Gå til innhold

Missformet 3"JT..?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo da;)

Eneste er at du må kjøpe downpipe da....og da er man egentlig ofte like langt iogmed at det ofte er denne som er problemet på de anlegga.

Downpipen er litt for lang, sånn at anlegget lett subber i skjøten etter downpipen...det er min erfaring hvertfall! Også festene til bakre lyddemper har hatt en tendens til å gi seg ved litt hard kjøring...trur kanskje Texascom filma når han kjørte bak og vi mista potta gang på gang fordi gummopphenget sklei av festene..hehe:P

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte på JT på min 940 turbo sommer`n 2005, og det hadde 100% passform utrolig nok...! ligger ikke borti noe sted, behøvde heller ikke å tilpasse eksosen i det hele tatt, så j har ikke noe negativt og si ang 3" JT fra turbo med en demper, var plug and play rett og slett...

 

men vet at mange med 240/740 turbobiler har hatt vanvittig mye problemer med JT sine eksosanlegg...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste er at du må kjøpe downpipe da....og da er man egentlig ofte like langt iogmed at det ofte er denne som er problemet på de anlegga.

Downpipen er litt for lang, sånn at anlegget lett subber i skjøten etter downpipen...det er min erfaring hvertfall! Også festene til bakre lyddemper har hatt en tendens til å gi seg ved litt hard kjøring...trur kanskje Texascom filma når han kjørte bak og vi mista potta gang på gang fordi gummopphenget sklei av festene..hehe:P

haha.. dette høres jævla kjent ut.. ;)

 

og på anleggene med en demper, så er festet til det røret som erstatter midterste potte ALT for svakt. mitt løsna i sveisene.

 

lurer på å lage meg custom anlegg nå, skru det helt fast i bilen hele veien bak (med gummi) og bruke flexirør mellom downpipe og resten av anlegget. da kan man skru eksosen fast helt oppunder bilen også. sveise sammen downpipe'en og det første røret etter det for å bli kvitt den mest kritiske eksosklemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. dette høres jævla kjent ut.. ;)

 

og på anleggene med en demper, så er festet til det røret som erstatter midterste potte ALT for svakt. mitt løsna i sveisene.

 

lurer på å lage meg custom anlegg nå, skru det helt fast i bilen hele veien bak (med gummi) og bruke flexirør mellom downpipe og resten av anlegget. da kan man skru eksosen fast helt oppunder bilen også. sveise sammen downpipe'en og det første røret etter det for å bli kvitt den mest kritiske eksosklemma.

jeg hater opphenget til bakpotten...

jeg har planer om å skru alt med foringer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater opphenget til bakpotten...

jeg har planer om å skru alt med foringer.. :P

jepp, det som er planen min også. enderøret mitt er helt deformert fordi det har tatt unna for støyten så mange ganger da eksosanlegget datt av..

 

hver ENESTE gang jeg var ute av bilen var jeg under og dro opphengsgummien lenger innpå.. viss ikke datt dritten av hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min bil. Det er en jævelig bøy ved skjøten på downpipen til resten. Har sliti mye med det, tar nedi asfalten ved ujevn vei og dermed dras anlegget tilbake og du får eksoslekasje. Fiksa anlegget en gang så alt var tett og fint, dagen etter lakk det alle veier! Irriterende. Jeg kommer til å kjøpe fleksibelt skjøterør og kappe vekk hele bøyen.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det som er planen min også. enderøret mitt er helt deformert fordi det har tatt unna for støyten så mange ganger da eksosanlegget datt av..

 

hver ENESTE gang jeg var ute av bilen var jeg under og dro opphengsgummien lenger innpå.. viss ikke datt dritten av hele tiden..

 

 

Som de fleste vet har jeg "gamlebilen" til 240ft her på forumet, med 3"jt eksos, selvom den ble spesialtilpassa av Bilens eksos i oslo, ble festet ved clutchuset knekt rett av, de to gummiopphengene midt under ble også knekt, i tilleg løsnet eine staget på lydemperen, slik at staget sklei ut av gummiopphengene og potta datt av bake! I tilleg fikk jeg frieksos 2 plasser!

 

Løst problemet ved at jeg skrudde av heele anlegget, fikk sveist nye fester, forsterket diverse sveiser og tettet frieksosen, samt at jeg drillet hull ytterst på "staget" på potta bake, slik at jeg kan ha en splint der, slik at de ikke kan skli ut av gummi opphengene.

 

Er faktisk helt vanvittig dårlig konstruksjon på Jt-anleggene, som egentlig skal være "ferdig tilpasset" 240.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiggen døm kroker til røra/anlegget i... Kan også kjøre med rustfritt Ferrita, det både er og høres dyrt ut.. 6500NOK (sikkert pluss moms også) Skal du ha ett perfekt anlegg må du uansett gjøre om litt... Er ingen biler som er 100% like, bare se på styling...

 

 

Bilene er så like at det ikke skal være noe problem å lage et eksosrør, når selv biltema klarer det bør JT oxo ha muligheten

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår