Gå til innhold

Bakgrunnsbelyste Instrumenter

Ranger emnet

VilleW

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor de selger intstrumentplater hvor tall og streker er gjennomsiktige, slik at man får bakgrunnsbelyst? Eller om det finnes i det hele tatt?

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke skivene bare små runde plater da? Hvis strekene og tallene på folien fra Autospar er gjennomsiktig er det jo bare å dra til en glassmester og be han skjære ut like store sirkler i plexiglass, så foliere (tihi) over... eller tar jeg helt feil nå?

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha plater som har samme utseendet som f.eks. folien de selger på autospar, bare at strekene ved tallene og tallene er gjennomsiktige, slik at jeg kan fyre opp dioder bak platen slik at det blir bakgrunnsbelyst :)

Og det jeg mente var at hvis speedometer og turtellerplaten bare er en rund plastplate, rett og slett to runde skiver (jeg har ikke sett bak platene, så jeg vet ikek), så kan man kjøpe seg en plexiglass plate i samme størrelsen, og skjære ut identiske skiver, så ta f.eks. autospar-folieover... da blir det hvite ikke gjennomsiktig, men blandt annet tallene blir det. så da kan belyse bakom.. man kan sikkert skjære ut selv, men er best å få noen proffe til og gjøre det, for da blir det helt nøyaktig :)

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes plasma-plater som lyser opp, som du kan ha bak folien. Denne er tynnere enn plexi også slipper du å ha dioder bak. Men disse krever mer enn 12V for å lyse, så du må inn med en trafo. Har slike skiver til G3 dash, aner ikke hvor mange volt de krever men jeg kjente det jaggu godt når jeg kleia borti. :)

http://cgi.ebay.de/VW-Golf-2-85-92-Plasma-Tacho-Scheiben-BLAU_W0QQitemZ8026047547QQcategoryZ72996QQrdZ1QQcmdZViewItem

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ! Måtte flire litt da jeg leste den der ! Er ikke akkurat noe ebay produkt jeg har fått tak i... Jeg snappet bare opp kontaktinfoen til en kar som algde noe greier til amerikanere, så spurte jeg han om det ikke var mulig å lage noen skiver på mål, så jeg fikk tak i 1:1 skisser av instrumentskivene, og fikk han til å vannslipe til noen skiver, så smalt jeg inn en hel drøss med LED, samt en UV-kald-katode, som jeg ENDA ikke har koblet opp...

Var en del strev, men synes det er verdt det :) Grunnen til at jeg ikke gidder hjelpe andre med det samme, er rett og slett at jeg nå har noe som er unikt (med 99% sannsynlighet), og jeg gidder ikke klusse med det.

De selger noen cheap-ass kit på ebay, men har hørt at det er skikkelig røtent.

Plasma :) http://www.astina.dk/shop/product_info.php?products_id=680

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider