Gå til innhold

Navn på tv-show hvor de bygger biler/sykler?

Ranger emnet

mfafa

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

*notere*

Det var American Chopper (OCC) marathon på discovery i dag.... lå småsliten på sofaen etter gårsdagen og så hvert fall 5 episoder... hehe.. ble en smule lei bitchinga til han bola schefen bare :P

den bitch sjefen er jo faren til to av de som jobber på Orange County Chopper.

faren til Mikey og Paul jr. steike hvor mange ganger de har klikka på hverandre.

har også sett en 14 åring som var der og jobbet med noen sykler. Paulie sr. er vel bestefaren til han.

Skulle ha hatt bilen til Paul jr. han kjører en Plymouth Prowler. meget pen bil.

Andre motorprogrammer som går på discovery er Fifth Gear, Extreme Machines og noen fler. ganske bra. på Euro Sport går det test drive

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul sr. har den formening at folk jobber bedre og raskere dersom de blir ropt på, og verkstedet er heeeeelt ryddig :P

det er jo klart at folk jobber raskere med å bygge når de bruker halve dagen på å rydde. sier seg selv at de jobber fortere når de må ta igjen tapt tid.. hehe. :crazysant

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "14-åringen" heter Cody Connelly, født i 1986 og har vært hos OCC gutta i 3 1/2 år :D

så min "14 åring" er 20? er det det du sier?

har sett en tenåring som har vært der og fiklet med en sykkel.

og han var ikke født i 86, det kan jeg love deg.

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo klart at folk jobber raskere med å bygge når de bruker halve dagen på å rydde. sier seg selv at de jobber fortere når de må ta igjen tapt tid.. hehe. :crazysant

Spesielt når en av de to beste byggerne sendes hjem... kiddie

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gutta hos OCC orker å ha det sånn lurer jeg på ass...

Lurer på hvor mye av det som er ekte eller skuespill.

Det går jo et tilsvarende program på Discovery nå som også er choppere, bare et annet firma og der er alle "venner"... mye mer behagelig å se på :)

Tviler litt på at det er sånn de har det i virkeligheten, er sikkert bare laget sånn av Discovery Channel for å lage bra TV.

"Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort."

George Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk program fra OCC:

Det skal bygges en "one-off" sykkel-rekker de det?? Paul Sr sier han gir fae.. bare sykkelen blir bygget, Paulie (Paul Jr) finner på et eller annet design og begynner å bygge, halveis begynner Paul Sr å kjefte om at Jr ikke jobber nok, roter, er r*vhol. Noen av de andre sier "this isnt good". Byggingen fortsetter-vil de rekke det??? Nesten ferdig-Sr vil ha en annen skjerm eller tank, det kastes verktøy.-vil de rekke det?? Programmet er nesten slutt-vi må bli ferdig-vips er sykkelsen ferdig!!! Og sånn er nesten hvert J**** program, kuttet det ut for lenge siden! Ikke noe imponert over måten ting bygges på heller, har i grunnen bedre verksted i garasjen!!

Nei- "A xx is born", "heeler-dealers" og "Scrapheap Challenge" (spes den engelske versjonen!) er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste på American Chopper er nok et spill for galleriet trur jeg, ellers hadde ingen holdt ut å jobbe der. Resultatene hadde sannsyneligvis gått dass i samme slengen.

Men jeg er litt enig i at det MYE lettere og raskere å jobbe hvis det ikke ser helt bomba ut der man holder på, man kan bruke mye tid på å finne verktøy.

Og jeg tror ikke OCC tar så lite som 1000 kr timen for det de driver med akkurat...

Må si det at den som påstår at han har et bedre verksted i garasjen bør virkelig få hodet sitt sjekka, dem har utstyr for hundretusenvis av dollars der, og OC Ironworks er faktisk også eid av OCC, noe som gjør at i kjellern har dem et fullt funksjonabelt stål verksted i tillegg til alle freser og dreiemaskiner de har i sykkel delen.

Men er det chopper-program som står høyest på ønskelisten er det Biker Build-Off som gjelder. To forskjellige stiler og to forskjellige byggere konkurerer for å vinne. God underholdningsverdi i grunn.

"A ..... is born" må jo nesten være blant de beste av bil/tekniske programmene jeg har sett på TV.

Mark Evans, med sin fortid i engelsk barne-TV, er jo den perfekte verten for noe sånt med sin pedagogiske måte å forklare fremgangsmåter og funksjoner på alt han driver med.

Men jeg må jo si at de første seriene var bedre enn de nyeste, for nå har han jo faktisk peiling på hva han driver med, noe som absolutt ikke var tilfellet da han bygde Cobraen. Der han sto i den trange (Og kalde) lille garasjen og ribba Sierra virka det ikke som det her var noe han stadig drev med akkurat.

Men det var i grunn det som gjorde det bra, ble liksom litt hverdagslig stil over det hele og det virka som om at enhver ***** kunne utføre det han drev med.

Ultimate cars skryter jo også om at Mark Evans skal restaurere en gammel klassiker, men jeg synes ikke det er nok å klemme inn prøvekjøring, historien om bilen og restaurering på et halvtimes show. Det blir for intenst og unøyaktig. Men det er selvsagt bedre enn Hotell Cæsar da...

Et program som jeg hittil bare har sett en episode av på Discovery er American Hot Rod, en slags arvtager til American Chopper tror jeg ettersom de bruker samme logotypen i "American .......".

Da holder de til i hot rod shoppen til Boyd Coddington, som er en tanke mer balansert enn Teutul Sr; men det tar de igjen med at et par av de ansatte er totalt på bærtur når det gjelder generelle regler for et godt samarbeid og trivelig arbeidsmiljø.

Og den unge "traineen deres er en svensk ungutt som virker temmelig.... treig, ikke har en dritt peil på bil og kun kan et engelsk ord, ("What?") til de andre ansattes store fortvilelse.

Alt i alt et mye bedre program ettersom det gjelder biler, og mye av skrikinga er vekk. :D

Savner litt de programmene som gikk før i tida på Discovery. Der de tok for seg historien om et og et bilmerke og lagde et program av det. Varte vel i en time hver seg. Faren min tok opp alle sammen, men ihjelsette VHS kassetter mister mye kvalitet... I tillegg har mange blitt borte gjennom årene, og det er forsåvidt ganske synd, ettersom det var mye artig stoff der helt fra merket ble grunnlagt til de seneste modellene på den tiden (Begynnelse/midt 90-tall).

Wheeler Dealers er et helt genialt program, og jeg må si jeg har sansen for han mekanikern der. Trur jeg skulle klart å bli venner med han, men han vesle bruktbil selgeren har jeg litt mindre sansen for men det er jo smak og behag da.

Ut i fra hva jeg har sett av arbeidet gutta fra Westcoast Customs gjør hadde jeg ALDRI latt bilen min være alene i lokalet med de gutta rundt den... Makan til dårlig håndtverk skal du lete lenge etter... Popnagler og sparkel som rust reparasjon? Nei, vettu hva, da kan dem heller la være å gjøre noe med det!

Og enkelte biler har hatt synlige deler av tre der man ser at stoffet er stifta fast. Det er ikke noe særlig finish i mine øyne.

Mulig det har noe med at de ikke gidder å legge så mye tid i de bilene til PMR, men det henger liksom ikke på greip det heller, de legger jo over 100k $ i enkelte av bilene!

Og de lakkeringene de driver med er ikke helt gratis de heller, selv om jeg riktignok ikke har sett noen av dem på nært hold og derfor ikke kan bedømme finishen på den heller.

Æsj, det ble langt og det sikkert ingen som gidder å lese det likevel men pyttsann, fikk da sagt det jeg har å si.... :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest Kane. Meget godt sammendrag. Evans er meget morsom, ja.

Jeg mener å huske de gamle programmene om bilprodusenter.. Men er ikke heeeelt sikker. Synd de ikke viser slikt lengre. Skal dog nevnes at de er flinke til å overdrive. En Celica er "A Supercar". :rolleyes:

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider