BMW- Bergen Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Jaja, det måtte vel skje før eller siden?? angry Skulle ut og ta meg en liten tur med bilen min i gård kveld da den ikke hadde gått siden begynnelsen av desember, alt gikk helt glimrende og alt fungerte som det skulle :pray . Men da jeg parkerte bilen igjen merket jeg at det røykte fra panseret og jeg trodde det bare var en kjøleslange som hadde gått av da jeg har hatt litt problemer med den tidligere :well . men etter flere timer med lommelykt og lyskaster fant jeg til slutt en 15 cm lang sprekk i toppen. uhhmmwhat? Men det verste er vel at jeg har meg selv å takke, kan ikke akkurat si at jeg har vært påpasselig med tilstrekkelig kjøleveske..... knock Noen som vet om det er veldig omfattende å bytte topp, evt. hvor jeg kan skaffe en billig?? helpme Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Huffda, hørtes ikke ut som noe trivelig oppdagelse! damndamn Ny topp kan du enten finne tak i her, eller søke her Tja, vil si det er ganske omfattende å bytte. Har hatt av toppen selv når jeg bytter motor i min, og det tok ganske mye tid og studering av div. nettsider før jeg/vi gjorde jobben. Men om du har litt peiling på hva du driver med, og har riktig verktøy skal dette være en jobb som er overkommelig. Slik jeg ser det har du to muligheter om du skal bytte selv. 1. Finne tak i byttetopp inkl. kammer og ventiler. 2. Flytte over kammer, ventiler etc. over til ny topp. Det andre "valget" er klart det med mest jobb, men som sagt tidligere, det er overkommelig :) Det ER mulig å få sveiset toppen, men da må du først få gjort dette, og så planslipt etc. Dette vil fort koste penger, og siden du må av med toppen uansett, vil jeg tro det lønner seg å bytte. La du merke til om temperaturen på kjølevannet var veldig høy når du stanset? Den største grunnen til at toppen sprekker, er vel pisking på høyt turtall når motor er kald.. :???: Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Et annet alternativ er jo bare å bytte hele motoren, slik jeg ser det er kanskje dette minst like lønnsomt og ikke så tidkrevende. eller er jeg helt på villspor nå?? nei jeg la ikke merke til om vannet var varmt eller kaldt, røk noe inn i granskauen. er det vesentlig da? Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tone Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 ja det er vesentlig kjører du bilen hardt når den er kald så går toppen med en gang gjorde det samme på bilen min da bytta jg likegodt motoren var like billig det å ikke så mye jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 da har jeg skaffet meg ny motor. like greit da denne har gått 80000 km mindre en den som står i bilen. :wave Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Godt det løste seg så kjapt da! :) Hvilken motor fikk du tak i? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Det står du bor på Sotra, men eg kan ikkje skryte på meg å ha sett den bilen du har i avataren der ute noen gang....... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Godt det løste seg så kjapt da! :)Hvilken motor fikk du tak i? Fikk ordnet meg en 2 liter, samme som den jeg har. Men er det noe jeg bør være obs på når jeg skal ut med den gamle motoren? tenker da på ting som er lett å glemme å koble fra o.l ....? Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Godt det løste seg så kjapt da! :)Hvilken motor fikk du tak i? Fikk ordnet meg en 2 liter, samme som den jeg har. Men er det noe jeg bør være obs på når jeg skal ut med den gamle motoren? tenker da på ting som er lett å glemme å koble fra o.l ....? Kan jo ramseopp ting jeg allerede har gjort: koblet fra benintilførsel, starter, eksos,radiator samt div slanger, drivverk (tenkte å heise ut motor med girkassen montert på motoren), men hvordan gjør folk det mht. servopumpe og diverse? Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Det står du bor på Sotra, men eg kan ikkje skryte på meg å ha sett den bilen du har i avataren der ute noen gang....... Jeg bor i alle fall på Hjelteryggen, men det er sjeldent jeg er på den siden av broen å kjører. så det er bare å holde øynene åpne så ser du meg sikkert en dag :drive2 Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Da var det kanskje på tide med en liten oppdatering... Nå har jeg endelig fått motoren! skjønt det ble ikke den 2 literen som er nevnt tidligere... Fikk ordnet meg en komplett 2,5 liter fra sverige til den nette sum av 5100 NOK,- med 3 mnd garanti. motoren er en 1992 mod som har gått 163000 noe som jeg anser som helt kurant. uten om at innsug er portet er den så vidt jeg vet orginal. Fikk brukt dagen på å klargjøre motor og bil til montering i løpet av morgendagen.... bilder kommer hvis det er av interresse....?! Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 pøs på med bilder:) Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Pøs på med bilder ja, det er vi glad i :) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pontius Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Det ER mulig å få sveiset toppen, men da må du først få gjort dette, og så planslipt etc. : Åssen kan du sveise ein sprekt topp? Sprekken går som regel ikke bare 2 mm inn. Er som regel en del dypere enn det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Pontius: Formulerte meg kanskje litt dårlig i det tidligere innlegget. Det KAN være mulig å få sveiset en topp. Det kommer som du sier an på hvor dyp sprekken er. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.