Gå til innhold

til motorsykkel folka..

Ranger emnet

Ok`n

Anbefalte innlegg

vel vel vel.

denne videoen kommer nok ikke til å stoppe meg i å kjøre opp til motorsykkel.

jeg kan jo også legge ut masse videoer der det er personer som dør i bil.

større sjanse for å dø på sykkel, for man er en bløt trafikant. men det er farts*****er med bil og, bare så det er sagt.

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, fartsbøller finnes i begge leire, men den dagen en syklist kommer på bakhjulet og treffer meg håper jeg virkelig vekommende omkommer på stedet.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, fartsbøller finnes i begge leire, men den dagen en syklist kommer på bakhjulet og treffer meg håper jeg virkelig vekommende omkommer på stedet.

åffår de'a? da kan han jo ikke betale skadene som skjedde på din bil:)

Vw Golf Highline 01'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, å være dau e kjipe greier. Kanskje du skal bruke mc-forume til denne topicen. :biker

video går jo under media da!;) far til ein gammel klassekammerat jobber i eit forsikrings selskap(hugser itje kva),sa at det er ikkje spørsmål om du i det heile tatt krasher med sykkel,men det var NÅR! kiddie skal kjøyre så faen med sykkel eg og da...men med tanken i bakhodet

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åffår de'a? da kan han jo ikke betale skadene som skjedde på din bil:)

Forsikrings selskapet ordner det... Uansett kosta ikke Volvoen min mer enn 4k likevel.... :D

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

video går jo under media da!;) far til ein gammel klassekammerat jobber i eit forsikrings selskap(hugser itje kva),sa at det er ikkje spørsmål om du i det heile tatt krasher med sykkel,men det var NÅR! kiddie skal kjøyre så faen med sykkel eg og da...men med tanken i bakhodet

i nærheten der jeg bodde før, var det to stk på en Honda 700cc som skulle tøffe seg litt. de skulle kjøre på bakhjulet mens begge var på samme sykkelen.

det endte med at de gikk rundt. passasjeren datt nesten rett i bakken, men føreren av sykkelen fikk styret midt i brystkassa og knuste den:( R.I.P

ingen sjangs for å overleve, de prøvde gjenopplivning, men det ble umulig på han

Tenk alltid på deg selv og de andre rundt deg i trafikken.

ble litt :offtopic men det får bare bli.

Vw Golf Highline 01'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkje 18 ganger større sjanse for å bli skadet\drept ved ulykke på sykkel enn bil da?

Correct me if Im wrong :)

Det kan også skje ved ansvarlig kjøring, men en god del hender jo ved uansvarlig kjøring.

Mine ord iallefall:)

“A date once asked me what my hobbies were. She slapped me and left when I mentioned poking and stretching. Not everyone appreciates good stance, apparently.”

- 00" Audi A4 1,8tq avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i nærheten der jeg bodde før, var det to stk på en Honda 700cc som skulle tøffe seg litt. de skulle kjøre på bakhjulet mens begge var på samme sykkelen.

det endte med at de gikk rundt. passasjeren datt nesten rett i bakken, men føreren av sykkelen fikk styret midt i brystkassa og knuste den:( R.I.P

ingen sjangs for å overleve, de prøvde gjenopplivning, men det ble umulig på han

Tenk alltid på deg selv og de andre rundt deg i trafikken.

ble litt :offtopic men det får bare bli.

2 som gjorde noe lignende her også, bare uten hjelm og utstyr i tohundredeoghelvete i fylla. Måtte sope opp restene.

Tok lappen på tung (mellom) mc når jeg var 18, pga jobben. Men har ikke kjøpt meg egen sykkel enda, det får vente til jeg blir litt roligere :crazysant

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikrings selskapet ordner det... Uansett kosta ikke Volvoen min mer enn 4k likevel.... :D

Da vil jeg bare quote deg på det du skriver og kalle deg en forbanna jærne død tulling. Hvis bilen din ikke er værdt mere en 4k håper du da ikke for faen at noen dæver hvis de kræsjer med deg! Et menneskeliv er da vært mere en en forbanna bil uansett. Hvis noen skulle være så uheldig og miste kontrollen mens de "tøffer" seg så håper du jo ikke de dør! Du har helt sikker tøffa deg i bil en eller annen gang (mest sansynelig ofte) og hvis du da hadde mistet kontrollen og vært uheldig skal da ikke folk gå rundt å ønske du er død. Er det rart det blir krig med så lite medmennskelige følelser sier nå jeg bare!

Teit utsagn men det er nå bare my 2 cent da knock

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkje 18 ganger større sjanse for å bli skadet\drept ved ulykke på sykkel enn bil da?

Correct me if Im wrong :)

Det kan også skje ved ansvarlig kjøring, men en god del hender jo ved uansvarlig kjøring.

Mine ord iallefall:)

Er noe sånt ja, greit nok at man kan kjøre gris og krasje. Men det er jo ikke sjeldent at folk i bil ikke ser deg eller tror du er langt vekke når du kommer susende på forkjørsvei. Hadde utallige nødbrems/sving når jeg puttra rundt på en lettmc et par år.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg bare quote deg på det du skriver og kalle deg en forbanna jærne død tulling. Hvis bilen din ikke er værdt mere en 4k håper du da ikke for faen at noen dæver hvis de kræsjer med deg! Et menneskeliv er da vært mere en en forbanna bil uansett. Hvis noen skulle være så uheldig og miste kontrollen mens de "tøffer" seg så håper du jo ikke de dør! Du har helt sikker tøffa deg i bil en eller annen gang (mest sansynelig ofte) og hvis du da hadde mistet kontrollen og vært uheldig skal da ikke folk gå rundt å ønske du er død. Er det rart det blir krig med så lite medmennskelige følelser sier nå jeg bare!

Teit utsagn men det er nå bare my 2 cent da knock

Nei, nå får du jaggu gi deg da gutt... Det er da vel ikke fordi bilen min er så rå at jeg ønsker råkjører på sykkler, som jeg ser på som et større problem enn råkjører i bil, død og fordervelse... Det på grunn av generell uaktsom kjøring blant 99.9% av plastikksykkel eiere.

Er du klar over hvor lite som skal til før man har dødelig hastighet på en sykkel? Da snakker jeg ikke bare om hva som er dødelig for syklisten, men hva som er dødelig for den i bil som blir truffet også.

Og joda, jeg har "tøffa" meg i bil før ja. Men aldri i tettbygd strøk i et kjøretøy som klarer 50-150 på samme tid som en vanlig bil klarer 0-50. Det er en ENORM forskjell på å gi full pinne og dra på bakhjulet med enn sykkel og å gi full pinne på de aller fleste biler, inkludert trimma.

Jeg har ikke noe imot sykler, og heller ikke noe direkte imot de som kjører dem heller. Det jeg derimot ikke kan fordra er at så godt som alle er ekstremt uansvarlige trafikanter. Vet om en her i byen, som noen venner av meg kjente, som det var så utrolig synd i fordi han kjørte seg ihjel på sykkel. Stakkars gutt. 23 år, hadde kjørt sykkel en stund også bar det rett i fronten på en bil, ble så kastet over i det andre kjørefeltet og rett i en annen bil. Som igjen dro av veien pga. smellen.

Og hvorfor smalt det? Fordi han kjørte som en *****. Flere vitneforklaringer av folk som hadde blitt passert av han like før. Dro på bakhjulet forbi dem i en usannsynlig fart. Den siste forbikjøringen før det smalt, eller årsaken til at det smalt, var på yttersvingen i en sving som tilsynelatende KAN være oversiktlig, men ikke er det. Kjentfolk vet om dette.

Og han er det synd i? Hva med familien som ble skadet som satt i bilen han traff front-mot-front? Eller de to eldre som satt i den andre bilen som han prøvde å kjøre forbi? Riktignok ingen skader, men det var faen ikke hans skyld.

Må bare si at hadde det vært meg i noen av de bilene, skulle han faen meg fått angre på at han overlevde!

Nei vettu hva, kom ikke her og si at det er synd i dem og at jeg burde skjerpe meg.

Dem det er synd i er de som blir etterlatt, det er jo virkelig noe å tenke over neste gang dere finner på noe sånt. Og tro bare faen ikke at siden det bare er en liten sykkel at det er bare dere som blir skadet. En sykkel kan gjøre enorm skade på en personbil, og i noen tilfeller (Sidekollisjon) større skade.

Så jeg gjerne ser en syklist fly over bilen min etter å ha truffet meg i 150, det er bare rett og rimelig.

Jeg driter vel langt faen i hva bilen min koster og hvordan den ser ut hvis noe sånt skjer, vil sannsyneligvis få mer fra forsikringa enn jeg får ved salg på samtlige av mine biler. Det er ikke penger det står på ditt hallon.

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen kommer rett fra propaganda-ministeriet, spør du meg.

Den gjenspeiler ikke gjennomsnittsmotorsyklisten.

Kane, historia di er unik. De aller fleste mc-ulykker er single-ulykker der fører drar av veien i en sving og treffer autovern, trær, skiltstolper og lignende.

I farta kan jeg ikke huske å ha hørt om bilister som er blitt drept av motorsyklister, men det har sikkert skjedd.

Ta en titt på denne linken.

Antall trafikkdrepte går ned, "MC/mopedførere og passasjerer 35 (42)" - der tallet i parantes er fra 2004.

Men antallet motorsyklister øker!

Dette skulle vel være bevis nok for at det er en voksende skare med årvåkne trafikanter blant motorsyklistene.

*****er finnes i alle leire, men tenk på at den vanlige motorsyklist er en mann eller kvinne litt opp i åra.

Innad i miljøet får bøllene kjeft av sine egne, pga negativ pr for oss.

"Det jeg derimot ikke kan fordra er at så godt som alle er ekstremt uansvarlige trafikanter"

Vel, vet ikke hva jeg skal si til den. Du har sett på feil personer.

Når våren kommer, så oppfordrer jeg deg til å virkelig studere motorsyklistene og deres adferd i trafikken.

Se på antrekk, motorsykkelens belysning, plassering i veibanen, fartsavpasning og førerens oppmerksomhet.

99% kommer til å oppføre seg eksemplarisk, og meget høflig (for å unngå å bli meid ned)!

Og det beste er at motorsyklistene tar med seg økt forståelse for trafikken når de kjører bil.

Hilsen en aldri så lite irritert motorsyklist.

My other car is a motorbike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider