Erik Holdaas Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 har fått en ganske kraftig oljelekasje på min 230et motor nå, som viser seg å være på høyre side av motoren, men jeg klarer ikke å se nøyaktig hvor det kommer, på grunn av at turboen o.l. er i veien der. Men det jeg lurte på, var om noen har vært borti dette før, eller om noen vet om hva som kan være defekt når det er sånn som dette? Håper på hurtig svar, da jeg har planer om å begynne å skru i morgen. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 oljekjølerslangene\koblingene eller kanskje bare oljefilteret er løst\pakningen er ødelagt.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 jeg ser oljefilteret, og det kommer ikke derrifra, men sitter slangene til oljekjøleren på den siden, under turboen der? hele siden av blokka er dekt av olje. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest snurrevolvo Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 jeg ser oljefilteret, og det kommer ikke derrifra, men sitter slangene til oljekjøleren på den siden, under turboen der? hele siden av blokka er dekt av olje. rørene til oljekjølern går ut fra en adapter som oljefilteret sitter på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 eller så sitter jo også oljeuttak til turbo under grenrøret.. kan lekke derfra.. eller oljetrykksmåleren.. stram til disse samt sjekk koblingene til kjølern så kanskje det blir bra.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 aha. får vel begynne å demontere den plata under motoren i morgen, og så vaske litt, og se hvor lekasjen kommer ifra.. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 kan være pakningen fra turboen "retur røret" i bunnpanna, har vert plaget med den. litt sent å svare da men..funnet ut noe ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 kan være pakningen fra turboen "retur røret" i bunnpanna, har vert plaget med den. litt sent å svare da men..funnet ut noe ? Har byttet denne pakningen, er vel oljeretur røret som går inn i blokka du mener på ja, ikke i bunnpanna? Byttet den pakningen hvertfall, og det hjalp ikke, så i morgen skal jeg prøve å få byttet oljetrykksgiveren, for å se om det er den som er problemet. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 ja.i blokka :) men fører jo rett i bunnpanna :P okei.håper det årdner seg.olje lekasje er no driiiit Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Bytta du ringen mellom blokka og returrøret? Den røk til meg å da ble det "moderat" oljesøl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 THolandsli: Jepp, er denne jeg har byttet ja. Tenkte jeg skulle bytte oljetrykksgiver i dag, men kom meg ikke på byen, så fikk ikke handla den, så det blir nok ikke før i morgen. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg