Gå til innhold

sp. ang audi A4 og registerreim

Ranger emnet

bmw325ix

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvist registerreima ryker på A4 1.8 Raser alt da eller er det klaring nok??

Nettopp komt hjem fra ferie og skulle ut og handle litt mat.. skulle starte bilen.. bilen tente litt.. så trekte starteren bare rundt.. stoppa med en gang.. hørte liksom ikke noe ulyder eller noenting.. tenkte jeg skulle se under panseret i morra i lyset. før jeg gjør noe mere..

Noen som har opplevd noe lignende?? kan det være noe annet enn registerreima??

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk også at den hydrauliske regreim-strammeren har et dårlig rykte på seg på disse 1,8literene til VAG... Hender den ikke vil stramme mer har jeg hørt, også klatrer reima litt.. og..tata, fuck motor! (Worst case da..hehe)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis reg. remma ryker på en sånn vil ventilene gå, og i værste fall ser du på 20 kroka ventiler... (Er vel 20V så vidt jeg husker på de bilene?)

Sist gang jeg var borti noe sånt kosta det mindre å dra på høggern å finne seg en ny motor og montere den på verksted enn å bytte ventilene...

Motorbytte er egentlig veldig lett på Audi/VW med motoren feil vei i forhold til drivning, ettersom hele fronten kan demonteres enkelt i løpet av en halvtime.

Eneste som er litt kinkig er girkasse-festene (Mye pga. varmedekselene rundt dem på høyresiden), men det er overkommelig med riktig verktøy.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. har hvert og smakt litt på taks free goodies:) og en king size sigar.. ser litt lysere på det nå:) hehe.. skal sjekke i morgen om reg reimen er fucka.. i service hefte så skal den være skifte på 100000 elle noe.. kanskje jeg kan "henge" et verksted hvist den er fucka nå på 154000.. får sjekke litt i morgen..

takker for gode tips.. sattan hvor jeg hater nyere biler.. skulla bare hatt gamle mazdaen.. svikta aldri.. og mange mindre ventiler.. offeee :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

323 er gode biler. Morra mi hadde en sånn i 4 år, og det eneste som ble bytta var reg.reim og de andre reimene, olje/filter, dempere rundt om, eksosanlegg og klossene foran. Ellers var det aldri et feilslag på bilen og den starta og gikk like strøkent hver eneste dag, sommer som vinter og hu kjørte vel bilen, i løpet av den tiden, rundt 300k (Til sammen 500k+). Gullbil, synd rusta begynte å komme, bilen ble solgt før det ble for jævlig synlig. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket reg reima i dag.. den var hel:) så jeg ringte til en kamerat av samboeren som er mekaniker.. han mente at oljen kunne være for tykk.. ventilene lukka ikke skikkelig.. så jeg kinna litt.. så kom den:) står ute i tunet og tusler og går..

skal bytte til en tynnere olje.. siden det er så kaldt i været her nå..

Takker for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider