Gå til innhold

Startvansker (strømproblem)

Ranger emnet

Jan_Stra

Anbefalte innlegg

Er helt tom for strøm! Ved bruk av startkabler står bilen å fusker i 1-2 min før den går tom for strøm nok en gang.

Alle lysa i daschbordet begynte å lyse helt plutselig når jeg kjøre, og når jeg kom hjem slutta den å funke.

Kan det være ladern som er gåen eller selve kabelen fra ladern?

Alle lure forslag taes i mot med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka den og dset er 14V. og når jeg målte batteriet med startkabler var det 14V (selfølgelig) , men når jeg tok vekk start kablene så dalte det neddover. Det er battriet er helt og det er vann på det, så.........

Har liksom bare "guds frie natur" å stå å skru i, og det er litt kalt og mørkt på denne årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å mål etter spenningstap litt rundt omkring, en kamerat av meg hadde samma problemet. Da var det jordinga på blokka som var dårlig (skoen som er festet med en skru på venstre side av blokka). Puss batterisko og poler, og rengjør alle jordingspunkter på bilen..hvis ikke dette hjelper så kan du jo kanskje prøve med annen dynamo hvis det er jordingsfeil elns på denne, men det er lite sannsynlig iogmed at du får 14V lading! Bare prøv og feil...er enklere hvis man har et multimeter da;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! hadde samme problemet på min gamle 244. samme symtomer å allt.. bytta batteri 2 ganger, da jeg mistenkte att det var det som var problemet. Men så virket det enda ikke. så da byttet jeg hele dynamoen, å da blei d bra. så jeg tipper att det er dynamoen din som er kaputtski

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sa ikke at han hadde 14v ladespenning da.. men når han hadde startkabler på så hadde han det.

da er enten dynamoen, spenningsregulatoren, jordinger eller kabler som er dårlige. batteriet er sikkert helt nok det men ta det ihvertfall ut av bilen og sett det på vedlikeholdslading før du ødelegger det. ved sånn bruk som du beskriver ødelegger du hele batteriet på veldig kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når d dreiv å tulla hos meg, så hadde eg og av å te 14 volt ladespenning, men så va d bare av å t. skru ud di der børstene (spenningsregulatoren?) å se om di e oppbrukte, d kan ver ett sjakktrekk

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du måler 13.8V på dynamoen, lader den rett..

kan være spenningsregulator som er dårlig, da det er en slitasjedel som koster LITE penger.

men som sagt, av locked, ødelegger du batteriet FORT ved å kjøre det tomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. jeg får ikke start på bilen min heller. den dere og går sånn som de gjør rett før de starter,men den får ikke den siste gnisten viker det som.. Er det coilen som er føkka då??

jeg skjønner ikke helt hva du skriver her.

videre, forteller du ikke hvilken motor du har.

samt, du burde opprette en egen tråd for problemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider