DynaCore Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Glad vi slipper peset nå da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Bomringen i Trondheim ble avsluttet kl 18.00 den 31.12.05. 30.12.05 faktisk, nyttårsaften var en lørdag og i helgene var det gratis ;) Autopass er sendig i grunn, autopassbrikken min ga grønt lys i 2 av 3 bomstasjoner jeg kjørte gjennom i Oslo, men fikk en sånn strek i den siste :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Litt avsporing, men AutoPass er en genial oppfinnelse, nest etter bomfrie veier... :D Helt enig. Og det mest praktiske er at det er mulig å finne ut nøyaktig hvor jeg har kjørt til enhver tid, og eventuellt regne ut hvor fort jeg har kjørt mellom to bomstasjoner. Fabelaktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 For oss på landet, som heller kjører Offroad! Kan dere forklare hva AutoPass er? :) Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Et sinnrikt system som overvåker hver eneste bil som kjører forbi en bomstasjon. Enkelt og greit en brikke i frontruta som registrerer hvem og hva som kjører forbi bomstasjonen. Mest brukt for å kreve inn penger http://www.autopass.no/ Bruk av bompenger for å finansiere vegbygging har lang tradisjon i Norge Jeg tror nok bompenger finansierer litt mer enn bare vegbygging. Strekningen Trondheim - Værnes er vel allerede betalt ned, men bommene står enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Skal fortelle hva som er surt jeg; Å få igjen nærmere 25000,- på skatten i fjor, og plutselig få et brev i posten i dag, over et halvt år etter skatteoppgjøret, hvor det står at jeg må betale tilbake hele j**la beløpet, for ligningskontoret har gjort en feil.. Er det mulig?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Vent med å kalle det genialt til du selv får egen bil og skal betale av egen lomme.. Betale må man uansett. Jeg kjører bil og synes AutoPass er et bra alternativ. Det beste er selvfølgelig ingen bommer, men må man så, må man og da er AutoPass veldig genialt. Siter UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg