kjetilsv Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Den boksen strøm fra invitern og forsterkeren hva er det? :S Jan Erik Johansen skrev: hva er det du snakker om? katoder krever da ikke kraftige kabler osv. og ikke er det dritt heller. desuten lyser de Betydlig kraftigere enn neon. og inverteren er på strørrelse med en lighter, så har du ikke plass til den er det noe annet som er feil. kjetilsv: nei. du må IKKE koble sånn. da ender du opp med at både forsterker og lysene står på hele tiden uavhengi av spilleren. skal lage tegning.. edit: husker ikke hvilke pinne som er hvem nummer på releet, men det er det sikkert noen andre her som gjør. du trenger bare ett rele. på det kan du koble til så mange lys du vil. http://jannis.no-ip.info/images/div/kobling-katode.jpg Siter Mercedes-Benz 190e 2 liter 92mod http://www.ventlitt.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 her er det snakk om at han trenger toppen 1-2M ledning da. og da kunne man godt ha brukt 0.5mm kabel med dette strømtrekket. og om du mener det er for massivt så vet ikke jeg.. ;) er jo ingen som legger opp kabler helt fra batteriet forran når man har strømuttak bak fra en hvilken som helst forsterker. de endrer lysstyrken noe ut fra spenningen inn ja. men det er så lite at det er omtrent ikke synlig med mindre spenningen går opp og ned hele tiden. de lyser kraftig helt fra ca 9V og opp, bare de får varmet seg opp først. edit: det skal sies at de gamle inverterene var veldig følsome for spenningen inn, men de nye er ikke det. er jo ikke umulig at du hadde en av den gamle typen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 kjetilsv skrev: Den boksen strøm fra invitern og forsterkeren hva er det? :S det er selve releet. koster rundt 50,-. kan kjøpes over alt. biltema, bilextra, torshov, mekonomen, bensinstasjoner osv. prisen varierer sikkert litt avhengi av hvor du kjøper men. bensinstasjoner er dyrest som regel. mekonomen fant jeg ut at det var billigst på (skjekket ikke biltema siden det var 30 min å kjøre, så ville blitt dyrere uansett). det er 4 pinner med forsjellige tall på. det er også et bilde som beskriver hva som skal kobles hvor. men som sakt husker jeg desverre ikke nøyaktig hvordan i hodet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilsv Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Oki, takk for hjelpen! får vel invistere i lys snart og få kjøpt et relee! Siter Mercedes-Benz 190e 2 liter 92mod http://www.ventlitt.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Jan Erik Johansen skrev: her er det snakk om at han trenger toppen 1-2M ledning da. og da kunne man godt ha brukt 0.5mm kabel med dette strømtrekket. og om du mener det er for massivt så vet ikke jeg.. ;)er jo ingen som legger opp kabler helt fra batteriet forran når man har strømuttak bak fra en hvilken som helst forsterker. de endrer lysstyrken noe ut fra spenningen inn ja. men det er så lite at det er omtrent ikke synlig med mindre spenningen går opp og ned hele tiden. de lyser kraftig helt fra ca 9V og opp, bare de får varmet seg opp først. edit: det skal sies at de gamle inverterene var veldig følsome for spenningen inn, men de nye er ikke det. er jo ikke umulig at du hadde en av den gamle typen. Ja, er vel sikkert 3-4år siden jeg kjøpte et sånt sett fra microplex... sikkert derfor... men jeg er nå fornøyd med mine neonlys, kostet meg toppen 200spenn for 2x 15'' Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 koblet nettopp opp med ca 2.5-3 meter 0.25mm (sytråd?) ledning til en inverter, og en annen inverter direkte. så absolutt ingen forskjell. edit: 3-4 år ja. da hadde du nok den gamle typen, som ikke var fult like bra. de du får i dag virker helt fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilsv Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 til en grei pris, bare synd de ikke tar visa så en slipper så mye av frakta fra microplex.no! Siter Mercedes-Benz 190e 2 liter 92mod http://www.ventlitt.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 husker jeg feil eller har microples noen helt syyyke takster på frakt? :iconsm Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg