Gå til innhold

Legger ut prosjektet mitt en gang til..

Ranger emnet

Golfy

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må bytte til et annet drev i girkassen!! :)

Var det jeg fryktet. Går vel gjerne an å ta selve speedometer kretsen fra et GL instrument og bare ta kjørekomputer kretsen fra en GTI. Spørsmålet da er om du har alle andre tilkoblinger. hvor skal feks. vakum slangen kobles til? og hvilke andre tilkoblinger krever computeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin, fint!

Vet du om det er mulig å innstallere kjørecomputer (slik som sitter i GTI, G60 osv.)? Kan jo ikke være så altfor vanskelig å få det til ved å ta litt fra GL instrumentet og kjørecomputer modulen fra GTI instrumentet?

Fin golf forresten!

Mener du Digifiz, som jeg så pent mener å huske at det heter?

Da er det i tilfellet en litt mer komplisert oppgave. Tror du må bytte deler av ledningsnettet for å få dette til, samt noen følere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra bil det her!

Har du noen motor planer?

De slitte vinterfelga dine var kule. Må fikse dem opp å bruke dem på sommern.

Har også ekstralykter på Bruksbilen (Hella Rallye 3000). Bruker dem om vintern (mye langkjøring). Da de org lysa av Rallye fronten er dårlig!.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de felgene som sitter på bilen på bildene over her skal pusses opp. Var nettop derfor jeg kjøpte de. Blir som sagt polert kant og svart senter. Brukte de kun til snøen kom og da la jeg om til "deilige" 13" steelies nå med kromkapsler for å skjule den værste rusten på felgene. De felgene som er på sommerbildene blir vinterfelger neste vinter.

Har lyst til å senke mer ja men da må jeg gjøre litt med skjermene. Grunnet litt lavt innpress på felgene jeg skal ha på vil de subbe i skjermen. Noe de gjør nå hvis jeg har full bil. Håper det holder å bare slå opp den kanten som går inn på hjulbuen.

Bilde fra i dag slik at dere ser de råe kapslene ;)

DSC00080.jpg

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående motor blir det ikke gjort noe drastisk med denne. Bilen går faktisk greit nok når jeg ikke har med noen passajerer. Den raskeste 1,6 literen jeg noen gang har prøvd. (Av gamle biler såklart) Blir nok heller til at jeg bare koser meg med denne og bygger motor i min neste bil i steden. Forhåpentligvis en litt nyere. Men det blir ikke før etter at studier og militær er over.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de felgene som sitter på bilen på bildene over her skal pusses opp. Var nettop derfor jeg kjøpte de. Blir som sagt polert kant og svart senter. Brukte de kun til snøen kom og da la jeg om til "deilige" 13" steelies nå med kromkapsler for å skjule den værste rusten på felgene. De felgene som er på sommerbildene blir vinterfelger neste vinter.

Har lyst til å senke mer ja men da må jeg gjøre litt med skjermene. Grunnet litt lavt innpress på felgene jeg skal ha på vil de subbe i skjermen. Noe de gjør nå hvis jeg har full bil. Håper det holder å bare slå opp den kanten som går inn på hjulbuen.

Bilde fra i dag slik at dere ser de råe kapslene ;)

DSC00080.jpg

Las ikke hele tråden nå, men du beholder de små fangerne?

Synes fargen på bilen og ellers alt det andre passet meget bra sammen, synes ikke du skal forandre så mye på helheten sånn den er nå! Pen golf:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så vurderer jeg 90-fangere, da hellakkerte i såfall,men endrer mening hver uke. Så blir nok ikke noe med det første. Får se til våren når felgene er pusset opp og bilen senket mer. Blir nok til at jeg beholder fangerene. Da skiller jeg meg jo faktisk litt ut i fra mengden også.. happyhappy

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten så jeg har lyst til å knuse deres viten om speedometere.. ikke at jeg veit noe mer selv.. men har testa..

har opprinnelig en golf GL.. den går til 220km.. (viser korrekt)

putta inn speedo fra 16v.. den går til 260km.. (viser korrekt)

det jeg fant ut, at det var stramminga på fjøra som sitter under "plata". på pinnen som nåla sitter til..

disse har forskjellige graderinger.. alt anna er dønn likt.. og jeg fikk ikke feilvisning

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider