Alexxx Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Jeg satt og så The fast and the furious for n'te gang i går natt, også begynte jeg å lure på hva Vin Diesel mente med dobbel kløtsjing. Noen som kan forklare meg hva det går utpå og hva hensikten er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Vet at det er noe som gjøres med gamle biler for at giringa skal gå mer smooth. Når girkassene på golfene mine er kalde pleier jeg å gjøre det mellom 1. og 2. og mellom 2. og 3. Er ikke helt sikker på hvorfor uttrykket blir brukt i FnF, da det er heller dårlig med eldre biler der. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Er vel en rimelig gammel Jetta eller noe slikt? Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Det er en Jetta mk3 ja (Vento i Europa), men den er ikke "gammel". ..men, det er vel ikke akkurat aldern som bestemmer, men tilstanden på girkassa. Er overføringer litt slitne kan det være lurt å gjøre det for å slippe skraping. :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Dobbelklutsjing er jo fint for å spare drivverket på trimma biler og. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Fremgangsmåten for de som ikke skjønte det er forresten at man clutcher når man tar giret ut i fri, slipper og trykker inn clutchen på nytt og setter bilen i riktig gir. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Dobbeclutching er vel å "løse" bilen i fri mellom girskiftene. Måtte gjøre det på eldre biler. Mamma hadde en boble man måtte gjøre det med. Er vel noe med synkroniseringen på kassen eller?? Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 LES DETTE: http://forum.evolutionforums.com/zerothread?id=6060 Helt sinnsyk bra forklaring. Lang, men god. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Dobbeclutching er vel å "løse" bilen i fri mellom girskiftene. Måtte gjøre det på eldre biler. Mamma hadde en boble man måtte gjøre det med. Er vel noe med synkroniseringen på kassen eller?? På gamle biler var det fordi det manglet synkronisering mellom girene ja. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 taper ein ikke mye tid på å dobbel clutche da? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 taper ein ikke mye tid på å dobbel clutche da? Ikke så altfor mye når det er innlært. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 LES DETTE: http://forum.evolutionforums.com/zerothread?id=6060 Helt sinnsyk bra forklaring. Lang, men god. God lesning! Er ikke bare dobbelkløtsjing det står om, men teknikkartikler er alltid koselig lesning. :D Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Det bør og gis mellomgass i samme forbindelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Doublr-Clutching brukes ofte på lastebiler osv. Men da med en mellom gassing. Det er for at når man putter i et nytt gir så har man litt turtall på bilen når man slipper bilen. Hvor mye man henter på det vet jeg ikke. Er noen bekjente som gjør dette når de kjører, legger inn en ekstra dytt på gassen og clutcher. De sier at det skal hjelpe pga synkroniseringa. Sikkert mange som har kjørt en sliten bil med bad synkronisering. Treffer man rett turtall kan man gire uten clutching. Så det er sikkert for å spare drivererket på trimme biler, mindre belastning mellom skiftene. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 skjeldent jeg dobbelt clutcher når jeg kjører lastebil, men jeg gir mellomgass når jeg går opp helgir og når jeg rangerer pga da taper man mye turtall. hvis man ikke gir mellomgass så er det en stor belastning på clutchen for da skal den få opp farta igjen omtrent på samme måte som forhjulet på en mc etter at den har vært oppe i friluft en liten tur. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.