Ok`n Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 når vi først er inne på tema,sykroniksringen mellom 1-2 gir er gåen på bilen min!har skifta clutch før men alderi denne ringen,har noen bilde av den eller vil dela erfaring med det?koster en slik ca? Mvh Ok`n Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Synkroniserings ringene står på akslingene drevet sitter på. Etter hva eg har forstått. Altså, du må dele girkassen din, og slakte ut innmaten, for å holde tannhjuls- akslingen(e) foran deg, og sådan ta av synkroniserings ringene, og bytte med nye. Lykke til! :pray Edit: Før det kommer, så forbeholder eg meg retten til og være uviten i emnet. Vist noen vet bedre, velbekommen. :crazysant Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Mange gamle biler har gearoljen den ble levert med fra fabrikken. Ved oppstart har gearkassen minus 10 grader dersom du ikke har varmgarasje. (eller bor i Stavanger) Hvor bra tror du 5-15 år gammel olje smører og ivaretar gearkassens egenskaper? De bilene jeg har hatt med manuell kasse har jeg byttet olje på, og de har blitt lettere å geare med. OBS: Bruk rett olje! FEIL OLJETYPE VIL ØDELEGGE GEARKASSEN DIN! Sjekk oljespesifikasjoner to ganger fra forskjellige kilder FØR du bytter! Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg