Gå til innhold

Bilstein

Ranger emnet


AC^

Anbefalte innlegg

95087600 Shockabsorber, front. Rally. Damping force 350\150 skulle være gromt framme..

Ring og prat med Pedersen på Pedersen racing..

Han har satt opp en del volvoer til rally med de

demperne skulle eg tro.. kan hende du får prøvd en bil og..

Skal garantere deg at du vil merke forskjell..

men kom ikke tilbake og klag over at den ble for stomp og stiv.:-)

Skal ikke ha den til rally!

Den skal gå på gata og på gatebiltreffene og slik type kjøring...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha den til rally!

Den skal gå på gata og på gatebiltreffene og slik type kjøring...

 

 

Hei.

Ja, har fått med meg det ja.

Skulle passe veldig bra til den type kjøring..

Men eg personlig hadde valgt rally setting på demperne

og de med snillest setting..

Det blir veldig bra.

Tenkte du kunne snakke med Pedersen for

eg veit de bilene med de demperne blir brukt til sprint og bakkeløp. med godt resultat..

 

Eller gå for Bilstein sport eller sprint.. veldig bra og

bilen beholder noe av komforten..(ikke så veldig stomp)

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo noe der... hehe.. bare funderer... -hadde kanskje vært noe med no justerbart, for på bane bør den jo være stiv som et fjell, men på veien bør man har bedre demping...

Ja, selvsagt, men da må man jo handle en demper som har den funksjonen også og det leverer ikke Bilstein etter det jeg har hørt hvis en ikke skal ha noe som koster flere tusen og da er det med en gang mer aktuellt å bygge om til coilovers med Øhlins dempere... Men det blir jo som å skyte spurv med kanoner til det bruket her kansje...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg har hørt er det kun ôhlins som egentlig kan skilte med bedre resultater enn det bilstein gjør da..men en får jo ikke ôihlins osm løse demnpere vel? og da sparer man fort penger ved å velge bilstein

Men de demperane du har på bilen din, de B8 sprint demperane... Hvordan er bilen å kjøre med dem egentlig? Er det sånn at det blir ubehagelig å kjøre på hompete vei eller beholder du endel komfort og kjøreegenskaper fortsatt?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de demperane du har på bilen din, de B8 sprint demperane... Hvordan er bilen å kjøre med dem egentlig? Er det sånn at det blir ubehagelig å kjøre på hompete vei eller beholder du endel komfort og kjøreegenskaper fortsatt?

 

 

Du beholder mye av komforten, og får "bedre kjøreegenskaper"

På asfalt er de helt grei... kjørte med Bilstein sport i 3 år

og de har samme setting som B8 sprint..

Eg kjørte med lesjaforsfjør..

 

Her er en link til prosjektet til han som kjøpte bilen min..

Der ser du bilen med lesjaforsfjør og bilstein med 18"

Ta kontakt med han og spør..

Du må registrere deg. Trur eg, men det er det verdt!!

 

http://aalesund-gatebilklubb.no/forum/viewtopic.php?t=1157

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var grei den der ja...

Jeg skal ikke ha bilen lavere enn 40 senking ihvertfall, så jeg trenger en bil som er stiv, men fortsatt beholde litt høyde...

Er ikke så jævlig kult å slå høl i bunnpanna pga for lav bil liksom!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de demperane du har på bilen din, de B8 sprint demperane... Hvordan er bilen å kjøre med dem egentlig? Er det sånn at det blir ubehagelig å kjøre på hompete vei eller beholder du endel komfort og kjøreegenskaper fortsatt?

 

kan jo ikke si at bilen ikke blir stiv, og i begynnelsen var det slik at jeg tok det særdeles rolig over småhumper å slik, men etter hvert fant jeg ut at det er jo egetnlig like greit å holde litt grei fart over, for det smeller egentlig mindre til større fart du har, så lenge det ikke er en kant du kjører over hvis du sjønner hva jeg mener..

 

men er strålende fornøyd! tingen er at komfort og kjøreegenskaper er som sagt nok så motstridene, og jeg føler at jeg får det jeg forventer av demperne, men bilen er alikevel godt kjørbar(nå har ikke jeg erfaring med andre dempere enn orginale slitte oljedempere da vel og merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra Forza i sverige i dag og de ville anbefale meg Clubsport, men det trudde jeg ikke fantes til 740?

Fikk denne specen på de:

Clubsport har 300/120 fram og 260/110 bak.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår