Gå til innhold

Hva syns dere om dette oppsettet/ bedre idèer?

Ranger emnet

Austevollingen

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg først ville fått bilen, så begynnt på anlegget.. Er ikke alle biler du enkelt kan få inn 6.5" høytalere i f.eks. Kommer dog bare ann på hvor mye arbeid du egentlig ønsker å legge i det :).

Personlig har jeg alltid likt Pioneer spillere men tror jeg skal hoppe meg på lydibil.no's tilbud på den Clarion spilleren for å teste noe nytt.

Har ikke testet noe av dette utstyret men det fungerer vel greit nok? Skal på mange måter jobbes hardt for å få noe skikkelig ræva uansett i prisklassen men alt er jo selvfølgelig mulig.. :)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ville heller hatt et komponent sett forran, istedet for coax. liker du å sitte med diskanten osv i leggen? hehe

kost på deg et kompo sett forran og glem det bak med det første ;)

kjøp bilen først, så begynn å planlegg hvordan dette skal bygges inn osv.

ang de tegningene på kasse, som svogeren din har, ville jeg droppet dem og brukt det anbefalte fra cadence om du velger wild beast subben ;)

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cadence er absolutt ikke et dårlig valg, heller ikke Alpine til spiller:) Men som sagt tildigere her, gå heller for et skikkelig frontsett istede. Man tjener så mye mer på det..Tror dette kommer til å spille bra jeg:D Men bruk forsterker på høyttalerne/frontsettet, lyden er helt klart verdt pengene!

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinetic, som sagt så har jeg veldig liten peiling på anlegg, eller bil i det heletatt, så jeg vet ikke hva Cadence ZX 6-K er for noe :P

Cadence ZX 6-K er "samme" frontsettet som kompisen din hadde valgt ut, bare som komponent-sett, Dvs at diskanten er en egen liten høytaler og at det følger med delefilter for å skille lydsignalet til begge høytalerene. skulle gjerne linket til de, men finner det settet kun hos bassbrothers og de bruker flash...

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips fra en som har brukt mer penger på anlegg enn på bilen:

Kjøp deg først en bil du vet du vil være fornøyd med i mange år fremover.

Så kan du bygge på anlegget litt etter litt etter hvert som du får råd.

Bilen har mest sansynlig høyttalere fra før, så det du bør begynne med er en god spiller. Den Alpine spilleren er et godt valg! Har hatt Alpine selv i et par år nå og har ingen ting å klage på :)

Senere kjøper du deg et komponentsett til å ha foran. Dette avhenger en del av hvilken bil du ender opp med, men det finnes mye bra å velge mellom.

Originalhøyttalerne KAN du jo ha bak om du må...

Neste skritt blir å kjøpe sub. Da vil det gå litt penger ettersom du må ha et element, en forsterker, kasse osv.

De forslagene du fikk her er nok bra i forhold til hva du er ute etter (selv om du burde tenke litt mer på deg selv enn de som er utenfor bilen...).

Hele tiden vil det gå en del penger på div. kabler o.l.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider