DaButcher Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 vel, jeg må bare presisere at på min 242, 1980', passet N/A 3" med 2 potter fint!! klareringsproblemet mitt er pga. min travers er senket 7mm, samt at det er jo 3" og bilen er senket. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Eksosanlegg som henger langt nede er det styggeste jeg ser... ! WORD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hater det for*anna eksosanlegget! Det henger som en pølse under bilen, og får du rett vinkel fra sida så ser du mellom eksosen og gulvet på bilen!! Er vel en løsning og kappe downpipen noen cm?? Den desidert beste løsningen ville vert og kjørt til en eller annen proff eksos-sjappe og si: "det skal være 3" hele veien, null hull, det skal ikke dette ned, det skal være flenskoblinger og det skal ligge under bakaslingen!" Eller så kan man ta en helg i en smøregrav eller på bokk med sveiseapperat, vinkel sag og en hug med eksos deler fra BilXtra.. MEN, i USA så får man jo eksosanlegg til 240 som går under bakaslingen..hvorfor ikke her og?? Er jo mye mere genialt det, for ka kan man kjøre rett opp og ut på høyre siden, med kanskje en 4-5" "loff".. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hater det for*anna eksosanlegget! Det henger som en pølse under bilen, og får du rett vinkel fra sida så ser du mellom eksosen og gulvet på bilen!! Er vel en løsning og kappe downpipen noen cm?? Den desidert beste løsningen ville vert og kjørt til en eller annen proff eksos-sjappe og si: "det skal være 3" hele veien, null hull, det skal ikke dette ned, det skal være flenskoblinger og det skal ligge under bakaslingen!" Eller så kan man ta en helg i en smøregrav eller på bokk med sveiseapperat, vinkel sag og en hug med eksos deler fra BilXtra.. MEN, i USA så får man jo eksosanlegg til 240 som går under bakaslingen..hvorfor ikke her og?? Er jo mye mere genialt det, for ka kan man kjøre rett opp og ut på høyre siden, med kanskje en 4-5" "loff".. du snakker mange tusen, om du skal få alt laget custom. derimot, kan du nok få de til å modde jt-en til å passe skikkelig. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdy2greddy Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 JT'3 funker fett det om du barer sveisere fast oppi bilen.. da detter aldri bakpotta av.. hehe.. ikke ristere heller.. SLEGGEMEKK Siter finn formelen for $=hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdy2greddy Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 men for og si det sånn.. etter benking fikk vi ikke de 12% ekstra lovede hestene.. Siter finn formelen for $=hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Hater det for*anna eksosanlegget! Det henger som en pølse under bilen, og får du rett vinkel fra sida så ser du mellom eksosen og gulvet på bilen!! Er vel en løsning og kappe downpipen noen cm?? Den desidert beste løsningen ville vert og kjørt til en eller annen proff eksos-sjappe og si: "det skal være 3" hele veien, null hull, det skal ikke dette ned, det skal være flenskoblinger og det skal ligge under bakaslingen!" Eller så kan man ta en helg i en smøregrav eller på bokk med sveiseapperat, vinkel sag og en hug med eksos deler fra BilXtra.. MEN, i USA så får man jo eksosanlegg til 240 som går under bakaslingen..hvorfor ikke her og?? Er jo mye mere genialt det, for ka kan man kjøre rett opp og ut på høyre siden, med kanskje en 4-5" "loff".. Det der er jo originalanlegget til 240 Turbo. Trenger ikke dra til USA for å få tak i det. :P Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Det er jo en mye mer genial løsning enn over bakakslingen spør du meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Det er jo en mye mer genial løsning enn over bakakslingen spør du meg... Helt enig, men det begynner vel å bli lavt etterhvert, nå man kommer opp i 3" rør under akslingen. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 men hva F*** anbefaler dere å kjøpe da, som ikke koster "hetta" :crazysant :crazysant Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hei! Problemet med eksos under bakaksling er vell når man skal kjøre på Vinter, en isklump tar med seg hele anlegget:P Eller på Sporete veg... Jeg håper mitt JT kommer til passe:) Lukter serriøst stygt av downpipen:D Er helt sykt:P Ikke det at det er relevant for noen ting:P Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Hei! Problemet med eksos under bakaksling er vell når man skal kjøre på Vinter, en isklump tar med seg hele anlegget:P Tviler sterkt.. Jeg har skrapt eksosanlegg når jeg kjørte odda-> jondal i ca. 80-90km/t... Eksosen har aldri løsnet, bare fått lekkasje i skjøtene. Ikke at min gikk under der, men jeg tko nedi ved girkassen hele tiden :S Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Helsveis skiten og bruk vinkelsliper for demontering.. ;) bli så bra så! joda neida så d.. kanskje ikke helt.. tror Ferrita har ferdige anlegg til 240,de hadde det før hvertfall. men ikke til 12000sek da,det er vel kun for skreddersydde anlegg tilpasset din bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 bygge seg en egen tunnel for eksos annleget må no være ideelt også bygge seg et costum anlegg etter på;) det er ialle fall min plan neste gang:D Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Min også... Er egentlig litt trangt under 240n til 3 tom eller mer... Når det endelig ligger som det skal (så det ikke skraper) så vil det gjerne slå litt.. Men hvem bryr seg. Er ikke akkurat noen komfort bil lengre for min del... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.