Volvoturbo240 Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 ska jo plokk ut motorn no læll så! Har du nånn plass å hold på da..? Må prøv å ta det ei helg da vetu..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 nei d va akkurat derre me plassen da shø! hehe! tore topp har vell alle delan æ treng! må vell få inn litt peng å først! tru nåkk at derre motorn har godt av overhaling no ja! ei skikkeli ei å! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 nei d va akkurat derre me plassen da shø! hehe! tore topp har vell alle delan æ treng! må vell få inn litt peng å først! tru nåkk at derre motorn har godt av overhaling no ja! ei skikkeli ei å! hehe.. tvile itj.. begyne å bli sliten ja.. Får håp du slipp å borr blokka da.. bli plutselig litt dyrar da.! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 hvis snurrboen hadde sprekkt ska eg lova deg du hadde hørrt d!! ein enklere måde å sjekka om d e tubaen så e gåen e å skru av eksosmanifoilen, å starta an. Hvis d røyge då åg, trenge d isje å ver tubaen så e gåen. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 ej har b21et...ska åverhale den no snart....kosta 2500 førr alle lager.pakninger å simmringer å stempel ringa hos bcb....ekkje so dyrt de då.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Veivhusfilteret under innsuget er et hett tips. Hadde et problem med sinnsyk oljeforbruk på min gamle B230ET. Først byttet jeg turbo ,hjalp ikke. Så overhalte jeg toppen på verksted(6k) hjalp ikke. Så plukket jeg motoren og byttet alle slitedeler ,hjalp ikke. Så byttet jeg veivhusfilteret. Da sluttet den å ryke olje. Oljen gikk ikke gjennom filteret slik den skulle ,men rett i innsuget. Så jo lengre du hadde turbotrykk jo mere olje samlet seg i filteret og ventet på at jeg skulle slippe gassen slik at oljen skulle bli sugd opp i innsuget pga vakuum... koster vel 400 kr på volvo. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Har hatt akkurat det samme problemet selv..... Bilen brukte no jæ... med olje + at det røyk å lukte olje som bare f.... Riv ut motor`n å gi den en overhaling. Trenger som sagt ikke å bli så dyrt...... det jeg gjorde var å bytte alle pakninger ,stempelringer ,lager+ at jeg ga blokka litt honing og lakk... Da blei det heilt strøkent etterpå....... Mistenkte turbo`n til å begyne med jeg å , men den røyk like jævlig etter jeg prøvde å bytte..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 har bynt og tenke på om simiring bak på motoren er årsaken til oljefårbruket! får nå står bilen iro med en clutch som bare slurer uansett om jeg justerer wiern eller ikke! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg