gakken Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Hei. Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så det ble her. Har egentlig alltid vært litt betatt av Jetta'en som "Jesse" i The Fast And The Furious kjører. Jeg vet at det er en 1995modell VW Jetta automat faktisk.. så sitter det en 2.0 liters motor i den. Noen som har noen mer info om den? Motor effekt? Er det turbo i den? Osv.. Jeg synes dette er en tøff bil, bortsett fra at den er automat da men. Her er noen bilder av orginal To Fast To Furious bilen... Eye Candy Racing Team her i Norge har en god kopi av bilen. Men den er ikke helt lik med dekaler og interiør, dessuten har den manuell kasse. Kunne godt tatt litt info om motor og sånn på begge bilene :) Mvh. Stephan Siter - '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5 x '97 VW Caddy 1,9D x '93 Subaru Legacy Turbo x '95 Subaru Impreza GT x '89 Nissan Laurel 2,8DLX x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Leste om den bilen i engelske Max Power da filmen kom ut. Tror også den har vært med i Bilsport rundt den tida filmen kom ut. Ble bygd av en kar som jobber for eller selger Wings West produkter. Den har 2.0 og automatgir og var standard i motor bortsett fra konfilter og eksos den gangen. Om det har skjedd noe etter det vet jeg ikke. Ser ut på bildene som om den har morrogass og litt polish på maskin. Turbo har den ikke. Men med tanke på at jeg leste om bilen før jeg så filmen hadde jeg det litt morro med å se for meg hvor hardt dem måtte ha vært nødt til å prøve for at S2000 ikke skulle kjøre fra den. :D Riktig forum vil vel forsåvidt være mediaforum tenker jeg. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Fant litt info på et utenlands forum.. Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Her er hvertfall tråden om Mads sin bil -> Vento Det er en 90hk 1,8 Vento som er bygd om med Wings West styling etc.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gakken Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Takk for info så langt :) Synes egentlig begge bilene er særdeles tøffe jeg altså.. :) Hihi Siter - '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5 x '97 VW Caddy 1,9D x '93 Subaru Legacy Turbo x '95 Subaru Impreza GT x '89 Nissan Laurel 2,8DLX x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Om du kjiker på tråden min på vento forumet så ligger info om motoren på den originale bilen! Og dekalene er like nå :D du ser ikke forskjell på bilene på utsiden,bortsett fra at den originale har takluke :( vil å ha!Jeg går min egen vei va det gjelder interiør,og lover at det kommer til å bli råere enn va Scott Sentra bygget i bilen sin! Er det noe du lurer på så er det bare å spørre,jeg vet det meste som er å vite om den bilen sombrero PS!Bilen har vært trimmet siden den ble bygget,ikke noe som er endret på den pr.dags dato! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Bilen din er grisefet Jesse:D Husker jeg måpa lenge når jeg var i Narvik for noen år sia, å så denne fram og tilbake i sentrum... Mamma forsto ikke grunnen til at fadern og jeg måtte ha is å sitte på fortauet å se:) Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Må bare si det at det er greit nok med automat, hvis man har en motorsterk bil med bakhjulstrekk eller 4x4. Synes ikke FWD. 2,0 og automatgir ikke helt klinger oppi hodet mitt. Må også legge til det at den type automat kasse som sitter i den bilen der, er det mest hånete jeg noen gang har kjørt. Vw`s automatkasser fra 90-tallet,kan de ta seg fart og sykle langt inni hellevete med. :rockets Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg synes det der er en veldig fin bil, faktisk synes jeg bilen til "Jesse" er en av de fineste bilene i The Fast And The Furious. :) Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 synes chargeren tar alle da...men det er min mening :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Heftig telefon sombrero Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 synes chargeren tar alle da...men det er min mening :) Chargeren er det ingen av bilene i filmen som kan måle seg med, den er uten tvil den råeste bilen i filmen. Men for meg så tror jeg Jetta'n til "Jesse" kommer på 3. eller 4. plass for fineste bil i filmen. Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Heftig telefon sombrero våpen i tilfelle noen tvinger seg med på en tur? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 men automat i drag?! ehm,javel.. hmm, en av de råeste er jo eclipsen da:) hehe. mn jettan er av de fineste.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 men automat i drag?! ehm,javel.. hmm, en av de råeste er jo eclipsen da:) hehe. mn jettan er av de fineste.. Supraen er den fineste, men smaken er som baken :D Automat i drag fungerer jo så nydelig. Bare å sette i D/1/2/3 og kjøre alt du har. Med en god kasse, kan det jo nesten gå fortere enn å gire. Er det paddles bak rattet? Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg