AC^ Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 95087600 Shockabsorber, front. Rally. Damping force 350\150 skulle være gromt framme..Ring og prat med Pedersen på Pedersen racing.. Han har satt opp en del volvoer til rally med de demperne skulle eg tro.. kan hende du får prøvd en bil og.. Skal garantere deg at du vil merke forskjell.. men kom ikke tilbake og klag over at den ble for stomp og stiv.:-) Skal ikke ha den til rally! Den skal gå på gata og på gatebiltreffene og slik type kjøring... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Skal ikke ha den til rally!Den skal gå på gata og på gatebiltreffene og slik type kjøring... Hei. Ja, har fått med meg det ja. Skulle passe veldig bra til den type kjøring.. Men eg personlig hadde valgt rally setting på demperne og de med snillest setting.. Det blir veldig bra. Tenkte du kunne snakke med Pedersen for eg veit de bilene med de demperne blir brukt til sprint og bakkeløp. med godt resultat.. Eller gå for Bilstein sport eller sprint.. veldig bra og bilen beholder noe av komforten..(ikke så veldig stomp) Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Ja, er jo noe der... hehe.. bare funderer... -hadde kanskje vært noe med no justerbart, for på bane bør den jo være stiv som et fjell, men på veien bør man har bedre demping... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Ja, er jo noe der... hehe.. bare funderer... -hadde kanskje vært noe med no justerbart, for på bane bør den jo være stiv som et fjell, men på veien bør man har bedre demping... Ja, selvsagt, men da må man jo handle en demper som har den funksjonen også og det leverer ikke Bilstein etter det jeg har hørt hvis en ikke skal ha noe som koster flere tusen og da er det med en gang mer aktuellt å bygge om til coilovers med Øhlins dempere... Men det blir jo som å skyte spurv med kanoner til det bruket her kansje... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 etter hva jeg har hørt er det kun ôhlins som egentlig kan skilte med bedre resultater enn det bilstein gjør da..men en får jo ikke ôihlins osm løse demnpere vel? og da sparer man fort penger ved å velge bilstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 etter hva jeg har hørt er det kun ôhlins som egentlig kan skilte med bedre resultater enn det bilstein gjør da..men en får jo ikke ôihlins osm løse demnpere vel? og da sparer man fort penger ved å velge bilstein Men de demperane du har på bilen din, de B8 sprint demperane... Hvordan er bilen å kjøre med dem egentlig? Er det sånn at det blir ubehagelig å kjøre på hompete vei eller beholder du endel komfort og kjøreegenskaper fortsatt? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Men de demperane du har på bilen din, de B8 sprint demperane... Hvordan er bilen å kjøre med dem egentlig? Er det sånn at det blir ubehagelig å kjøre på hompete vei eller beholder du endel komfort og kjøreegenskaper fortsatt? Du beholder mye av komforten, og får "bedre kjøreegenskaper" På asfalt er de helt grei... kjørte med Bilstein sport i 3 år og de har samme setting som B8 sprint.. Eg kjørte med lesjaforsfjør.. Her er en link til prosjektet til han som kjøpte bilen min.. Der ser du bilen med lesjaforsfjør og bilstein med 18" Ta kontakt med han og spør.. Du må registrere deg. Trur eg, men det er det verdt!! http://aalesund-gatebilklubb.no/forum/viewtopic.php?t=1157 Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 http://aalesund-gatebilklubb.no/forum/viewtopic.php?t=1157 Den der var ikke så værst... er det en original TIC? Jævli kult med original-stuket, ikke hvite blinkers eller noe :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Var grei den der ja... Jeg skal ikke ha bilen lavere enn 40 senking ihvertfall, så jeg trenger en bil som er stiv, men fortsatt beholde litt høyde... Er ikke så jævlig kult å slå høl i bunnpanna pga for lav bil liksom! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Men de demperane du har på bilen din, de B8 sprint demperane... Hvordan er bilen å kjøre med dem egentlig? Er det sånn at det blir ubehagelig å kjøre på hompete vei eller beholder du endel komfort og kjøreegenskaper fortsatt? kan jo ikke si at bilen ikke blir stiv, og i begynnelsen var det slik at jeg tok det særdeles rolig over småhumper å slik, men etter hvert fant jeg ut at det er jo egetnlig like greit å holde litt grei fart over, for det smeller egentlig mindre til større fart du har, så lenge det ikke er en kant du kjører over hvis du sjønner hva jeg mener.. men er strålende fornøyd! tingen er at komfort og kjøreegenskaper er som sagt nok så motstridene, og jeg føler at jeg får det jeg forventer av demperne, men bilen er alikevel godt kjørbar(nå har ikke jeg erfaring med andre dempere enn orginale slitte oljedempere da vel og merke) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Fikk mail fra Forza i sverige i dag og de ville anbefale meg Clubsport, men det trudde jeg ikke fantes til 740? Fikk denne specen på de: Clubsport har 300/120 fram og 260/110 bak. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.