volvo power Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Har satt inn enn Ft motor i 760`n (84 mod)som kjent... Men kan noen forklare vilken type tempraturføler eg må bruke for å fortsatt kunne bruke den orginale målaren inne i bilen?? Hadde vert greit me ett sjema;) regner me d er fleire som har jort dette sidan det ikkje går overeins mellom 7 og 9 - serie... Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 årsmodell på motoren din? LH2.2 eller 2.4? Jeg vet ikke helt hvordan du skal klare det, men du må finne en Temp-føler som passer i hullet på FT-motoren, med samme motstand som instrumentet i 760-panelet er stillt inn på. Jeg aner ikke verdien, hehe, men det er slik det må løses tror jeg. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 ok:) men på FT motoren er det vel to temp følere, en til innsprøytninga, å en til viseren inne i bilen, kor sitt den som viser inne i bilen?? er det den som sitt midt på toppen likksom??:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 forresten, er det noen som vet motstandsverdiene på tempartur måleren?? og evt noen som kan lage ett enkelt koblingssjema til meg, som viser oppkobling av føleren til måleren?? hadde vert supert:) Har også problem med at styringa på varme apparatet ikkje vil veksle mellom de forsjellige stillingene, den blåser bare mot frontruta...(vakum styrte spjeld)..kan det ha noe å si at eg har turbo motor nå, at d ikkje tåler overtrykket i insuget(har kobla til salngen der)?? Noen tips og ider om ke som kan vera gale??? Takker for alle gode svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Ingen som har noen tips eller erfaringer??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Nei, ser ikke slik ut... :) Enkleste hadde nesten vært og bytta hele instrumet-panelet virker det som Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 har jo prøvd d å...! men da ville ikkje bilen starte!!! har ikkje peiling keffor d men...:s Men andre inne her ,å jo ha løst problemet på en eller annen måte da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 hei Har blitt litt nysjerrig på dette problemet ditt, så jeg satte meg tilfeldig vis ned og leste litt svensk i "Volvo-bibelen" :) (haynes Volvo 760/740-boka) Jeg har funnet ut at motstanden på selve føleren på motorer FØR 1987 skal være på 217 ohm (+/-35) ved 60grader, 87ohm (+/-15) ved 90 grader,og 67ohm(+/-11) ved 100grader, uansett om har B280 (V6) eller B230 (Rekke4). Forundrer meg faktisk ikke om den gamle V6-føleren din passer rett i din B230FT etter det inntrykket jeg har fått her! :) Temp-giveren til instrumentet er den føleren som IKKE har "metall-clips" på seg...håper for din skyld bare at kontaktene på "før 1987" og "etter 1987" er like, så blir det en enkel jobb og overføre :) good luck! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Takk for tipset Radial:) har desverre ikkje kome så langt at e har fått sjekk om tempraturføleren frå B28èn passer i FT`n, men såg litt nermare på det i dag, og viser d seg at han som har klipt ledningsnettet til motoren har gløyt å koble til temp målaren inne i bilen... så dette må da legges opp separat, greit nok d!! Men er det noen som veit hvordan giveren skal koples til bak på instrument panelet?? det andre skal jo vere i orden da, for d har jo ikkje vert forandra noe der... Håper virkelig noen kan hjelpe meg!!?? Bukker og nikker for gode svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.