Aceofspades Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Mange biler har aluplate som varmeskjold org. Da burde det fungere! Har også sett rustfritt bli brukt.. så det fungerer også sikkert fint! :) Pluss på med litt bandasje også i samme slengen for å være sikker. både ved bruk av alu. og rustfritt. Man får også kjøpt matter man kan kle turboen med McLaren F1 har bla. gull som isolasjonmateriale i motorrommet Noe å tenke de mere velbeslåtte av oss :) bilinteresserte meglere osv.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Nei. Aluminium funker alldeles utmerket som varmeskjold selv om det består av små flak adskilt av noe med dårlig varmeledningsevne (som i varmereflekterende maling). Grunnen til at aluminium er best er og forblir at det har høyere reflektivitet i IR-området. Greit,det er et område jeg ikke har satt meg så godt inn i. Men da får jeg lese og grave litt. :) Lærer så lenge man lever... Hmm...burde ikke alu "kledd" utenpå et eksosanlegg (med begrenset kontakt) fungere like godt eller bedre enn wrapping,da..? Isåfall er det litt rart at ingen har tenkt så langt før... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Får da eksosrør med alu. kappe heldekkende bortsett fra ved flensene der alu.'en må nødvendigvis være i kontakt med eksosrøret pga det ble konet inn og festet i hver ende av røret monterte et fremre rør med dette på en transporter senest idag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Får da eksosrør med alu. kappe heldekkende bortsett fra ved flensene der alu.'en må nødvendigvis være i kontakt med eksosrøret pga det ble konet inn og festet i hver ende av røret monterte et fremre rør med dette på en transporter senest idag :) Ok. Enda en ide skutt ned. :( :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf1600TIC Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 ok for å ta se på det i en annen retning... Se på turboen som en energi kilde i form av varme.. Poenget med varmeskjoldet må jo være å få fordelt/spredd varmen bort slik at andre komponenter ikke tar skade av den?! For å gjøre dette trenger du å lede varmen bort på ene siden og absorbere den på andre siden hva gjør dette bedre enn alu ? bortsett fra gull osv.. ? Stål holder bedre på varmen, men når energien fra andre siden er konstant vil den bli inne steng og til slutt absorbert men vanskelig å lede bort da stål har dårlig varme avledning.. Vist stål var det "rette" å bruke ville vel bilfabrikkene brukt dette ? da det er billigere en alu.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 der hvor røret er plassert litt vel nært bremsene dine, snurrer du isolasjon irundt (2cm lag) og mantler inn hele med stål eller alu plate, ettersom om man vil ha rust eller ikke. Slik gjør vi med Damp/steamanlegg og eksosanlegg på båt. Kanskje ikke helt hva man hadde tenkt seg... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 der hvor røret er plassert litt vel nært bremsene dine, snurrer du isolasjon irundt (2cm lag) og mantler inn hele med stål eller alu plate, ettersom om man vil ha rust eller ikke.Slik gjør vi med Damp/steamanlegg og eksosanlegg på båt. Kanskje ikke helt hva man hadde tenkt seg... Slik er det også på min kjære leopardmotor. Bak aludekslene er røret wrappet med varmeisolerende eksosbandasje: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.