Gå til innhold

tempraturmåler FT

Ranger emnet


volvo power

Anbefalte innlegg

Har satt inn enn Ft motor i 760`n (84 mod)som kjent... Men kan noen forklare vilken type tempraturføler eg må bruke for å fortsatt kunne bruke den orginale målaren inne i bilen?? Hadde vert greit me ett sjema;) regner me d er fleire som har jort dette sidan det ikkje går overeins mellom 7 og 9 - serie...

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

årsmodell på motoren din? LH2.2 eller 2.4?

 

Jeg vet ikke helt hvordan du skal klare det, men du må finne en Temp-føler som passer i hullet på FT-motoren, med samme motstand som instrumentet i 760-panelet er stillt inn på. Jeg aner ikke verdien, hehe, men det er slik det må løses tror jeg.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, er det noen som vet motstandsverdiene på tempartur måleren?? og evt noen som kan lage ett enkelt koblingssjema til meg, som viser oppkobling av føleren til måleren?? hadde vert supert:)

 

Har også problem med at styringa på varme apparatet ikkje vil veksle mellom de forsjellige stillingene, den blåser bare mot frontruta...(vakum styrte spjeld)..kan det ha noe å si at eg har turbo motor nå, at d ikkje tåler overtrykket i insuget(har kobla til salngen der)?? Noen tips og ider om ke som kan vera gale???

 

 

Takker for alle gode svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser ikke slik ut... :) Enkleste hadde nesten vært og bytta hele instrumet-panelet virker det som

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Har blitt litt nysjerrig på dette problemet ditt, så jeg satte meg tilfeldig vis ned og leste litt svensk i "Volvo-bibelen" :) (haynes Volvo 760/740-boka)

 

Jeg har funnet ut at motstanden på selve føleren på motorer FØR 1987 skal være på 217 ohm (+/-35) ved 60grader, 87ohm (+/-15) ved 90 grader,og 67ohm(+/-11) ved 100grader, uansett om har B280 (V6) eller B230 (Rekke4). Forundrer meg faktisk ikke om den gamle V6-føleren din passer rett i din B230FT etter det inntrykket jeg har fått her! :)

 

Temp-giveren til instrumentet er den føleren som IKKE har "metall-clips" på seg...håper for din skyld bare at kontaktene på "før 1987" og "etter 1987" er like, så blir det en enkel jobb og overføre :)

 

good luck!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Radial:)

 

har desverre ikkje kome så langt at e har fått sjekk om tempraturføleren frå B28èn passer i FT`n, men såg litt nermare på det i dag, og viser d seg at han som har klipt ledningsnettet til motoren har gløyt å koble til temp målaren inne i bilen... så dette må da legges opp separat, greit nok d!! Men er det noen som veit hvordan giveren skal koples til bak på instrument panelet?? det andre skal jo vere i orden da, for d har jo ikkje vert forandra noe der...

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg!!??

 

Bukker og nikker for gode svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår