Gå til innhold

Exclamation Bil som hobby, På tide med enklere godkjenning! **signer**

Ranger emnet


Denominator

Anbefalte innlegg

neter å signere ettersom enklere goskjenning = dårligere biler på veien = mer døde i trafikken = høyere bøter og mer fotobokser..

 

Leste du igjennom teksten? Eu-kontroll er greit det, men det burde bli større slingringsmonn på modifisering, som jo i de aller fleste tilfeller er til det bedre.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

neter å signere ettersom enklere goskjenning = dårligere biler på veien = mer døde i trafikken = høyere bøter og mer fotobokser..

Du kan ikke mene at du tror det blir flere dårlige biler på veiene enn det som er her nå, vel?

Og "enklere godkjenning" menes med litt med good will fra biltilsynets side, slik at de faktisk gidder å stikke trynet frem fra avisen sin og faktisk vise litt interesse for andres hobby og resultater.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neter å signere ettersom enklere goskjenning = dårligere biler på veien = mer døde i trafikken = høyere bøter og mer fotobokser..

 

 

jeg tror du bommer grovt på poenget her.... :)

 

poenget er ikke lettere godkjenninger, det er mer bruk av skjønn, mer imøtekommenhet og åpenhet.

 

ingen vil vel ha trafikkfarlige biler ute på veien, ingen byggere med litt respekt for seg selv, glemmer å dimensjonere bremser og understell mot motor....

 

trådstarter vil ikke ha noe særlig lavere terskel for godkjenning, men som sagt, en mye bedre dialog, og at de åpner mer for at tekniske fagpersoner skal bruke huet og se at killerbremser, superoppheng o.l, matcher de ekstra 100 gampene man har døtta i motoren, stoppes/holdes på veien av overnevnte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neter å signere ettersom enklere goskjenning = dårligere biler på veien = mer døde i trafikken = høyere bøter og mer fotobokser..

 

Signerte alikavel jeg!

Tror at hvis detta går gjennom så vil de som skal bygge/modifisere tenke over om det er sikkert eller ikke :)

 

Peace!

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig i at man bør være litt forsiktig med å få tilsynet til å godkjenne produkter med tvilsom kvalitet og funksjon. Har det en godkjenning kan man være sikker på at det virker.

 

Og det er faktisk UTROLIG mange "bil-byggere" ut i det i vårt langstrakte land som tilsynelatende ikke har respekt for seg selv.

Hadde du bare visst hvor mange sleggemekanikere det finnes rundt omkring skulle du skremt.

 

Er også enig i at det kan være unødvendig vanskelig å få godkjent en bil, men i de fleste tilfeller er det mye riktig i det tilsynet sier til tross for at man irriterer seg over det.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neter å signere ettersom enklere goskjenning = dårligere biler på veien = mer døde i trafikken = høyere bøter og mer fotobokser..

 

 

Signert*

 

Dette fører jo ikke til att det blir lettere å få godkjent en bil uten bremser, det fører til att du slipper å dra til Tyskland for godkjenning blandt annet..

 

Veldig bra!

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
poenget er ikke lettere godkjenninger, det er mer bruk av skjønn, mer imøtekommenhet og åpenhet.

 

ingen vil vel ha trafikkfarlige biler ute på veien, ingen byggere med litt respekt for seg selv, glemmer å dimensjonere bremser og understell mot motor....

 

Det du sier er jo bare bullshit og det vet du.

 

Folk kjører rundt med kappa fjærer, folk durer ivei akkurat som det passer dem, det er helt vanlig med folk som er livredde for teknisk kontroll..

 

Folk trenger å passes på, enkelt og greit. Om du ikke forstår det, så har du en virkelighetsoppfatning som er helt ute å kjøre.

 

(Se bare nylig eksempel i annen tråd.. kjøring i 190km/t med utslitte dekk og dødsulykke..)

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår