Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg??

Ranger emnet

gladjenta

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Lurte på om det var noen her som har en kopi av et forenklet forelegg eller en advarsel de har fått i forbinndelse ved bruk av fargede parklys.

Har en sak som pågår nå og da hadde det fint med noe å slå i borde med.

Håper noen kan hjelpe med!!

Mvh Gladjenta

fikk du advarselen på dagtid eller?

hvis da, kan du si at du kjørte med parklys og tåkelys, for det regnes som kjørelys dagtid!:)

parklys+tåkelys=kjørelys dagtid :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann passat kara!

Her er historien så langt.

Ble stoppet i storkontroll i Lillestrøm.

De påpekte da at jeg kjørte med blå parklys og om jeg viste om det var lovlig eller ikke, jag sa da høflig tilbake at jeg akkurat hadde kjøpt de, men hadde med meg de orginale pærene i bilen så jeg kunne bytte de.

De sa at det ikke var lov å kjøre med fargede parklys så jeg måtte bytte de, det gjorde jeg mens de sto å så på, etter jeg hadde gjort det fikk jeg en bot på 2000,-.

Etter noen dager, forhørte jeg meg litt rundt og folk sa til meg at her måtte jeg klage, for dette kunne ikke stemme, andre har jo bare fått advarsler og bot på 700,- maks.

Derfor sendte jeg et klagebrev til politiet men fikk ikke noe svar, så jeg ringte og fikk prate med han som skrev ut boten til meg, han ble nokk litt paff da jeg ringte og når jeg påpekte at jeg hadde byttet pærene når han sto og så på og sa at andre hadde fått advarsler var svaret hans "at da kunne ikke de andre jobben sin og han var den eneste politi mannen som visste hva han gjorde". Fikk jo likom ikke noe mere blod på tann da :) Så begynnte å skrive klager månedntlig og da fikk jeg svar. Avslag! Men ga meg ikke, etter 1/2 år fikk jeg et svar, men er ennå ikke fornøyd. Svaret jeg fikk var at grunnen til at andre har fått bot på 700,- eller advarsel er fordi satsene har blitt forandret de siste årene og dumme som de var sendte de med kopi av satsen de går etter og den er ikke forandret på 15 år og heller det nevnes heller ikke spesifik om fargede parklys. Snakk om å drite seg ut, så jeg er ikke ferdig med dette ennå. Så er derfor jeg har spurte her om noen andre har en bot på under 2000,- eller en skriftlig advarsel de har fått av politiet ved bruk av fargede parklys. Hadde vært fint å hatt noe å slå i bordet med, for alle sier jeg har en god sak så gir meg nok ikke så lett :)

Gladjenta/Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passat kara!

glad og glad, var jo litt sure penger,men er vel fortsatt en gladjente, men er ikke så begeistrert for politiet lenger, da de for 3 uker siden greide å kjøre på meg, skader på bilen for 10 000,-

Haha, hvordan klarte dem det, og ikke minst; Hva sa dem da..?

Syns uansett at det er smålig å gi deg bot, spesielt om du byttet pærene der og da. Da kunne dem jaggu gitt deg muntlig advarsel istedet.

Men om dem har satser å gå etter, så tipper jeg du stiller svakt.. Politiet har vel ikke som vane å gi seg i slike saker, og med loven på sin side, så hjelper det vel lite å si at andre har fått mindre..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, stilig at du står på da å sier i fra at du har blitt uretferdig behandle.

2000,- var jo en skikkelig smekk for noe sånn småtteri, spørs om han hadde en dårlig dag hehe..

Har hørt om folk som har kjørt me stripe i ruta, å har fått advarsel på det å bare har dratt den av å så kjørt vidre, da burde det jo være likt i ditt tilfelle også.

får håpe det ordner seg da.

Mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av politi i vanlig kontroll og jeg kjørte m parklys og spedere... Sa det ikke var lovlig og at jeg egentlig skulle ha 2000kr i bot for dette.. Men jeg slapp, var en advarsel sa han... Og jeg sa jeg ikke var klar over dette da.. Siden var gatelys, men self var jeg klar over dette..

Så boten er vel kanskje riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset her var vel at bilen var utstyrt med fargede parklys.. :)

Noen som vet om hvite pærer/doider/LEDs blir regnet som farget..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hvordan klarte dem det, og ikke minst; Hva sa dem da..?

Syns uansett at det er smålig å gi deg bot, spesielt om du byttet pærene der og da. Da kunne dem jaggu gitt deg muntlig advarsel istedet.

Men om dem har satser å gå etter, så tipper jeg du stiller svakt.. Politiet har vel ikke som vane å gi seg i slike saker, og med loven på sin side, så hjelper det vel lite å si at andre har fått mindre..

Nei ikke enkelt å si, skulle stoppe for en fotgjenger og plutselig smalt det.

Løp ut av bilen, men de bare vinket meg videre, var selvfølgelig veldig lei meg for er mere opptatt om at bilen bl skada enn meg. Har akkuratt kjøpt den så var jo litt leit. Måtte bli med på politi stasjonen og fylle ut skademeldingsskjema. Og jeg sa da at jeg ville ha bilen inne på en vurdering av skaden, skaden kom på 10000,- Men det som er, er jo at hvis jeg skal rette opp bakfangeren og bagasjelokket og lakke det, vil det jo bli fargeforskjell, så skal ned på politistasjonen og prøve å få ut pengene. For har lyst til å hellakere bilen til sommeren. (bilder kommer av bilen)

Det med bota, kommer nok til å skrive et brev til, men vi får se hva som skjer, det med satsene til politiet er at de er så vage. For hvis de skal bruke de helt riktig så er det sånn at hvis du blir stoppet rett etter at en orginalt parklys har røket får du bot på 2000,- og ingen får jo det!

Men kan godt henne han hadde en dårlig dag, politimannen også. Men er jo dårlig gjort at det skal gå utover meg da.

Gladjenta/Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, stilig at du står på da å sier i fra at du har blitt uretferdig behandle.

2000,- var jo en skikkelig smekk for noe sånn småtteri, spørs om han hadde en dårlig dag hehe..

Har hørt om folk som har kjørt me stripe i ruta, å har fått advarsel på det å bare har dratt den av å så kjørt vidre, da burde det jo være likt i ditt tilfelle også.

får håpe det ordner seg da.

Mvh

Vemund

Hei igjen!

Takk for tanken.

Han var nok litt i dårlig humør ja, kan nok henne hvis jeg hadde møtt på en annen at utfallet hadde blitt annerledes. Er jo veldig dårlig gjort at en politiman som har en dårlig dag, skal la det gå utover andre da.

Håper det ordner seg jeg også.

Kommer nok til å skrive inn hår saken er avsluttet.

Er bare så kjedelig at politiet skal behandle folk forskjellig, er ikke rart det blir krig i verden da, når ikke de kan gå foran med et godt eksempel.

Mvh

Gladjenta/Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av politi i vanlig kontroll og jeg kjørte m parklys og spedere... Sa det ikke var lovlig og at jeg egentlig skulle ha 2000kr i bot for dette.. Men jeg slapp, var en advarsel sa han... Og jeg sa jeg ikke var klar over dette da.. Siden var gatelys, men self var jeg klar over dette..

Så boten er vel kanskje riktig...

Men det som er, er at politifolk behandler folk forskjellig. Så hadde du møtt på en annen kan det godt henne du hadde fått boten, men er jo gøy å kverulere litt nå politiet har en dårlig sak da, er lit vage satser og sånn, de kan jo få jobbe litt, he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider