Opp under 200hk:)

Bilen min er jo en GII 1.6 (75hk)

Er det noen her som har bygd om en golf ii 1.6/1.8 til 1.8TQ?

Passer maskinen eller er det mye ombygging?

Bremser, holder det med bremser fra g60?

Girkasse, clutch og elektriske..

Gi meg hva som helst av informasjon..

Trenger psykisk støtte slik at jeg får følelsen av at det er mulig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OKEI OKEi, seint nyttårsaften, men jeg skyter ut allikavell, skyt meg då ishe gutter hvis eg skriver noe kluss. Så langt hvis jeg har forstått, er dt mye mere enn motoren du må kjøpe og skru av bilen hans hvis du skal ha tQ (turboquttro) i S4en mener jeg dt e samme quattro system som i hans bil og jeg aner ingeting om hvordan dette kan selges enkelt...dt som er sannsynli i dette tilfellet er at du kan kjøpe motoren hans 1.8T og putte den i din bil...men...ha fiklet og erfaring en veldig god del før du gjør noe slikt selv..

lykketil uansett

mvh André :mat

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer som sonic sier.. bør få tak i en tverrstillt 1.8T, ellers blir det fort både vanskelig og dyrt..

en annen ting er at du bør ha en bil med injection som utgangspunkt om du ikke vil bytte bensintank og legge opp nye bensinrør

Angående resten så burde et g60 oppsett på bremser være nok, iogmed at motoren har 150hk mot g60 sine 160.. så dette burde være nok til å få dette godkjent

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer som sonic sier.. bør få tak i en tverrstillt 1.8T, ellers blir det fort både vanskelig og dyrt..

en annen ting er at du bør ha en bil med injection som utgangspunkt om du ikke vil bytte bensintank og legge opp nye bensinrør

Angående resten så burde et g60 oppsett på bremser være nok, iogmed at motoren har 150hk mot g60 sine 160.. så dette burde være nok til å få dette godkjent

Godkjent??? Kan en får en golf2 godkjent med en motor som ikke kom på noen av serie produksjonene da? trudde en kun kunne bygge om til motorer som allerede var produsert i golf2. med untak av VR6 som kan godkjennes i Tyskland...

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent??? Kan en får en golf2 godkjent med en motor som ikke kom på noen av serie produksjonene da? trudde en kun kunne bygge om til motorer som allerede var produsert i golf2. med untak av VR6 som kan godkjennes i Tyskland...

vet nå om noen godkjente g60 turboer og 16v turboer i norge.

ingen Vag som orginalt kom med noe av dette

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan putte hva som helst nedi, bare den står på orginale motorfester, ikke yter mer enn bilen orginalt er godkjent for og at vekten ikke øker drastisk.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Gutter.

Kan bygge det meste og få det godkjent i Norge. Men det som produsenten ikke har typegodkjent selv, må man få TÜV-godkjent selv.

Grunnen til at man får VR6 og 1.8T 20V godkjent i Golf 2 har nok med å gjøre at det er levert i Seat Ibiza. Og noen som da kan gjette hvilket understell Seat Ibiza faktisk er bygget på? Jepp...Golf 2. Derfor typegodkjente VAG disse ombyggingene. Stilig.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omtrent som på bildet.. mangler bare bits'n'pieces..

eneste som er brukbart på'n er vel framdørene.. resten av bilen er vel klar for kast..

står ikke motor i'n da

eneste jeg skal bruke'n til er å bygge opp 16v'n min i!.. før jeg transplanterer den inn i min egen golf..

bare finne ut hva som er hva og hvor det skal være osv...

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omtrent som på bildet.. mangler bare bits'n'pieces..

eneste som er brukbart på'n er vel framdørene.. resten av bilen er vel klar for kast..

står ikke motor i'n da

eneste jeg skal bruke'n til er å bygge opp 16v'n min i!.. før jeg transplanterer den inn i min egen golf..

bare finne ut hva som er hva og hvor det skal være osv...

er det du babler om da? :???: :hello:

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider