Jan_Stra Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Er helt tom for strøm! Ved bruk av startkabler står bilen å fusker i 1-2 min før den går tom for strøm nok en gang. Alle lysa i daschbordet begynte å lyse helt plutselig når jeg kjøre, og når jeg kom hjem slutta den å funke. Kan det være ladern som er gåen eller selve kabelen fra ladern? Alle lure forslag taes i mot med takk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 sjekk ladinga di.. rundt 14V på batteri ved 2000rpm Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan_Stra Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Har sjekka den og dset er 14V. og når jeg målte batteriet med startkabler var det 14V (selfølgelig) , men når jeg tok vekk start kablene så dalte det neddover. Det er battriet er helt og det er vann på det, så......... Har liksom bare "guds frie natur" å stå å skru i, og det er litt kalt og mørkt på denne årstiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Prøv å mål etter spenningstap litt rundt omkring, en kamerat av meg hadde samma problemet. Da var det jordinga på blokka som var dårlig (skoen som er festet med en skru på venstre side av blokka). Puss batterisko og poler, og rengjør alle jordingspunkter på bilen..hvis ikke dette hjelper så kan du jo kanskje prøve med annen dynamo hvis det er jordingsfeil elns på denne, men det er lite sannsynlig iogmed at du får 14V lading! Bare prøv og feil...er enklere hvis man har et multimeter da;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 du kan jo prøve å få "lånt" deg et batteri på en bensinstasjon elr noe lignende bare for å prøve om det er batteriet som har takket for seg da.. det skjedde hos meg forrige vinter.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Hei! hadde samme problemet på min gamle 244. samme symtomer å allt.. bytta batteri 2 ganger, da jeg mistenkte att det var det som var problemet. Men så virket det enda ikke. så da byttet jeg hele dynamoen, å da blei d bra. så jeg tipper att det er dynamoen din som er kaputtski Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 han sa ikke at han hadde 14v ladespenning da.. men når han hadde startkabler på så hadde han det. da er enten dynamoen, spenningsregulatoren, jordinger eller kabler som er dårlige. batteriet er sikkert helt nok det men ta det ihvertfall ut av bilen og sett det på vedlikeholdslading før du ødelegger det. ved sånn bruk som du beskriver ødelegger du hele batteriet på veldig kort tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 når d dreiv å tulla hos meg, så hadde eg og av å te 14 volt ladespenning, men så va d bare av å t. skru ud di der børstene (spenningsregulatoren?) å se om di e oppbrukte, d kan ver ett sjakktrekk Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 om du måler 13.8V på dynamoen, lader den rett.. kan være spenningsregulator som er dårlig, da det er en slitasjedel som koster LITE penger. men som sagt, av locked, ødelegger du batteriet FORT ved å kjøre det tomt!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Sjekk evt spenningsfall i ladekretsen! Mulig børster og eller dioder ol. i dynamo'n er gåent og.. En dynamo får du vel for en 50lapp av en snill gammal lugg på høggern! Mye møkk og irr ved koblingspunktene kan også forårsake bla. spenningsfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla87 Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Heisann. jeg får ikke start på bilen min heller. den dere og går sånn som de gjør rett før de starter,men den får ikke den siste gnisten viker det som.. Er det coilen som er føkka då?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Heisann. jeg får ikke start på bilen min heller. den dere og går sånn som de gjør rett før de starter,men den får ikke den siste gnisten viker det som.. Er det coilen som er føkka då?? jeg skjønner ikke helt hva du skriver her. videre, forteller du ikke hvilken motor du har. samt, du burde opprette en egen tråd for problemet ditt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apetor Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Alle lysa i daschbordet begynte å lyse helt plutselig når jeg kjøre, og når jeg kom hjem slutta den å funke. QUOTE] Når varsellampene mine begynte å lyse under kjøring, var det børstene (kullstavene i dynamoen) som var utslitte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 ladelampen vil lyse om det er feil på ladingen. det kan jo også være andre gøye problemer, som ledningsnettet.. originale isolasjonen pleier ikke å eksistere etter en del år :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 det var dynamoen som var problemet til meg, altså at vift reima var slapp i fisken.. alle lysene levde sin egen verden og lang lysa ville virke når de selv ville det. er vel ikke det som er problemet her, men har stor tro på dynamoen er fucked Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg