Gå til innhold

DTS tips

Ranger emnet


Gjest demonen

Anbefalte innlegg

senterkanalen skal vel bare bringe frem stemmer, altså freksvensområdet som ligger på det nivået (stemmer). !?

 

finnes det en element som ser ut som et webcamera (bare for å ilustrere) som kan plaseres på dasjbordet ved skjermen ?

 

har hørt om noen som kjører DTS lyd i bil uten senterkanal, men bruker en "phantomløsning" hvor dekoderen beregner senter !? noe sånt, er det en bra løsning? takker for seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo å bruke en diskant med ekstremt lav deling (1800 Hz), men ville nok ha brukt den sammen med en stor dome eller en 3" eller 4" for å tilføre litt "kropp" på stemmene.

Resten ordner jo DTS-dekoderen...

 

Det finnes noen fine løsninger på dette som jeg selv tenker å sette ut i praksis om kort tid.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kanskje bruke en senterhøytaler;)

Alpine og clarion har høytalere som er konstruert for slik bruk(sikkert flere andre som har også)

 

hvorfor begynne å stresse med coaxer når det finns høytalere dedikert for slik bruk spør nå bare jeg.

Pioneer også...

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9089&taxonomy_id=430-469

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor begynne å stresse med coaxer når det finns høytalere dedikert for slik bruk spør nå bare jeg.

Dette er jeg ikke enig i!

Noen vil kanskje ha en høyttaler med kabinet som er tilpasset bilens interiør hva det gjelder design og farge og kanskje materialer generellt.

Hvem vil vel ha en midelmådig høyttaler fra "et eller annet" hvis en har brukt mye penger på å finne det høyttaleroppsettet som tonalt låter best (i ens engne ører) og passer eierens ønsker og preferanser best?

At Clarion, Pioneer og Alpine har dedikerte senterhøyttalere betyr ikke nødvendig vis at de vil låte bra sammen ditt eksisterende system!

Kanskje det blir en total katastrofe?

Uansett så er det en klar fordel å bruke elementer av høy kvalitet siden det er mye dynamikk på enkelte dialoger og en skal jo ha full frekvensgjengivelse "i følge boka" fra en senterhøyttaler.

Da holder det ikke med et bredbåndselement til seriøs senterkanals-bruk.

 

Men hva vet vel jeg...

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

noen som har bra tips om åssen element jeg bør bruke til senterkanal, og hvor den vanlighvis plasseres ? tenkte på å legge den skjult bak skjermen !? hmm..

 

Hadde jeg vært deg så hadde funnet en høyttaler som låter lydmessig likt som fronthøyttalerene dine. Gjerne ett koax element.

 

Jeg har desverre hørt alt for mange multimedia anlegg i bil hvor de bruker en dedikert senterkanal som har en totalt annen klang enn resten av anlegget og det høres helt jalla ut i mine ører..

 

Hva har du av andre elementer i bilen ?? Litt lettere å hjelpe deg da.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår