Gå til innhold

Problemer med Luftmengdemåler c20ne

Ranger emnet

kimern68

Anbefalte innlegg

Finnes det noen mulighet for at luftmengde måleren på c20ne (2l 8v motoren i vectra + div andre opler) kan være årsak til at bilen fusker/ikke starter?? Trenger svar på dette da jeg tror dette kan være tilfelle på min egen bil.

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel alt av slanger tror jg at jg kan se bort i fra, de er nye, men for å stille litt anderledes spm i sammenhengen, vil motorlampa lyse hvis luftmengde måleren ikke virker?

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lambda sonden min va heilt nersoda å då lyste motorlyset akkurat når det ville å då kom bilen inn i nødprogram visstnok å då får an akkurat nok av alt t å sviva, men då svive an ujevnt.

fekk opel t å lesa av feilkodane å di sa d va någe galt me luftmengdemåleren eller lambdaen. renste lambdaen å bilen blei mye bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bilen på verksted de 2 siste ukene og de finner ikke ut hva det kan være med bilen, men har i allefall vært på huggeren og kjøpt en annen luftmengdemåler til bilen, de på verkstedet sa de skulle se på det i allefall, om det ikke er den så får jeg i allefall pengene igjen for den jeg handla på huggeren, men kan sikkert be dem om å se på lambdasonden og ja, bare begynner å bli dritt lei av at bilen er inn og ut av verkstedet sånn omtrent en gang i uka pga mye fusking, det er akkurat som den rykker, eller effekten blir borte i ca. 30 sek, så plutselig er det som om bilen gir full gass, selv om jeg ikke rører gasspedalen, også lyser motorlampa mens dette skjer, men når det er over fungerer alt helt fint til dette skjer igjen, men dette skjer også når bilen står på tomgang, og skjer dette da så stopper som regel bilen, og da vil den ikke starte på starteren lengre, så da må jeg trille den i gang, noen som vet hva dette eventuelt kan være, både jeg og de på verkstedet klør oss nesten hull i hode på hva dette kan være, og snart, med unntak av lambda sonden (så vidt jeg vet i allefall), har vi vel gått igjennom det som er av muligheter.

Member of Midnightclub

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Feilkodene ble lest av, og ut i fra hva verkstedet sa så trodde de det var luftmengde måleren. Den ble byttet, men dette hjalp ikke, men bilen er nå fikset, problemet var at bensinpumpa fikk for lav spenning, og dermed ble det gjort utbedringer på ledningsnettet, samt at bensinpumpereleet byttet. Men bilen er i orden uten fusk igjen nå.

Member of Midnightclub

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visste faktisk ikke at det gikk ann å lese av selv, men nå ble den satt på verkstedet denne gangen da. Men som sagt så er den i orden igjen nå :)

Member of Midnightclub

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Har hatt bilen på verksted de 2 siste ukene og de finner ikke ut hva det kan være med bilen, men har i allefall vært på huggeren og kjøpt en annen luftmengdemåler til bilen, de på verkstedet sa de skulle se på det i allefall, om det ikke er den så får jeg i allefall pengene igjen for den jeg handla på huggeren, men kan sikkert be dem om å se på lambdasonden og ja, bare begynner å bli dritt lei av at bilen er inn og ut av verkstedet sånn omtrent en gang i uka pga mye fusking, det er akkurat som den rykker, eller effekten blir borte i ca. 30 sek, så plutselig er det som om bilen gir full gass, selv om jeg ikke rører gasspedalen, også lyser motorlampa mens dette skjer, men når det er over fungerer alt helt fint til dette skjer igjen, men dette skjer også når bilen står på tomgang, og skjer dette da så stopper som regel bilen, og da vil den ikke starte på starteren lengre, så da må jeg trille den i gang, noen som vet hva dette eventuelt kan være, både jeg og de på verkstedet klør oss nesten hull i hode på hva dette kan være, og snart, med unntak av lambda sonden (så vidt jeg vet i allefall), har vi vel gått igjennom det som er av muligheter.

hadde samme problemet på mitt. byttet ledningsnett - alles ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider