Gå til innhold

b21et motoroverhaling!

Ranger emnet

v240tic85

Anbefalte innlegg

nei d va akkurat derre me plassen da shø! hehe! tore topp har vell alle delan æ treng! må vell få inn litt peng å først! tru nåkk at derre motorn har godt av overhaling no ja! ei skikkeli ei å!

hehe.. tvile itj.. begyne å bli sliten ja.. Får håp du slipp å borr blokka da.. bli plutselig litt dyrar da.!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis snurrboen hadde sprekkt ska eg lova deg du hadde hørrt d!! ein enklere måde å sjekka om d e tubaen så e gåen e å skru av eksosmanifoilen, å starta an. Hvis d røyge då åg, trenge d isje å ver tubaen så e gåen.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Veivhusfilteret under innsuget er et hett tips. Hadde et problem med sinnsyk oljeforbruk på min gamle B230ET. Først byttet jeg turbo ,hjalp ikke. Så overhalte jeg toppen på verksted(6k) hjalp ikke. Så plukket jeg motoren og byttet alle slitedeler ,hjalp ikke. Så byttet jeg veivhusfilteret. Da sluttet den å ryke olje. Oljen gikk ikke gjennom filteret slik den skulle ,men rett i innsuget. Så jo lengre du hadde turbotrykk jo mere olje samlet seg i filteret og ventet på at jeg skulle slippe gassen slik at oljen skulle bli sugd opp i innsuget pga vakuum... koster vel 400 kr på volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat det samme problemet selv.....

Bilen brukte no jæ... med olje + at det røyk å lukte olje som bare f....

Riv ut motor`n å gi den en overhaling.

Trenger som sagt ikke å bli så dyrt......

det jeg gjorde var å bytte alle pakninger ,stempelringer ,lager+ at jeg ga blokka litt honing og lakk...

Da blei det heilt strøkent etterpå.......

Mistenkte turbo`n til å begyne med jeg å , men den røyk like jævlig etter jeg prøvde å bytte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider