Gå til innhold

Dogshift: Volvo 242 turbo (rally/gatebil)

Ranger emnet

Dogshift

Anbefalte innlegg

Da er vi i gang med 242 prosjekt etter 3 år ute bak garasjen under presenning.

Blir bygd etter rally nasjonal reglementet, men den jævla restriktoren på turboen kan vi fjerne når vi ikke kjører løp.

Blir B21ET motoren m. 531 topp som vi må bruke i rally da det ikke er lov og bruke noe annet, 4 link-watt link, "WRC" bur, Planen er og handle inn Sellholm MPG girkasse, men den er DYR (fint at det er en kompis av meg som eier bilen og tar seg av finansieringen og jeg skal kjøre den :D )

Har det meste av av gromdelene liggenes fra en annen rallybil, Øhlins fjærbein rundt om, "finne" dogshiftkasse som antageligvis blir kjørt filler av med turbomotoren, AP racing bremser foran og bak, Motec m48 datasprut.

Så da er det bare og starte med og skrape rein bilen og sandblåse under, men er heldigvis rustfri.

IMG_4143.JPG

IMG_4144.JPG

IMG_4146.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke bestemt enda, det vi vet er at vi er uenige om det, for "eieren" liker litt striper og flere farger osv, men det gjør ikke jeg, og jeg vinner nok for jeg er større enn han he-he

Så da blir denne 240`n hugget, også blir vel buret noe lignende det nederste her som er i en 740 men m. kryss i dørene isteden.

Kom gjerne med forslag til farger.

IMG_0257.JPG

IMG_0259.JPGviewpic.asp?id=39029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bestemt enda, det vi vet er at vi er uenige om det, for "eieren" liker litt striper og flere farger osv, men det gjør ikke jeg, og jeg vinner nok for jeg er større enn han he-he

Så da blir denne 240`n hugget, også blir vel buret noe lignende det nederste her som er i en 740 men m. kryss i dørene isteden.

Kom gjerne med forslag til farger.

IMG_0257.JPG

Misforstod jeg, eller skal du hogge den bilen ?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...