Gå til innhold

Frontrute til Volvo 240 GLE

Ranger emnet

Rabagast1

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en 240 GLE stv som må ha ny frontrute.

Er det noen her som har peiling på hvor jeg kan få tak i sånt uten å måtte rane noe?

Er også interessert i en felg, en 100+ som visstnok heter Touring.

Har tre hele og en som må skrotes :/

En slik

Ta kontakt på mail:

Mathias.sandstrak@gmail.com

eller tlf:

95128914

dersom dere har linker til sider som selger slikt, eller kjenner noen som kjenner noen...

kjøp ny frontrute.. be om å få til 93modell! de sier gjerne at den ruta ikke passer men det er bare pisspreik. da får du nye lista (den flate helt sorte)

mye bedre å kjøpe ny rute enn ei gammal matt ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt front rute får du jo ikke kjøpt, dissa er limte, og svært vanskelige og ta ut uten og ødelegge dem...

Alt går, det umulige tar bare litt lenger tid ;)

men ja er mye bortkastet arbeid å pelle av ei gammal og matt rute når du får ei ny rute til samme pris (høgger'n er dyr..) og bare forskjellen på å bytte fra ei slitt frontrute til helt ny.. gjør seg jævla mye spesielt nå når det er vått og mørkt og lys fra møtende biler. anbefales å bytte. (frontruta mi har gått 570000km.. og den begynner å bli bra slitt nå ja. har lyst på ny..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster vel ikke all verden for en rute på høggern hvis man demonterer selv.. finner jo sikkert en bil på høggern med nesten ny rute.. bruk sånn pianotråd el hva det heter og sag ut ruta.. tror man får det på volvo.. tar vel rundt et kvarter - halvtime hvis man er 2 stk og har nok tråd :p

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 240 GLE stv som må ha ny frontrute.

Er det noen her som har peiling på hvor jeg kan få tak i sånt uten å måtte rane noe?

Er også interessert i en felg, en 100+ som visstnok heter Touring.

Har tre hele og en som må skrotes :/

En slik

Ta kontakt på mail:

Mathias.sandstrak@gmail.com

eller tlf:

95128914

dersom dere har linker til sider som selger slikt, eller kjenner noen som kjenner noen...

Heisann! Kjøpte du bilen nå nylig, her i Harstad??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 1800 skulle jeg få rute for ferdig montert, det var da ikke farge øvre del av ruta, tror det var 300,- ekstra.

NB! dette var med nye klips for festing av lister.

Så nyere ruter passer på eldre 240ier

jeg mener han jeg var til det var følgende årstall: 1975 - 1979 , 1979-1985 , 1986-1993

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider