Gå til innhold

Corrado med start problem..

Ranger emnet


vimael

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det har dukket opp ett merkelig problem med Corradoen min.

 

Den har alltid startet uten problem, og ble kjørt dit den stod parkert.

 

Når jeg skulle flytte på den her om dagen var den ikke villig til å starte..

 

Bilen har gnist og får bensin.

 

Den sviver som bare det, men var ikke antydning til å tenne.

Ikke hvis vi drar heller.

 

Det er ikke regreima..

 

Var borti noe lignende på en cosworth en gang.

Der var problemet en trigger-føler eller noe sånnt.

 

Kan det være noe lignende på denne, og hvor sitter i tilfelde en sånn føler?

Kan det være hjernen da denne lå dekka i snø..?

 

 

Noen som vet!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det gnister, og det kommer bensindamp, så mangler det egentlig bare oksygen så skal den gå den!

 

Sjekka at G-lader ikke sitter stuck eller noe som kan kvele motoren?

 

Tviler på at det er noe elektronisk problem, da ville du ikke fått bensin eller gnist i tennkammeret;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G laderen sviver, men når jeg tar av slangen på innsuget så suger den ikke noe merkbart. Skal den gjøre det?

 

Hva kan ellers gjøre at den ikke kan få luft?

 

På den cosworthen var det også både gnist og bensin, men ingen tenning.

Mulig den føleren styrer noe med luft. vet ikke..

 

Bilen burde vel egentlig starte om g-laderen haddde vert gåen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G laderen sviver, men når jeg tar av slangen på innsuget så suger den ikke noe merkbart. Skal den gjøre det?

 

Hva kan ellers gjøre at den ikke kan få luft?

 

På den cosworthen var det også både gnist og bensin, men ingen tenning.

Mulig den føleren styrer noe med luft. vet ikke..

 

Bilen burde vel egentlig starte om g-laderen haddde vert gåen også?

 

Både ja og nei egentlig... Hvis det hadde ligget et objekt i g-laderen, som blokkerte innsuget, så ville du slitt med å få luft inn i motoren, VELDIG slite.

 

det mest ideelle hadde vært om du fikk koblet fra trykkslangen til G-laderen, og latt motoren prøve å starte med egene "lunger", men jeg husker ikke om og hvor disse Corradoene har Luftmengemåleren... om denne ikke sender "informasjon" om hvor mye luft som går inn til G-laderen, så blander ikke bensin-styringen riktig mengde bensin til brennkammeret... og da får man også startproblemer!

 

Hvordan så pluggene dine ut? var de våte?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G laderen sviver, men når jeg tar av slangen på innsuget så suger den ikke noe merkbart. Skal den gjøre det?

 

Den skal ikke suge stort under oppstart, men når motoren går, skal du kjenne det, også skal den selvsagt suge mer og mer ettersom turtallet går oppover :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei egentlig... Hvis det hadde ligget et objekt i g-laderen, som blokkerte innsuget, så ville du slitt med å få luft inn i motoren, VELDIG slite.

 

det mest ideelle hadde vært om du fikk koblet fra trykkslangen til G-laderen, og latt motoren prøve å starte med egene "lunger", men jeg husker ikke om og hvor disse Corradoene har Luftmengemåleren... om denne ikke sender "informasjon" om hvor mye luft som går inn til G-laderen, så blander ikke bensin-styringen riktig mengde bensin til brennkammeret... og da får man også startproblemer!

 

Hvordan så pluggene dine ut? var de våte?

Motoren vil starte selv om du har ødelagt g-laderen. Vil ikke løsne store nok deler til å blokkere hele lufttilførselen. Koble fra laderen vil ikke gi noe endring.

 

G60 har ikke luftmengdemåler.

Jeg vil tro tenningen står feil. Tipper det mest sannsynlig skyldes det at bolten på reimhjulet på veiven som har tatt kvelden.

 

EDIT: Ta også ut hjernen for å se om du har fått noe fuktighet inn der. Kan også være dårlig jording et sted. Send meg en PM med mailadressen din så skal jeg sende deg en pdf-fil du kan bruke til feilsøking på el.nettet med multimeter

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggene var ihvertfall ikke for våte. Luktet bensin av de. Prøvde også og bytte plugger for sikkerhetsskyld.

 

Det har engan vert alarm på bilen, men det har ikke vert i bruk så lenge jeg har hatt den. Kan den allikevel lage ett problem?

 

Kan en bolt bare plutselig gå.

Snakker vi om reimhjulet til viftereima eller reg.reima?

Kan noe annet blitt ødelagt av det i tilfelde?

 

 

Kan tilføye at bilen har stått med så godt som tom bensintank denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggene var ihvertfall ikke for våte. Luktet bensin av de. Prøvde også og bytte plugger for sikkerhetsskyld.

 

Det har engan vert alarm på bilen, men det har ikke vert i bruk så lenge jeg har hatt den. Kan den allikevel lage ett problem?

 

Kan en bolt bare plutselig gå.

Snakker vi om reimhjulet til viftereima eller reg.reima?

Kan noe annet blitt ødelagt av det i tilfelde?

 

 

Kan tilføye at bilen har stått med så godt som tom bensintank denne tiden.

 

alarmen min har heller ikke vært i bruk på en god stund, alikevell kan den forårsake at bilen ikke starter, for så lenge den er tilkoblet uansett i fungerende stand så går den igjennom tenningen.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en bolt bare plutselig gå.

Snakker vi om reimhjulet til viftereima eller reg.reima?

Kan noe annet blitt ødelagt av det i tilfelde?

 

Er et kjent fenomen at denne ryker på G60

 

Mail med PDF'er sendt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var bolten, hva ser jeg etter?

 

Takker for PDF'en.

 

Nederst ved veiven der "alle" reimhjulene er festet, både til servo, g-lader/dynamo og registerreim.

 

Hadde motoren gått ville du sett at den "wobler"

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Polo Classic her beskriver har jeg førsthåndskjennskap til, da jeg opplevde det i sommer.

 

Ja, du vil få gnist, du vil få bensin, og du vil få luft. Problemet er bare at registeret styrer også ett drev som går til fordeleren, slik at du får gnist på feil plass, til feil tid. Hele timingen forskyver seg, noe som igjen vil si at du får luft når du ikke skal, og bensin når du ikke skal. Med andre ord det meste blir fucked! Jeg fikk start på min, selv om timing var på tryne, og pga timingen ble eksosen så varm at den smeltet ett par cm av bakfangeren min..gikk ei kule varmt kan du si! Og bilen bikk som ei snekke, uten noe drag i det hele tatt..måtte ned i første gear for å komme opp småbakker, og fikk oljetemp på 110 grader, vanntemp på 120 etter 2 km kjøring.

 

Om noe kan bli ødelagt? Sjangsen for at du trenger ei ny veiv er definitivt veldig tilstede. Er en liten kile på hjulet som står nederst i registeret, som er skrudd med en bolt inn i veiva. Denne kilen er av møøkk kvalitet og "forsvinner" sannsynligvis pga belastningen fra disse motorene noe som fører til at hjulet og timingen forskyver seg, spinner med såpass stor fart at det skaper varme og "smelter" fast på nytt sted..og da ser jo alt greit ut, bortsett fra at det ikke er det.

 

For min del kosta det vell 50 +++, men så bytta ikke jeg baaaare veiva heller. :afro

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Polo Classic her beskriver har jeg førsthåndskjennskap til, da jeg opplevde det i sommer.

 

Ja, du vil få gnist, du vil få bensin, og du vil få luft. Problemet er bare at registeret styrer også ett drev som går til fordeleren, slik at du får gnist på feil plass, til feil tid. Hele timingen forskyver seg, noe som igjen vil si at du får luft når du ikke skal, og bensin når du ikke skal. Med andre ord det meste blir fucked! Jeg fikk start på min, selv om timing var på tryne, og pga timingen ble eksosen så varm at den smeltet ett par cm av bakfangeren min..gikk ei kule varmt kan du si! Og bilen bikk som ei snekke, uten noe drag i det hele tatt..måtte ned i første gear for å komme opp småbakker, og fikk oljetemp på 110 grader, vanntemp på 120 etter 2 km kjøring.

 

Om noe kan bli ødelagt? Sjangsen for at du trenger ei ny veiv er definitivt veldig tilstede. Er en liten kile på hjulet som står nederst i registeret, som er skrudd med en bolt inn i veiva. Denne kilen er av møøkk kvalitet og "forsvinner" sannsynligvis pga belastningen fra disse motorene noe som fører til at hjulet og timingen forskyver seg, spinner med såpass stor fart at det skaper varme og "smelter" fast på nytt sted..og da ser jo alt greit ut, bortsett fra at det ikke er det.

 

For min del kosta det vell 50 +++, men så bytta ikke jeg baaaare veiva heller. :afro

 

I mitt tilfelde har jo bilen aldri blitt startet, bare kinna.

Kommer jeg til å få byttet den bolten uten og dele motoren på noen måte?

Ser jeg at den "wobler" hvis jeg kinner, eller kan jeg kjenne etter noe slark?

 

Har veldig trua på den bolten, fordi litt dårlig frostvæske gjorde at bilen frøys i vannpumpa og slangene. Den sveiv ikke så bra med engang, men kom når den hadde stått i varmenett døgn. Heldig vis hadde det ikke rekkt og fryse inni motoren. Der var det bare litt sørpe..

 

Passer den bolten bare på et sted, eller må man stille inn veiv i forhold til noe? Da burde vel regreima ha hoppa over eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår