DaButcher Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 jeg kjøpte n/a anlegget via pedersens racing.. 3079kr Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 jeg kjøpte n/a anlegget via pedersens racing.. 3079kr De får man vel ikke i 3"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Jo da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Er det 3" det og?? Hvem selger det i norge da? Ja,det lurer jeg også på!! Felg import er importør,har aldri vært borti at de har ferdig anlegg til 240! Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Jo da;) Eneste er at du må kjøpe downpipe da....og da er man egentlig ofte like langt iogmed at det ofte er denne som er problemet på de anlegga. Downpipen er litt for lang, sånn at anlegget lett subber i skjøten etter downpipen...det er min erfaring hvertfall! Også festene til bakre lyddemper har hatt en tendens til å gi seg ved litt hard kjøring...trur kanskje Texascom filma når han kjørte bak og vi mista potta gang på gang fordi gummopphenget sklei av festene..hehe:P Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 monterte på JT på min 940 turbo sommer`n 2005, og det hadde 100% passform utrolig nok...! ligger ikke borti noe sted, behøvde heller ikke å tilpasse eksosen i det hele tatt, så j har ikke noe negativt og si ang 3" JT fra turbo med en demper, var plug and play rett og slett... men vet at mange med 240/740 turbobiler har hatt vanvittig mye problemer med JT sine eksosanlegg... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Eneste er at du må kjøpe downpipe da....og da er man egentlig ofte like langt iogmed at det ofte er denne som er problemet på de anlegga. Downpipen er litt for lang, sånn at anlegget lett subber i skjøten etter downpipen...det er min erfaring hvertfall! Også festene til bakre lyddemper har hatt en tendens til å gi seg ved litt hard kjøring...trur kanskje Texascom filma når han kjørte bak og vi mista potta gang på gang fordi gummopphenget sklei av festene..hehe:P haha.. dette høres jævla kjent ut.. ;) og på anleggene med en demper, så er festet til det røret som erstatter midterste potte ALT for svakt. mitt løsna i sveisene. lurer på å lage meg custom anlegg nå, skru det helt fast i bilen hele veien bak (med gummi) og bruke flexirør mellom downpipe og resten av anlegget. da kan man skru eksosen fast helt oppunder bilen også. sveise sammen downpipe'en og det første røret etter det for å bli kvitt den mest kritiske eksosklemma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 haha.. dette høres jævla kjent ut.. ;) og på anleggene med en demper, så er festet til det røret som erstatter midterste potte ALT for svakt. mitt løsna i sveisene. lurer på å lage meg custom anlegg nå, skru det helt fast i bilen hele veien bak (med gummi) og bruke flexirør mellom downpipe og resten av anlegget. da kan man skru eksosen fast helt oppunder bilen også. sveise sammen downpipe'en og det første røret etter det for å bli kvitt den mest kritiske eksosklemma. jeg hater opphenget til bakpotten... jeg har planer om å skru alt med foringer.. :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 jeg hater opphenget til bakpotten...jeg har planer om å skru alt med foringer.. :P jepp, det som er planen min også. enderøret mitt er helt deformert fordi det har tatt unna for støyten så mange ganger da eksosanlegget datt av.. hver ENESTE gang jeg var ute av bilen var jeg under og dro opphengsgummien lenger innpå.. viss ikke datt dritten av hele tiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Har samme problemet på min bil. Det er en jævelig bøy ved skjøten på downpipen til resten. Har sliti mye med det, tar nedi asfalten ved ujevn vei og dermed dras anlegget tilbake og du får eksoslekasje. Fiksa anlegget en gang så alt var tett og fint, dagen etter lakk det alle veier! Irriterende. Jeg kommer til å kjøpe fleksibelt skjøterør og kappe vekk hele bøyen. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 jepp, det som er planen min også. enderøret mitt er helt deformert fordi det har tatt unna for støyten så mange ganger da eksosanlegget datt av.. hver ENESTE gang jeg var ute av bilen var jeg under og dro opphengsgummien lenger innpå.. viss ikke datt dritten av hele tiden.. Som de fleste vet har jeg "gamlebilen" til 240ft her på forumet, med 3"jt eksos, selvom den ble spesialtilpassa av Bilens eksos i oslo, ble festet ved clutchuset knekt rett av, de to gummiopphengene midt under ble også knekt, i tilleg løsnet eine staget på lydemperen, slik at staget sklei ut av gummiopphengene og potta datt av bake! I tilleg fikk jeg frieksos 2 plasser! Løst problemet ved at jeg skrudde av heele anlegget, fikk sveist nye fester, forsterket diverse sveiser og tettet frieksosen, samt at jeg drillet hull ytterst på "staget" på potta bake, slik at jeg kan ha en splint der, slik at de ikke kan skli ut av gummi opphengene. Er faktisk helt vanvittig dårlig konstruksjon på Jt-anleggene, som egentlig skal være "ferdig tilpasset" 240..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 ja, men simmons er ikke noe alternativ!! måtte isåfall vært supersprint, men kan godt være man må tilpasse der også. ps. biltema selger flexiskjøt i 3" nå, tror jeg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 jt downpipen min var også altfor lang.. endte opp 2-3 cm fra bakken... kappa av en del og smekka inn en fleksibel slange... godt som gull. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 de som setter inn fleksi rør, om det er sånn "trekk spill" fleksirør må regne med å bytte det ca 2 ganger i året.. pga det kokser igjen, blir hardt å knekker Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Jiggen døm kroker til røra/anlegget i... Kan også kjøre med rustfritt Ferrita, det både er og høres dyrt ut.. 6500NOK (sikkert pluss moms også) Skal du ha ett perfekt anlegg må du uansett gjøre om litt... Er ingen biler som er 100% like, bare se på styling... Bilene er så like at det ikke skal være noe problem å lage et eksosrør, når selv biltema klarer det bør JT oxo ha muligheten Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg