Gå til innhold

Råe taxier!?

Ranger emnet

Rekord

Anbefalte innlegg

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går en 2005 modell BMW 535 d Touring i Trondheim. Satt på denne bilen en dag her og da jeg sa bilen var råfet slo han av taktsameteret å kjørte en ekstra runde på møllenberg så jeg fikk kjenne det sinnsyke momentet...Diesel perverst for tiden!:) Dessuten var det satelitt TV som er et müst i Taxi biler!:)

Går forøvrig en perverst fet Toyota Hiace på Inderøya. 9 seter med DVD/Navigasjon, STOR diesel motor osv..Kostet over 600.000,-

Samme fyr skal kanskje kjøpe seg Lexus IS250 som Taxi nå..Det er kinky det!:)

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høyanger hadde franken taxi tildigere en s600. Taxiskiltet var garantert 250Km/t. Skiltet sto på taket da taxien gjikk inn i høyangertunnelen. Det gjorde ikkje det da den om ut igjen. Seier kanskje litt om farten?

Han har også et par e320 cdi 4-matic rullende rundt i høyanger. Ganske så hefti bunndrag i dei også.

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en ny S klasse på jessheim, så gikk det en sort MB Ml med 20" rh hjul her. Det var seriøst rå vogn. Ny 5ern med stor bensin motor vet jeg det går her

og en volvo xc90 som har en tendens til å kjøre ned folk, og stjele MINE ting... ( og pilsen min ARG!)

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange stjerne biler syntes jeg:) men det er vel ikke så rart, er jo comfort...

Du tror komforten er grunnen til at det går en del store MB som taxi? :eek: neppe...

HER ser du årsaken... "Avgiftsgruppe h:

40 % av avgiften under avgiftsgruppe a"

Det vil si at f.eks en 2005 modell MB med egenvekt på ca 1650Kg, motorstørrelse 5 liter og 300Hk koster ca 250-260.000 i avgifter. Det er 40% av hva det hadde kostet deg å ta inn en identisk bil som privatperson/firma.

Har du ikke undret deg noen gang på hvorfor det er så få store taxi som har reklame og permanent montert taxi skilt? Eller hvorfor de aller fleste av de store taxiene er reservebiler? (en R etter taxi reg. nr på taket).

Visste du ikke dette, så vet du det nå.... kiddie

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høyanger hadde franken taxi tildigere en s600. Taxiskiltet var garantert 250Km/t. Skiltet sto på taket da taxien gjikk inn i høyangertunnelen. Det gjorde ikkje det da den om ut igjen. Seier kanskje litt om farten?

Ja, spess siden MB og BMW har en agreement om å ikke promotere toppfart i de store bilene sine, OG har elektronisk fartssperre som standard på alle disse bilene. De stopper ved 250km/t.

Så med mindre den er modifisert med chip el noe, så har nok skiltet falt av ja...

Mon tro hvordan det gikk med lakk, vinduer og annet... med tanke på at det taxi skiltet nok hadde en ledning med spenning til lampen... Tror nok det taxi skiltet og den ledningen hadde pisket godt i tak og siden på den bilen dersom dette hadde vært tilfelle ja... JEG ville i hvertfall ikke sittet på i en bil hvor et sidevindu ryker i over 260km/t... :eek: Prøv bare å ÅPNE et vindu i 250km/t så finner du ut hvorden DET føles....

Synes det lukter litt røverhistorie her jeg.. kiddie

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ett ganske åpenbart moment som kan forklare dette :

Drosja er ikke bare er et fremkomstmiddel, men faktisk arbeidsplassen til sjåførene. Er man et snev av bilinteressert - og det er jo mange av de som kjører som har valgt dette yrket nettopp av den grunn - så er det lite som er kjipere enn at lyden av bildøren som slåes igjen minner om lyden på lokket til slike store søppelcontainere i plast...

driver i yrket selv så jeg vet da det;)

men for å vri litt på det..du kjører like mye inn på en E-klasse som på en S-klasse......men overskuddet blir noe helt annet

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..har ikke vært borti noe skilt som er GARANTERT opp til 250km/t...

de nye skiltene med neodym magneter er testet opp til 200km/t men på ingen måte garantert for slike hastigheter.

har en gang kjørt av skiltet (gammel type) i en tunnel,hadde vel en 120-130km/t og det ble en heftig bulk i bakluka samt noe meget styyge riper i taket etter magnetene...

nei den storyen der høres litt oppskrytt ut spør du meg.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt drosje for Taxi Franken og snakket med vedkommende som kjørte i Høyangertunellen i 250 med skiltet på taket. Kan bekrefte at historien er sann. Men vi hadde ikke lampe i, eller ledning til skiltet på taket, så det skjedde ikke noe annet enn at skiltet falt av. Han hadde også en CL600 cab registrert som drosje en periode, var vanskelig å få kunder til den da det bare var to seter. Ble som regel brukt til lengre turer og til privat kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltet var gitt garanti fra produsent at det skulle holde 250 Km/t. Det er fakta. Det er og fakta at skiltet flaug av i fart i tunnelen, da noken skulle ut å "teste" bilen. Bilen er solgt for en stund siden, men husker ikkje om dette skjedde rett etter uhellet. Det er ingen røverhistorie. Det er bare å ringe franken taxi å spørr det om du ikkje trur mitt ord.

96 Volvo 855 2,5 10V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, jeg heter Per. Stemmer det at du har kjørt i 250km/t i Høyangertunnelen for en måndes tid siden?"

Alle vil jo svare ja til det yodude

Nei, men ka med:

"Hei, eg lurte på en ting. Du skjønner det eg eg har hatt en diskusjon gående med noken om Norges råeste taxier. Også fikk vi høyre om din s600. Ekstremt rå bil. Og når det i tilleg er taxi tar det jo kaka. Men det er en røverhistorie eg har hørt om den bilen. Og det er at taxiskiltet flaug av en gang i Høyangertunnelen. Er dette tilfellet? Har hatt en del sikusjoner om dette, og enkelte mener at det ikkje er mulig."

Franken er en spesiell fyr. Men alle personer har sine svake punkt en kan knipe dem på. Historien er uansett sann, uansett ka folk måtte meine om den. Fakta er fakta.

96 Volvo 855 2,5 10V

Lenke til kommentar
Del på andre sider